Browsing by Author "Yabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı"
Now showing items 21-40 of 65
-
Cultural dimension of foreign language education as perceived by teachers and students: A case study
Erten, Elif (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğretiminin kültürel boyutu günümüzde oldukça önem kazanmıştır. Bununla birlikte kültürün müfredatta nasıl ve ne ölçüde yer alması gerektiği tartışılmaktadır. Bu çalışma, öğretmenlerin ve öğrencilerin yabancı ... -
Çağdaş ve klasik Yunan dili ve edebiyatı anabilim dallarında öğrenim gören öğrencilerin gereksinim, güdülenme ve tutumlarının çözümlenmesi.
Okatan, Bariş (ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmayla, Çağdaş ve Klasik Yunan Dili ve Edebiyatı Anabilim Dallarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin okudukları anabilim dalları, Çağdaş ve Klasik Yunancaya yönelik gereksinim, güdülenme ve tutumlarının çözümlenmesi ... -
Doğal yaklaşımda yabancı dil öğretimi
Taştekin, Kadir (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-07)Bu çalışma, Prof. Dr. Stephen Krashen ve Tracy Terrell'in Doğal Yaklaşım'la ilgili yazdıkları The Natural Approach adlı eseri ve Prof. Dr. Stephen Krashen'in Ankara Kara Harp Okulu ve İstanbul Kuleli Askeri ... -
Effects of multiple intelligences activities in a content-based context on grammar, vocabulary, writing and reading comprehension and attitudes of learners and teachers of English
Elgün Gündüz, Zennure (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Pek çok kişisel özellik bakımından bütün bireylerin birbirinden farklı oldukları çok iyi bilinen bir gerçektir. Bu durum, yabancı dil öğrencileri için de geçerlidir. Bütün yabancı dil öğrencilerinin, dil öğrenme ortamlarına ... -
EFL teachers` beliefs and their practices in grammar teaching and corrective feedback: A case study
Başar, Serhat (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-01)Dil Öğretmeni Bilişselliği (DÖB) konulu bu çalışma dil öğretmenlerinin Sınıf Ortamında İkinci Dil Edinim (SOİDE) alanına ait iki genel konudan Düzeltici Dönüt (DD) ve Dilbilgisi Öğretimi (DÖ) kapsamında inanış ve uygulamalarını ... -
Elementary and secondary school students` beliefs about learning english as a foreign language in Turkey
Yürük, Emine Deniz (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı Türkiye'de ilk ve orta dereceli okullardakiöğrencilerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme hakkındaki inançlarını, buinançların nasıl şekillendiğini ve dil öğrenimini nasıl etkilediğini ... -
Elf-awareness in teacher training: Perspectives of pre-service language teachers in an efl context
Çelik Keskin, Tuğba (BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-22)İngiliz Dili Eğitimi alanında güncel tartışma konularından biri olan Ortak Dil Olarak İngilizce'nin (ODİ) dünya çapında İngilizce öğretmenlerinin dil ve öğretme algıları üzerinde direkt etkisi olmuştur. Yabancı dil ... -
Erken yaşta Fransızcanın yabancı dil olarak öğrenimi : Yöntemler ve teknikler
Çildir, Şükriye (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-01)Bu çalışmanın başlıca amacı, yabancı dil öğrenmeye erken yaşta başlamanın önemini ve yararlarını ortaya koyamaya çalışmaktır. Bu çalışma, kuramsal temellere dayanarak küçük çocukların dil öğrenimi konusunda doğal yeteneklere ... -
Eski Yunan ve Roma mitolojisinin İngilizce mesleki yabancı dil derslerinde materyal olarak kullanımı (S.Ü. Beyşehir Meslek Yüksekokulu turizm rehberliği programı örneği)
Güneş, İhsan (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Because of the lack of published course materials for foreign language classes in tourist guide training courses, the foreign language teachers have to prepare their own teaching materials. The purpose of this study is to ... -
Examining the effects of affectıve variables on vocational high school foreign language learners
Mutlu, Volkan (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı motivasyon, endişe ve benlik algısı gibi duygusal faktörlerin meslek yüksek okulu öğrencilerinin dil öğrenimi üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaca uygun olarak betimsel yöntem kullanılmıştır. ... -
Flipped instruction for English language learners to enhance learner autonomy
Ediş, Sibel (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-12)Teknolojinin eğitime entegresinin artmasıyla son zamanlarda ortaya çıkan bir yöntem olan tersine yapılandırılmış öğrenme okulda ödev evde ders esasına dayanmaktadır. Geleneksel yöntemden ayrılan birçok özelliği ile tersine ... -
High school students` critical reading levels and the relationship between critical reading level and critical thinking dispositions and reading frequency
Işik, Huriye (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yaşadığımız yüzyıl ?bilgi çağı? adı ile anılmaktadır. Bu adı almasının en önemli sebebi ise her saniye gelişen ve değişen bilgi yoğunluğudur. Bu yoğunluk insanları maruz kaldkıları bilgiyi eleştirel düşünmeyle ayıklamaya ... -
İkinci yabancı dil olarak İngilizce öğreniminin birinci yabancı dil ile dilbilgisi bakımından etkileşimi
Pekin İpekli, Asli (YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada, ikinci yabancı dil olarak ngilizce ögreniminin, birinci yabancı dil ile dil bilgisibakımından etkilesimi arastırılmıstır. Arastırma, Galatasaray Lisesindeki bir sınıfta bulunanögrencilerin, yazılı metinlerde ... -
İngilizceyi anadil ve yabancı dil olarak konuşan öğretmenler arasında öğretim davranışları ve sınıf içi iletişim farklılıklarının incelenmesi
Akyol, Tuğçe (AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, sınıf içi iletişimde İngilizce'yi ana dili ve yabancı dil olarak konuşan İngilizce öğretmenleri arasındaki farklılıklara ve benzerliklere ışık tutmaktır. Böylelikle, bu çalışma, başarılı bir sınıf ... -
L`analyse discursive des témoignages factuels des victimes et l`enseignement/apprentissage du FLE
Eyüpoğlu, Alparslan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dilbilim ve kriminoloji disiplinleri arasında yer alan tezimiz öncelikle, cinsel suç mağduru çocukların ifadelerinin gerçekliğini ve geçerliliğini test etmek amacıyla kullanılan kriter bazlı ifade analizinin yerini ve ... -
L`étude de la grammaire dans le manuel de fle ?Salut?
Kaplan, Nur (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)« L'étude de la grammaire dans le manuel de FLE `Salut ` » « Yabancı dil olarak Fransızca'nın öğretiminde « Salut » adlı metod kitabında dilbilgisi incelemesi » başlıklı konu bu araştırmada işlenecektir. Bu ... -
La pragmatique et les actes de langage dans l`enseignement/apprentissage du français deuxième langue étrangère
Sancaktar, Hatice Betül (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Varoluşundan bu yana dil, insanoğlunun en temel gereksinimlerinden biri olan iletişimi sağlamak için kullandığı en etkili araç olmuştur. İletişim durumunda birey duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilme olanağına ... -
La traduction pedagogique dans la traduction de presse
Bolay Dilek, Feyza (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETBu çalışma boyunca, eğitim amaçlı çevirinin bu bağlamda basın dili çevirisinin,yabancı dil olarak Fransızca eğitimindeki yeri ve önemini incelemeye çalıştık.?Basın Çevirisinde Eğitim Amaçlı Çeviri? adlı tezimiz, dört ... -
Metin incelemesinde söylembilim yöntemi `Binbir Gece Masalları üzerinde bir uygulama`
Karataş, Yusuf (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Giriş, sonuç, iki bölüm ve bir ekten oluşan bu çalışma söylembilimsel bir bakış açısından hareketle, özellikle Arapça metinler için metin inceleme ve okuma biçimi ortaya koyup bu çerçevede BGM'nin metin yapısı üzerinde ... -
Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı okullarda okutulan Fransızca öğretimi ders materyallerinin metotsal yönden incelenmesi: Je Parle Français ve Je Voyage en Français
Kuşçu, Ertan (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, birinci yabancı dil Fransızca öğretiminde (Je Parle Français ve Je Voyage En Français) kullanılmış ve kullanılmakta olan ders kitaplarının eğitsel, fiziksel ve yöntemsel içeriğinin sunumundan kaynaklanan ...