Search
Now showing items 1-10 of 13
Ürün ambalajının tüketicinin satın alma kararına etkisi
(2018-08-06)
Günümüzde giderek artan şehirleşme ve aile yapısında meydana gelen değişmeler bireylerin yasam tarzlarında da değişimi beraberinde getirmektedir. Değişen sosyo-ekonomik koşullar, gelir artısı, kadınların iş hayatında ...
Tüketicilerin markaya duyduğu güven ve marka bağlılığı ilişkisi
(2018-08-06)
Değişmeyen tek şeyin değişim olduğu günümüzde, tüketici istek ve ihtiyaçları sürekli değişimler göstermektedir. Bu değişime cevap verebilmek ise işletmelerin yaşamlarını sürdürebilmeleri adına önem arz etmektedir. Değişime ...
The opinion of university students toward advertising: A case study in Karabük
(2019-04-09)
Reklamlar çeşitli ürünler hakkında tüketicilere bilgi sunarak onları etkilemeyi amaçlayan bir tutundurma karması elemanı olarak değerlendirilebilir. Bu çalışmada tüketici davranışlarını etkileme yöntemlerinin en önemlilerinden ...
Tüketici - tüketici etkileşiminin, tüketici satın alma kararları ve memnuniyet düzeylerine etkisi: Kastamonu ili örneği
(2018-08-06)
Ekonominin yapı taşını oluşturan tüketiciler, tüketim sürecinde gerek gelir, tasarruf gibi iç unsurlardan gerekse kültür, sosyal çevre ve danışma grubu gibi dış unsurlardan oldukça etkilenmektedir. Bu etkilenilen unsurlar, ...
Elektronik ortamda alışveriş yapanların kontrolsüz satın alma eğilimlerinin incelenmesi
(2018-08-06)
Son yıllarda teknolojideki ilerlemeler ile birlikte internet kullanımı da farklılaşmaktadır. Her konuda bilgi ihtiyacını karşılayan internet artık tüketiciler için ürünlere daha hızlı, daha kolay ve daha ucuz ulaşabilecekleri ...
Ağızdan ağıza iletişimin tüketici satın alma karar sürecine etkisi: Karabük ili örneği
(2018-08-06)
Bu çalışmada tüketici davranışları ve tüketici davranışlarının şekillenmesinde etkisi olan ağızdan ağıza iletişim ele alınmıştır. Ağızdan ağıza iletişim yoluyla tüketicilerin memnun kaldıkları ürün ya da hizmeti genellikle ...
Yeşil pazarlama konusunda tüketicilerin farkındalık düzeyinin tespit edilmesi
(2020-12-25)
Teknolojinin hızla gelişmesi insan ihtiyaçlarının farklılaşması ve artması üretim sektörünü hareketlendirmiştir. Bu hareketlenmenin iyi yanlarının olduğu gibi kötü yanları da mevcuttur. Bu ihtiyaçların karşılanması için ...
Yaşam tarzı, tüketici yenilikçiliği ve tüketici benzersizliğinin elektrikli araçları satın alma niyeti üzerine etkisi
(2019-03-05)
Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin elektrikli araba satın alma niyetini etkileyen faktörleri incelemek ve otomotiv bağlamında tüketim değerlerinin rollerini araştırmaktır. Çalışma, tüketicinin elektrikli otomobil satın ...
Tüketici güven endeksi ve tüketim harcamaları arasındaki ilişkinin analizi
(2020-12-21)
Ekonomik faaliyetlerin temel iki unsuru üretim ve tüketimdir. Üretim ve tüketimdeki değişimler karşılıklı olarak birbirini etkilemektedir. Tüketimdeki değişim üretimi etkilemektedir. Tüketimdeki değişimde tüketicilerin ...
Türkiye`de tüketim kültürünün gelişim süreci ve Türk tüketicilerin tüketim davranışları üzerine etkisi: Karabük ili örneği
(2018-08-06)
Kitle üretiminin artmasıyla insanlar çok çeşitli ürünlere çok daha kolay bir biçimde ulaşabilir hale gelmiştir. Böylesi bir ortamda tüketim hem kişiliğin bir parçası haline gelmiş hem de yeni bir kültürü doğurmuştur. ...