Yaşam tarzı, tüketici yenilikçiliği ve tüketici benzersizliğinin elektrikli araçları satın alma niyeti üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin elektrikli araba satın alma niyetini etkileyen faktörleri incelemek ve otomotiv bağlamında tüketim değerlerinin rollerini araştırmaktır. Çalışma, tüketicinin elektrikli otomobil satın alma niyeti ile yaşam tarzı, tüketici yenilikçiliği, tüketici benzersizliği ve keşifsel davranışların satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi inceliyor. Bireysel tüketicilerin verilerini toplamak amacıyla sosyal medya platformları üzerinden, anket uygulaması yapıldı ve her değişken 5-noktalı Likert-ölçeği kullanılarak ölçüldü. Veriler daha sonra SPSS 25.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, elektrikli otomobil satın alma niyeti ile tüketici yaşam tarzı arasında ilişki olduğunu ortaya koyulmaktadır. Özellikle tüketici benzersizliği ve tüketici yenilikçiliği, elektrikli otomobil satın alma niyeti ile tüketici yaşam tarzı arasında kısmen aracılık etmektedir. Bununla birlikte, tüketicilerin keşifsel satın alma davranış eğilimlerininde, elektrikli araç satın alma niyeti ve yaşam tarzı arasında kısmi aracılık etkisi olduğu tespit edilmiştir. Araştırma elektrik araçların satın alma niyeti ile bahsi geçen değişkenler arasındaki ilişkiyi inceleyerek mevcut literatüre katkıda bulunmaktadır. The purpose of this study is to examine the factors that affect consumers' intent to purchase electric cars and to explore the role of consumption values in the automotive context. The study examines the relationship between the consumer's intention to buy electric cars and the lifestyle, consumer innovativeness, consumer uniqueness and the purchasing intent of exploratory behavior. In order to collect the data of individual consumers, a questionnaire was applied on the social media platforms and each variable was measured using a 5 point Likert scale. The data were then analyzed using the SPSS 25.0 statistical package program.As a result of the study, it reveals that there is a relationship between the intention of purchase electric cars and the consumer lifestyle. In particular, the consumer uniqueness and consumer lifestyle are partly mediated between the consumer lifestyle and the intention to purchase electric cars. Nevertheless, it has been determined that the behaviours of consumers in the exploratory buying behavior tendency have a partial mediating effect between the intent to purchase electric vehicles and the lifestyle. The study contributes to the current literature by examining the relationship between consumers' intent to purchase electric vehicles and these variables.
Collections