Elektronik ortamda alışveriş yapanların kontrolsüz satın alma eğilimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda teknolojideki ilerlemeler ile birlikte internet kullanımı da farklılaşmaktadır. Her konuda bilgi ihtiyacını karşılayan internet artık tüketiciler için ürünlere daha hızlı, daha kolay ve daha ucuz ulaşabilecekleri bir alışveriş ortamı haline gelmiştir. İnternetin hayatı kolaylaştıran yanları elektronik ortamı alışveriş için cazip hale getirmektedir. Ancak bütün bu avantajların bir yan etkisi olarak tüketiciler ihtiyacı olmayan ürünleri de satın alma şeklinde bir davranış göstermeye başlamaktadır. Bu araştırmadaki amaç elektronik ortamda alışveriş yapan tüketicilerin kontrolsüz satın alma eğilimlerini incelemektir. Diğer amaçlar ise, tüketicilerin demografik özellikleri, psikolojik etkenler vb. faktörlerin tüketicilerin kontrolsüz satın alma eğilimlerine olan etkisini saptamaya çalışmaktır. Ayrıca, kontrolsüz satın alma çeşitlerini ve elektronik ortamda kontrolsüz satın almayı etkileyen faktörleri de incelemektir. İlk bölümde mağazasız perakendecilik, elektronik perakendecilik kavramlarına genel bir çerçeve çizilmeye çalışılmış. Bunun yanı sıra elektronik perakendecilikle yakından ilgili ve etkileşim halinde olan kavramlar incelenmiş ve aralarındaki ilişki açıklanmıştır. İkinci bölümde ise; kontrolsüz satın alma davranışı ayrıntılarıyla incelenmiş olup, elektronik ortamda kontrolsüz satın alma davranışı açıklanmaya çalışılmıştır. Uygulama kısmı olan üçüncü bölümde ise, elektronik ortamda alışveriş yapan tüketicilerin kontrolsüz satın alma davranışlarının incelenmesi amacıyla interaktif ortamda bir uygulama yapılmıştır. Anket yöntemi ile veri toplanılan bu bölümde geçerliliği olan 245 tane anket formu SPSS yazılım programında analiz edilmiştir. İfadelerin güvenilirlik analizleri, frekans dağılımı ve faktörler elde edilmiş, MANOVA analizleri ile farklılıklar tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler : Elektronik Perakendecilik, Kontrolsüz Satın Alma In recent years, along with the advances in technology the internet is also differentiated. Internet, meets the needs of information on any subject, has become faster, easier and cheaper shopping environment for consumers to reach. The features of internet that make life easier make the electronic environment attractive for shoppers. However, as a side effect of these advantages, consumers begin to show behavior of buying goods without the need. In this study aim is to examine the impulsive buying trends of consumers that shop in electronic environment. Other purpose is to determine the effects of demographic characteristics and psychological factors on impulsive buying trends of consumers' impulse buying tendency. Moreover it analyzes the types of impulsive buying and the factors effecting impulsive buying in electronic environment. In the first part; it is attempted to draw a fundamental framework of non-store retailing and electronic retailing concepts. Also, the concepts that are closely related to and interact with electronic retailing have been analyzed. In the second part; impulsive buying behavior is studied in detail and impulsive buying behavior in electronic environment has been attempted to explain. In the third part, which is the part of application, interactive implementation is made to analyze the impulsive buying behavior of consumers that shop in electronic environment. Research data is collected by survey method and 245 valid survey results analyzed by SPSS software. Expression analysis of the reliability, frequency distributions and factors are obtained, and differences were identified by MANOVA analysis.Keywords : Electronic Retailing, Impulse Buying
Collections