Search
Now showing items 1-10 of 68
Yaşam temelli öğrenme modeli ile ortaokul 5. sınıf öğrencilerine sağlıklı beslenme farkındalığının kazandırılması
(2018-08-06)
Bu çalışmada, Ortaokul Fen Bilimleri Dersi 5. sınıf öğretim programının Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim ünitesinin kazanımları dikkate alınarak, yaşam temelli öğrenme modeliyle öğrencilere sağlıklı beslenme farkındalığının ...
Fen bilgisi öğretmenlerinin ilköğretim 7. ve 8. sınıftaki kimya konularına yönelik laboratuvar becerilerini geliştirmede eğitim fakültelerinin yeterliliği
(2018-08-06)
Bir konu ne kadar çok duyu organına hitap ederek işlenirse o kadar kalıcı olur. Öğrenciler fen dersleriyle ilgili konulan laboratuarda yaparak, yaşayarak öğrendikleri ve bu sırada bütün duyu organları aktif hale geldiği ...
Tasarım temelli öğrenme uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının stem anlayışlarını geliştirmeye etkisi
(2019-10-18)
Bu araştırmanın amacı, tasarım temelli öğrenme uygulamalarının fen bilimleri öğretmen adaylarının STEM anlayışlarını geliştirmeye etkisini incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı ...
Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullanımının öğrencilerin başaılarına disiplinler arası etkisi
(2018-08-06)
Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuar Kullanımının Öğrencilerin Başaılarına Disiplinler Arası EtkisiBu çalışmada ilköğretim Okulu öğrencilerinin laboratuara karşı tutumlarını, belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini ...
Fen eğitimi alan lisans öğrencilerinin bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarına devam-devamsızlığın etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmada, Fen Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Bilişsel, Duyuşsal vePsiko-Motor Davranışlarına Devam-Devamsızlığın Etkisi incelenmiştir. Bu amacıgerçekleştirebilmek için araştırmanın alt problemleri belirlenmiş ve ...
İşbirlikli öğrenme jigsaw yöntemi ile yapılan laboratuar etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki başarılarına etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın temel amacı, işbirlikli öğrenme jigsaw yöntemi ile yapılan laboratuar etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesindeki başarılarına etkisini tespit etmektir. Ayrıca çalışmada ...
6. sınıf fen bilgisi dersinde kullanılan materyallerin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmada 6. sınıffen bilgisi dersinde kullanılan materyallerin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirmesini yapmak amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Giresun İli Dereli İlçesi İlköğretim Okulu öğretmen ve ...
İlköğretim okullarında kullanılan materyallerde mikrobiyolojik incelemeler ve hijyen eğitimi
(2018-08-06)
Bu tez çalışması İlköğretim okullarında kullanılan materyallerde mikrobiyolojik incelemeler ve hijyen eğitiminin yapılmasını amaçlamaktadır. Çalışmada öncelikle Kars İlinde eğitim veren bir özel ilköğretim okulu ve bir ...
Fen müfredatlarında yer alan hijyen konusunda öğrenci-veli düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(2018-08-06)
Bu tez çalışmasının amacı İlköğretim Okulu Öğrencileri ve ailelerinin hijyen konusundaki bilgi düzeylerinin ortaya konulmasıdır. Ayrıca, öğrenci ve ailelerin bu bilgi etkileşimi bir başka amaç olarak ele alınmıştır. Çalışma ...
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin genetik ve kalıtımsal yapı konusundaki başarılarına, fen bilgisi dersine karşı tutum ve algılamalarına çoklu zeka kuramının etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmada, zekâ ile ilgili en son gelişmelerden ve bulgulardan yararlanılarak Howard Gardner tarafından geliştirilen Çoklu Zekâ Kuramı'nın tanıtılması, bu kuramdan nasıl yararlanılabileceğinin ve kuramın her ...