Yaşam temelli öğrenme modeli ile ortaokul 5. sınıf öğrencilerine sağlıklı beslenme farkındalığının kazandırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Ortaokul Fen Bilimleri Dersi 5. sınıf öğretim programının Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim ünitesinin kazanımları dikkate alınarak, yaşam temelli öğrenme modeliyle öğrencilere sağlıklı beslenme farkındalığının kazandırılması amaçlanmıştır. Çalışmada ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmış ve konuyla ilgili olarak yaşam temelli öğrenme modeline uygun konu anlatımı, seminer ve etkinlikler yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Rize İli İyidere İlçesindeki Merkez Ortaokulu'nun 5. sınıfında öğrenim gören 21 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma deney ve kontrol grubundan oluşmuştur. Çalışmanın amacı doğrultusunda araştırmacı tarafından 12 kutucuk ve 6 sorudan oluşan `Beslenme Farkındalığının Ölçülmesi` başlıklı bir yapılandırılmış grid tekniğiyle ölçek geliştirilmiş ve bu ölçek deney grubunda bulunan 10, kontrol grubunda ise 11 öğrenciye ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna yaşam temelli öğrenme modeline göre hazırlanan konu anlatımı, etkinlikler ve seminer yapılırken kontrol grubunda mevcut programa göre dersler işlenmiştir. Uygulamalar 2 ders saat içerisinde yapılmıştır. Uygulamalar bittikten 3 hafta sonra aynı ölçek deney ve kontrol gruplarına son test olarak uygulanmıştır.Çalışmanın nicel verileri yapılandırılmış grid tekniği puanlama sistemiyle hesaplanmış ve yapılandırılmış grid ölçeğinin Cronbachalpha değeri 0.75 olarak bulunmuştur. Yapılandırılmış grid tekniğinden elde edilen sonuçlara SPSS paket programı kullanılarak t-testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulardan deney grubu öğrencilerinin son test ortalama puanlarının kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu ve istatistiksel olarak aralarında anlamlı bir farklılığın bulunduğu görülmüştür. Çalışmada, yaşam temelli öğrenme modeliyle geliştirilen uygulamaların öğrencilere, beslenme farkındalığı kazandırılmasına katkı sağladığı görülmüştür. Uygulama öncesinde deney grubu öğrencilerinin beslenme farkındalığına yeterli düzeyde sahip olmadıkları gözlenirken, yaşam temelli öğrenme modeli ile yürütülen uygulamalar sonrasında öğrencilerin bu bilinci büyük oranda kazandıkları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yaşam Temelli Öğrenme, 5. Sınıf Öğrencileri,Beslenme Farkındalığı. In this study, it has been aimed to have the students get awareness of healthy diet through context-based learning by paying attention to the outcomes of the unit, Let's Solve Our Body Riddle of 5th grade education curriculum in science subject of secondary. In the study, pretest and posttest semi-experimental design has been used and lecturing, seminar and activities have been performed related to the subject within the context-based learning.Sample of the study consists of 21 students studying at Central Secondary, 5th grade in Rize, İyidere in 2016-2017 Education Year and sample of the study includes %10 of population. The study consists of experimental and control groups. Within the aim of the study, scale factor has been formed with grid technique entitled as 'Scaling Eating Habits' including 12 checkboxes and 6 questions by the researcher and this scaling has been applied to 11 students in the control group and 10 ones in the experimental group as a pretest. While the experimental group attend lecturing, activities and seminar according to context-based learning, control group do not attend none of them. After the performing ends, the same scaling has been applied to experimental and control groups after three weeks as posttest.The quantitative data of the study has been calculated within the structured grid technique point scoring system and Cronbach alpha value of structured grid technique has been found as 0.75. The results taken by the structured grid technique have been performed through the application of SPSS programme. The posttest average points of experimental group are higher than the control group's and there is a meaningful difference between them statistically according to the findings. In the study, the practices based on context-based learning are helpful for the students' eating habits. Before the application, while the experimental group has no satisfied conscience on the awareness of diet, they acquire this conscience mostly after the practices based on the context-based learning.Key Words: Context-based Learning, Secondary Students, awareness of diet.
Collections