İlköğretim okullarında kullanılan materyallerde mikrobiyolojik incelemeler ve hijyen eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması İlköğretim okullarında kullanılan materyallerde mikrobiyolojik incelemeler ve hijyen eğitiminin yapılmasını amaçlamaktadır. Çalışmada öncelikle Kars İlinde eğitim veren bir özel ilköğretim okulu ve bir resmi ilköğretim okulu çalışma alanı olarak seçilmiştir. Öncelikle bu okulların ortak kullanım alanları olarak tuvalet muslukları, lavabolar, kapı kolları, yemek masaları, yemek sandalyeleri, kantin masaları, içecek kutuları, kalorifer petekleri, sınıf masaları, sınıf sandalyeleri, bilgisayar klavyeleri, madeni paralar, kağıt paralar, kalemler, tahta silgisi, çöp kovası ve öğrenci dolapları incelenmiştir. Bu ortamlarda üreyen bakteriler tespit edilerek tanımlama yapılmıştır. Hijyenden sorumlu personelin bu gerçeklere ne düzeyde uyum gösterdikleri görüşme yoluyla tespit edildi. Literatür ile uygulamalar arasındaki korelasyon incelendi. Elde edilen bulgular ilköğretim okullarında hijyen uygulamalarına yönelik önemli eksiklikleri ortaya koymuştur. This thesis aims to make the microbiological investigations and hygiene education on materials used in primary schools. First teaching in Kars, it has been chosen as a private school and a public school in the workspaceIn the common areas of the schools such as lavatory faucets, sinks, door handles, dining tables, dining chairs, canteen tables, drink boxes, radiators, classroom desks, classroom chairs, computer keyboards, coins, paper money, pens, blackboard eraser, bins and student lockers were investigated.Determination of the bacterias is made that breed in this media. The persons responsible for hygiene were identified through interviews they adapt to what level these facts. The correlation between applications and literature has been viewed. The findings revealed significant deficiencies in primary schools for hygiene applications.
Collections