Now showing items 161-180 of 808

    • Propagandanın yeni uygulama alanı: Bilgisayar ve konsol oyunlar 

      Cecan, Mustafa Halil (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Modern insanın, artan şehir hayatı yoğunluğunda neredeyse tüm işlerini dijital ortamda gördüğü söylenebilmektedir. Yani bilgisayarlar artık yeni bir oyuncak, bilgi kaynağı, hobi, iletişim kanalı ve hatta hayat arkadaşı ...
    • Marka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının rolü 

      Tezcan, Serbülent (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde gelişen teknoloji ve her geçen gün büyümeye devam eden ürün ve hizmet sektöründeki çeşitliliğin yoğunlaşmasıyla birlikte markalar arasındaki rekabetin ciddi bir biçimde arttığı göze çarpmaktadır. Markalar arasındaki ...
    • Dağıtım kanalı seçimi: Bilişim sektöründe bir uygulama 

      Divani, Emir (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dağıtım kanalları, pazarlama karmasını oluşturan alt fonksiyonlardan en önemlilerinden biridir. Dağıtım kanalları, mamulleri üreticiden tüketiciye en ideal şekilde iletilmesini mümkün kılan bir sistemin tüm birimlerinden ...
    • Kapitalizmin yaşam mücadelesi ABD tipi piyasa kapitalizmi ve Çin tipi devlet kapitalizminin karşılaştırılması 

      Kiliç, Serpil (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      1991 yılında Sovyetler Birliği'nin dağılması ile dünya, ABD liderliğinde tek kutuplu bir döneme girmiştir. Piyasa kapitalizminin daha da güçlenmesine sebep olan küreselleşme olgusu da yine bu dönemde ABD liderliğinde ...
    • Sinemada anlam: günümüz Türkiye sineması`nda 12 Eylül temalı filmlerin incelenmesi 

      Özcan, Süleyman (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      12 Eylül 1980 İhtilali?nin günümüze kadar uzanan etkilerini sinemamız üzerinden araştırmayı konu alan bu tez, genel olarak üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ?sinema ve anlam? konusu ele alınarak, kavramsal çerçeve ...
    • Medya okuryazarlığı, toplumsal cinsiyet ve kadının medyada temsili 

      Sevim, Fatime (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmanın amacı medya okuryazarlığı öğretisi ve çalışmaları kapsamında toplumsal cinsiyet konusunu irdelemektir. Medya okuryazarlığının eleştirel perspektifinde anlam bulan toplumsal cinsiyet konusunun üretilen ...
    • İş sözleşmesinin geçersiz nedenle feshinin sonuçları 

      Soycan, Ahmet (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İş sözleşmesi, taraflara sürekli borç yükleyen bir sözleşme olup tarafların bu sözleşmeye ömür boyu bağlı kalmaları beklenemez. Taraflardan her biri fesih hakkını kullanarak bu sözleşmeyi sona erdirebilir. İş güvencesi ...
    • KOBİ`lerin Türkiye ekonomisindeki yeri ve finansal destek programları uygulaması 

      Tanyeri, Serap (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüz ekonomik konjenktöründe KOBİlerin ekonomiye, inovasyona, Ar-Ge'ye, ekonominin bölgeler arasında dağılımına ve istihdama destekleri ile rekabet koşullarına uyumları ve uluslararası ticarete katılımları ...
    • Batı Trakya`daki Müslüman Türk azınlığın politizasyonu ve mobilizasyonu 

      Hasan, Bariş (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yunanistan?daki Türk Azınlık, gerek Türk-Yunan ilişkilerindeki özel konumu, gerekse de kendine has özellikleriyle Avrupa?daki diğer azınlık toplumları arasında her anlamda farklı bir yere sahiptir. Batı Trakya Müslüman ...
    • Vasiyet tasarrufunun hükümsüzlüğü 

      Koçoğlu, Safa (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tez çalışmasında, vasiyet tasarrufunun hükümsüzlüğü konusu incelenmiştir. Birinci bölümünde ölüme bağlı tasarruf kavramı genel olarak açıklanmış olup, esas tez konumuz ölüme bağlı tasarrufların bir çeşidi olan vasiyetname ...
    • Katılım bankacılığının sektördeki yeri ve finansal istikrara katkısı 

      Çolak, Fatih (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türk bankacılık sektörü için 2001 krizi bir milat olmuştur. Çalışma da 2001 sonrası dönemde yeniden yapılanma sürecine giren Türk bankacılık sektörü için ilgili sürecin bir düzene kavuşması ve özel finans kurumlarının ...
    • Faydacı ve hedonik güdülerin mağazasız perakendeciliğe etkileri: Elektronik alışveriş üzerine bir araştırma 

      Kalayci, Beyza Nur (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüz pazarlama anlayıs?ı tüketiciyi ön plana çıkarmıs? ve tüketicinin ihtiyaçlarının tespit edilmesi oldukça önem kazanmıs?tır. Teknolojinin gelis?mesi ve internet kullanımının gün geçtikçe artması elektronik alıs?veris?in, ...
    • Türkiye ve bölgesindeki sosyal ve ekonomik değişimin Türkiye`nin ihracatına etkileri 

      Özyedierler, Nurdan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Uluslararası ticaretin gelişimi küreselleşme ile hız kazanmıştır. Buna bağlı olarak da etkileşim içinde bulunduğu ülkelerde yaşanan her olaydan etkilenir hale gelmiştir. Bu çalışma 2008-2012 yılları arasında bölgemizdeki ...
    • Habercilikte propaganda bağlamında Körfez savaşları 

      Bağci, Mete (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Propaganda kavramının tarihi aslında neredeyse insanlık tarihi kadar eskidir. Birkavram olarak ?propaganda?nın kullanıma girmesi kayıtlara göre 17. yüzyıla dekuzansa da, aslında insanların toplu halde yaşamaya başlamasından ...
    • İnovasyona dayalı rekabette rol oynayan faktörlerin araştırılması ve imalat sektöründe araştırma 

      Yaşin, Çiğdem (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Son yıllarda imalat sektöründe yaşanan rekabetin artması ile işletmeler ürünlerinde kalite, teknoloji ve Ar-Ge çalışmalarına daha fazla önem vermeye başlamış ve inovasyon çalışmalarını daha yoğun olarak yürütmeye özen ...
    • Hizmet sektöründe inovasyonun müşteri memnuniyeti bakımından önemi 

      Horasan, Hüseyin (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma hizmet sektöründe inovasyonun müşteri memnuniyeti bakımından önemini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada bu amaca ulaşabilek için İnovasyonun boyutlarını belirleyerek hizmet sektörü ve müşteri memnuniyeti ...
    • Rusya`nın Dünya Ticaret Örgütü üyeliği ve Türkiye üzerine etkileri 

      Çolak, Şeyda (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada II. Dünya Savaşı sonrası büyük bir ekonomik kriz yaşayan dünya ekonomisinin kalkınması ve dünya genelinde barışın daimi kılınması amaçlarının bir parçası olarak kurulmuş ve bugün dünya ticaretine yön veren ...
    • Türk hukuku`nda akreditif 

      Günay, Gözde Engin (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Tezin konusunu, uluslar arası ticarette kullanılan ödeme yöntemlerinden biri olan akreditifli ödeme ...
    • Özel Tüketim Vergisinin Muhasebe Bilgi Sistemi içerisinde takip edilmesi madeni yağ üretim sektöründe bir uygulama 

      Balci, Serdar (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'de ve Dünya'da devletin en önemli finansman kaynağı vergilerdir. Harcamalar üzerinden alınan ve nihai olarak tüketiciye yansıtılan tüketim vergileri de genel tüketim vergisi veya özel tüketim vergisi ...
    • Küreselleşme sürecinde e-ticaretin önemi ve pazar payı 

      Karakaya, Tuğba (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Küreselleşme sürecinin geçmişten günümüze birçok etkisinin olduğu ve küreselleşme süreci ile birlikte yeniliklerin de meydana geldiği görülmüştür. Küreselleşme sürecinin meydana getirmiş olduğu faktörler üzerinde de ...