IŞIK ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 517
-
20.yy sonrası Avrupa-Amerika ve Türkiye'de yönetmen odaklı avangart tiyatronun postdramatik örnekler üzerinden değerlendirilmesi
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Tiyatro, ritüelistik kökeninden günümüze kadar birçok değişim ve dönüşüm geçirmiştir. Tiyatro tarihine panoramik bir perspektiften bakıldığında bu değişimler gözlemlenmektedir. Bu panoramada 20. yüzyılın ise tiyatro tarihi ... -
Relations of 1994 and 2000 crises and their effects in Turkish capital markets
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye genç nüfusu, dinamik özel sektör yatırımları, ve liberalleşmiş finansal piyasalarıyla, hızla büyüyen ve gelişmekte olan pazarlardan biri olarak yatırımcılar açısından cazibesini korumaktadır. Bu bağlamda, ` neden ... -
Competency-based human resource management systems: Case studies of a multinational company in fmcg industry and a native human resources company in service industry
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yetkinlikler, bir işte üstün performans için gerekli olan bilgi, beceri ve davranışlar bütünüdür. Yetkinlik, bir yaklaşım olarak yaklaşık otuz yıldır yazında yer alan ve aynı zamanda işletmeler tarafından uygulanmakta olan ... -
Evaluation of innovativeness of Turkey with respect to european union integration
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez toplam dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, inovasyonun tanımı yapılmakta ve türleri tanıtılmaktadır. Ürün inovasyonu, süreç inovasyonu, teknik inovasyon, yönetimsel inovasyon, örgütsel inovasyon, radikal inovasyon ... -
The advertiser`s perspective on advertising agency-client relationships: A survey of leading advertisers in Turkey
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışması, Türkiye'nin en büyük reklamverenlerinin reklam ajanslarıyla ilişkileriniincelemektedir. Bu ilişkinin başarısı, her iki firmanın iş sonuçlarına ciddi katkılardabulunduğu için incelenmesi önem ... -
The factors that affect the company`s b2b overall use throughout the b2b portal transactions and a survey in tTrkey
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'de bulunan birçok firmanın internet üzerinden portallarabağlanarak mal alımını ve satımını gerçekleştirdiği şirketler arası elektronik ticaretüzerine odaklanmaktadır. Bilindiği üzere, şirketler ... -
An evaulation of customer intention to participate in mobile advertising and an empirical study conducted in Istanbul
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mobil teknoloji, markaların tüketiciyle doğrudan iletişimi için zaman ve mekandan bağımsız bir kanal teşkil etmektedir; bu nedenle mobil ortam şirketler için güçlü bir pazarlama kanalı potansiyeli oluşturmaktadır.Bu bağlamda, ... -
The attitudes of purchasing managers working at the leading manufacturing enterprises in Turkey towards supply chain collaboration: a proposed model based on inter-organizational trust, information sharing and commitment
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'nin Önde Gelen Sanayi Kuruluslarında Çalısan Satınalma YönetcilerininTedarik Zincirinde sbirligine Yönelik Tutumları : Örgütler Arası Güven, BilgiPaylasımı ve liskiye Baglılık Tabanlı liskiler Üzerine Bir Model ... -
The impact of host country environment and headquarters on strategic human resource development practices at mne subsidiaries: A survey from Turkey
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde globalizasyon ve rekabetteki ivme, çok uluslu şirketlerde (ÇUŞ)uluslararası insan kaynağının yönetiminin önemini arttırmaktadır. ÇUŞ'lerde en önemlisorunlardan biri, bu şirketlerin insan kaynakları (IK) ... -
Spatial patterns of the turkish manufacturing industry in the context of economic integration: An analysis for the post 1980 period
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ekonomik faaliyetin bölgeler arasındaki dağılımı, sanayinin mekansal konumu,endüstriyel kümelenmeler ve bu kümelenmelerin nedenleri, ekonomikentegrasyonun mekansal yoğunlaşmaya etkileri konusunda yapılan araştırmalarkapsamında ... -
Boutique pastry management as a rising services marketing practice and a comprehensive survey of boutique pastries in İstanbul
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Gıda ve içeceklerin tüketimi, insanların tüketim alışkanlıkları incelendiğinde her zaman en üst sıraya yerleşmektedir. Tüketicilerin gıda ve içecek ürünlerine karşı gösterdikleri farklı tutumlar, gıda sektöründeki ... -
Determining sovereign credit default swap spread by extended merton model in selected emerging markets
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Merton'un şirketlerin kredi temerrüt swap oranlarını tahmini için kullandığı yapısal modelin gelişmekte olan ülkelere uygulanması amacıyla yapılmıştır. Model, gelişmekte olan ülkelerden seçilen dört ülke ... -
Competitiveness of professional business services: Case of Turkish advertising agencies
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, profesyonel hizmet sektöründeki firmaların rekabetçiliğini etkileyen içsel faktörleri ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Firmaların sadece kaynakları değil, örgütsel ve yönetimsel becerileri ve bilgileri de ... -
Wage determination under colective bargaining: inflation, productivity and profitability relationships (An empirical study)
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışması, toplu pazarlık sürecinde kullanılan pazarlık kriterleriyle (enflasyon oranı, işgücü verimliliği, sektördeki emsal ücretler ve şirketin karlılığı) Türkiye'de gerçekleşmiş nihai ücretler arasındaki ... -
Examination of the relationship between attitude and perceived usability of software in a context-driven specific scenario
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Literature regarding human and computer interaction is enormous in size. Since computers have started to play an important role in our everyday life, researchers have focused on improving the interaction between these two ... -
A new technique to investigate the value relevance of accounting information: The entity approach
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)The value relevance of accounting information has been a subject of intensiveacademic research in the last two decades. By definition, any type ofinformation is value relevant provided that it updates the beliefs of ... -
The competitiveness of the Turkish iron and steel industry in the process of membership to the European Union
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Demir çelik sektörü Türkiye'nin önde gelen sektörleri arasındadır.Gerek kapasite gerekse de uluslarası pazarlardaki ticaret hacmi ile dünyanın sayılı demir çelik endüstrileri arasında yer almaktadır. Bu yüzden Demir ... -
Strategic human resources management applications in leading Turkish firms
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Şirketlerin insan kaynaklarından, benzersiz ve kalıcı rekabet avantajları yaratabilen potansiyel bir araç olduğu genellikle kabul edilen Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi'nin önemi uluslararası literatürde oldukça ... -
Role of internal auditing in corporate governance: Two case studies from Turkey
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kurumsal yönetim, organizasyonların karar aldıkları bir süreç olarak tanımlanabilir. Yaşanan kurumsal yıkılmalar sektörlerdeki güven ortamının sarsılmasına sebep olmuştur. Kurumsal yönetim, şirketleri krizlere karşı daha ... -
Factors affecting consumer attitude in permission based mobile marketing: An empirical study for Turkey
(IŞIK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu doktora çalışmasında mobil pazarlama çalışmalarının mobil telefon kullanıcıları açısından algıları ve izinli pazarlama konusundaki davranışları incelenmektedir. Araştırılacak olan faktörler ile hizmetlerin bu ve yeni ...