The factors that affect the company`s b2b overall use throughout the b2b portal transactions and a survey in tTrkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'de bulunan birçok firmanın internet üzerinden portallarabağlanarak mal alımını ve satımını gerçekleştirdiği şirketler arası elektronik ticaretüzerine odaklanmaktadır. Bilindiği üzere, şirketler arası elektronik ticaretentegrasyonu sürecinde şirketler, adaptasyonu zorlaştırıcı zorluluklar ve takaslar ilekarşılaşmaktadır.Araştırmanın esas amacını şirketler arası elektronik ticaret kullanımına etki edenfaktörleri bulma ve Türkiye'deki şirketlerin uyum sürecine etki eden faktörleriölçmektir. Araştırma sürecinde şirketler arası elektronik ticaretle ilgili çeşitlifaktörler ve modeller olduğu bulunmuş, her bir modelin şirketler arası elektronikticarete farklı açıdan odaklandığı tespit edilmiştir. Özetle, şirketler arası elektronikticaret ile ilgili olarak bütün faktörleri kapsayan özgün bir araştırma modelibulunmamaktadır. Araştırma modelini oluştururken, bağımlı değişkenimiz olanşirketler arası elektronik ticaret kullanımı ile alakalı, ispatlanmış varsayımlara dayalıçalışmalardan (kaynak taramasında bahsedilen) yararlanılmıştır. Araştırma yöntemiolarak kantitatif analiz yöntemi kullanarak, genelde Türkiye'de bulunan firmalarınşirketler arası elektronik ticaret kullanımına etki eden faktörlerin etkinliğini hakkındaaraştırma yapmaya dayanmaktadır. Ampirik analiz sırasında etkenler kategorizeedilmiş daha sonra anket çalışmasıyla istatistiksel analiz metodlarını kullanarakfaktörlerin etkenliğini Türkiye'de bulunan firmalar için ölçülüp, şirketler arasıelektronik ticarete başarılı bir uyum süreci için ele alınmıştır.Araştırma sonuçları şirketler arası elektronik ticaretin algısal faydalarının veyönetimsel etkenlerinin, firmaların şirketler arası elektronik ticaretin kullanımınıyüksek oranda etkilediğini göstermiştir. Bu alandaki önceki çalışmalara ek olarak,şirketler arası elektronik ticaret portallarının da şirketler arası elektronik ticaretinivkullanımına olumlu olarak etki yaptığı ortaya konulmuştur. Şirketlerarası elektronikticaret kullanım oranını etkileyen faktörler hakkındaki bilgiler, şirket yöneticilerine,elektronik ticaret entegrasyonu danışman firmalarına ve portallara adaptasyonseviyesinin artırılmasında kayda değer eğitimsel bir altyapı sağlamaktadır. This study concentrates on B2B (Business to Business) electronic commerce whichis used by many companies in Turkey for purchasing and selling goods over theinternet by connecting B2B portals. It is known that during the integration period ofB2B e-commerce companies face difficulties and trade-offs that will discourage theiradoption.This research?s main aim is to look at the factors which affect B2B overall use andmeasure the drivers that affect the B2B adoption process for companies in Turkey.Throughout the research, it is found out that there are varieties of factors and modelsrelated to B2B e-commerce and every model is trying to focus on B2B with differentaspects. This means that, there is no unique research model which covers all factors?effectiveness that is related to B2B overall use. While shaping the research model,the study has benefited from the surveys (mentioned in literature review) which areproved hypotheses that are associated with the dependent variable. The researchmethod is based on quantitative analysis which generally searches information aboutthe factors? effectiveness related to the company?s B2B overall use in Turkey.During the empirical analysis, factors are categorized and measured according totheir effectiveness for companies in Turkey and then questionnaire study hasexamined the factors? effectiveness related to the adoption success of B2B commerceby using statistical analysis methods.Research results show that perceived benefits of B2B and companies? managerialfactors influence the companies? B2B overall use positively. Addition to priorresearches, B2B portal factors also affect the companies? B2B overall use positively.The information about the factors that is effective for B2B overall use providesconsiderable educational framework for company managers, B2B integrationconsultant companies and B2B portals for increasing the level of B2B integration.
Collections