TEZLER: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 364
-
Termal konaklama işletmelerinin beş güç modeli ile rekabetçilik analizi ve rekabet stratejilerinin değerlendirilmesi bir alan çalışması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Ege Bölgesi'ndeki termal turizm termal konaklama işletmelerinin ve dolayısı ile termal konaklama işletmeleri sektörünün rekabet düzeylerini etkileyen faktörlerin (Porter'in Beş Güç Modeline göre ... -
İnovasyon performansı ölçüm kriterlerinin nitel bir araştırma ile belirlenmesi: Bilişim işletmeleri üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın birinci amacı, işletmelerin inovasyon süreçlerinin performanslarının ölçümünde kullanılabilecek göstergeleri belirlemektir. Araştırmaya, TR42 Doğu Marmara Bölgesi'de yer alan teknopark ve teknokentlerde ... -
İşbirlikçi pazarlama yaklaşımının otel işletmelerinin pazarlama anlayışları çerçevesinde irdelenmesi
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bir destinasyonda faaliyet gösteren otel işletmelerinin işbirlikçi pazarlamaya yönelik yaklaşımları ile pazarlama anlayışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bununla birlikte, bir destinasyondaki ... -
Bir lider olarak okul müdürünün öğretmenlerin mesleki gelişimine katkısı
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Düzce ilinde okul müdürlerinin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yaptıkları katkının ne olduğunu ortaya çıkarmaktır.Bu çalışma için 28 maddeye sahip olan Likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir ve Düzce ... -
Bölgesel kalkınma çerçevesinde termal turizm faaliyetlerinin yerel halk üzerindeki etkileri: Mudurnu örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-28)Dünyada ve ülkemizde hızla gelişmekte olan turizm sektörünün olumlu ve olumsuz etkileride artmaktadır. Bu çalışmanın amacı termal turizmin, bölgesel kalkınmadaki payı ve termal turizmin yerel halk üzerindeki etkilerini ... -
Okul kültürünün oluşturulmasında okul müdürünün rolünün öğretmenlerin iş doyumuyla ilişkisi
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-13)Bu araştırmanın temel amacı, okul müdürlerinin okul kültürünü oluşturmadaki rollerini tespit etmek ve bunun öğretmenlerin iş doyumlarıyla olan ilişkilerini saptamaktır. Okul müdürlerinin okul kültürünü oluşturmadaki rolü ... -
Yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüt algısı ve karşılaştıkları engeller (Bursa İnegöl örneği)
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-26)Bu araştırmanın amacını, Bursa İli İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı devlet liselerinde görev yapmakta olan öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre, liselerin öğrenen örgüt olma özelliği gösterip ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; okul öncesi eğitimde görev alan öğretmenlerin öğretmen yeterliklerini mesleki kıdem, yaş, mezun oldukları program, öğrenim durumu, görev yaptıkları okul türü, statü ve çocuk sahibi olma/olmama ... -
İlk ve ortaokul öğretmenlerinin okul iklimi algıları ile iş motivasyonları arasındaki ilişki
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, Düzce ili örneğinde ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin iş motivasyonu ve okul iklimi algılarının cinsiyet, mesleki kıdem, okuldaki hizmet yılı, branş, okul türü ve öğrenim düzeyi gibi değişkenlere ... -
Tıp fakültesi öğretim üyelerinin tıp eğitimindeki alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin görüşleri
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-13)Bu araştırmanın amacı: Tıp fakültesi öğretim üyelerinin tıp eğitiminde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin kullanma düzeylerini, yeterlik algılarını ve gerekli görme düzeyleri ile ilgili görüşlerini ... -
Seçmeli matematik uygulamaları dersi seçim ve öğretim süreçlerinin incelenmesi
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Seçmeli Matematik Uygulamaları (SMU) dersi seçim ve öğretim süreçlerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırma sürecinde nitel araştırma yaklaşımı esas alınmıştır. Araştırma ... -
Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarısını yordayan faktörler (Karabük Üniversitesi örneği)
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce başarısını yordayan faktörleri incelemektir. Bu bağlamda İngilizce başarısıyla ilişkili olduğu düşünülen kişilik, kaygı, motivasyon ve öz yeterlik ... -
Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma okul müdürlerinin tercih ettikleri güç kaynaklarının öğretmenlerin okula ve yöneticilere yönelik örgütsel güven düzeylerine yönelik görüşleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmaktadır. Literatürde ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce ders kitaplarındaki kelimelere sahip oluş düzeylerinin incelenmesi
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin 6. , 7. ve 8. sınıfta Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilen İngilizce ders kitaplarındaki kazanım kelimelerine sahip oluş düzeylerini incelemektir. ... -
Üniversitelerin marka konumlandırma stratejilerinin öğrencilerin memnuniyeti ve sadakati üzerindeki etkisi: İstanbul`da bulunan üniversitelerde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-12-26)Üniversiteler tarafından en fazla göz ardı edilen ve yanlış anlaşılan pazarlama unsuru, konumlandırmadır. İyi bir konumlandırma stratejisi, pazarlama karması unsurlarına temel oluşturmakta ve üniversite pazarlama uygulamalarının ... -
Sosyal medya pazarlama mesajlarının e-ticaret üzerindeki rolü: Muhafazakar giyim sektörü örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber insanların birbirleri ile iletişim kurmasını sağlayan sosyal medya kavramı ve yeni ekonominin en önemli sonuçlarından e-ticaret kavramı geniş kitleler tarafından kullanılarak günlük ... -
Kurum imajının müşteri memnuniyetine etkisi: Kamu- özel hastane örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, hastane işletmelerinde kurumsal imajın hasta memnuniyetine etkisinin incelenmesidir. Hastane türüne göre (kamu- özel) göre farklılık gösterip göstermediğini de ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için ... -
Liderlik tarzları ve örgütsel yapı arasındaki ilişkiler: Düzce ilindeki KOBİ`ler üzerinde nicel bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-05)Bu araştırmanın temel amacı, örgütsel yapıyı yönetirken hangi liderlik tarzının örgütsel yapının hangi boyutuyla daha fazla etkileşimde olduğunu tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, Düzce ilinde faaliyet gösteren ... -
Terör ve devletleşme amacı: PKK üzerinden bir inceleme
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-13)Terörizm günümüzde etkinliğini sürdürürken terör örgütleri, ideolojileriyle birlikte faaliyetlerini gerçekleştirmekte ve zaman içerisinde devletleşme sürecine girmektedirler. 11 Eylül saldırıları sonrası oluşan uluslararası ... -
Sektör yapısı, kurum kültürü ve yenilik stratejileri arasındaki ilişki: Düzce`deki KOBİ`ler üzerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-04)Bu araştırmanın amacı, KOBİ'lerin sektör yapısı, kurum kültürü ve yenilik stratejileri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler anket tekniği ile elde edilmiştir. ...