Termal konaklama işletmelerinin beş güç modeli ile rekabetçilik analizi ve rekabet stratejilerinin değerlendirilmesi bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Ege Bölgesi'ndeki termal turizm termal konaklama işletmelerinin ve dolayısı ile termal konaklama işletmeleri sektörünün rekabet düzeylerini etkileyen faktörlerin (Porter'in Beş Güç Modeline göre bu faktörler, girişlerin tehdidi, sektördeki mevcut firmalar arasındaki rekabetin yoğunluğu, ikame hizmet sınıflarının tehdidi, alıcıların gücü ve tedarikçilerin gücüdür) ve termal konaklama işletmelerinin rekabet düzeylerinde hangi faktörlerin etkili olduğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır.Bu araştırmanın, kavramsal ve kuramsal çerçevenin oluşturulmasında literatür tarama yöntemi tercih edilmiştir. Bu amaçla alan yazında yer alan kitap, makale, bildiri, rapor ve akademik tezler taranmış, elde edilen bilgiler akademik çalışma esaslarına uygun olarak çalışmada kullanılmıştır. Çalışmanın uygulama bölümünde ise, bilimsel araştırmalarda yaygın olarak veri toplama yöntemi olarak kullanılan anket tekniği tercih edilmiştir. Araştırma anket formunun ve formda yer alan soruların oluşturulmasında, literatür taraması yapılmış ve araştırmaya uygun sorular seçilmiştir. Araştırma anket formunun 1. bölümü termal konaklama işletmeleri ve yöneticilerin özelliklerini tanımlamaya yarayan çoktan seçmeli sorulardan oluşmuştur. Anket formunun 2. Bölümü ise 5'Likert Ölçekli olup, formda 18 kapalı uçlu soru önermesi yer almaktadır. 2. Bölüm, araştırma evreninde yer alan konaklama işletmelerinin rekabetçilik analizlerini yapabilmek için, Porter'in Beş Güç Modeline göre sınıflandırılmış sorulardan oluşmaktadır. Araştırma anket formundan elde edilen veriler; termal konaklama işletmelerinin rekabetçilik analizinde kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 20.0. İstatistik Paket Programı yardımı ile analiz edilmiş ve ulaşılan bulgular literatürden yararlanılarak yorumlanmıştır. Bulgulara göre; termal turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde yoğun bir rekabetin olduğu, bu rekabetin daha çok orta ve küçük ölçekli işletmeler arasında yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sektörde, büyük ölçekli ve lüks segmentte yer alan konaklama işletmelerinin, diğer işletmelere göre daha fazla rekabet gücü ve avantajına sahip oldukları görülmüştür.Verilerin analizi sonucunda ulaşılan bulgulara göre; termal konaklama işletmelerinin rekabet gücü ve rekabet düzeyleri üzerinde, beş güç faktörlerinin etkili olduğu ve konaklama işletmelerinin rekabet koşullarını bu güçlerin belirlediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda termal konaklama işletmelerine, kişiye özel hizmet sunumu ile birey odaklı faaliyetler geliştirerek, rakiplerine oranla farklılaşmaları ve sektördeki rekabet güçlerini arttırmaları önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Turizm, Termal Turizm, Termal Konaklama İşletmesi, Rekabetçilik, Beş Güç Modeli. In this study, the Aegean Region in thermal tourism thermal accommodation establishments and therefore the thermal accommodation business sector of the factors affecting the level of competition (according to Porter's Five Forces Model of these factors, the threat of entry, the intensity of competition between existing firms in the industry, threat of substitute service class buyers power and the power of the supplier) and which factors in the competitiveness of your business is to determine that the effective thermal accommodation.This research literature method was preferred in the creation of conceptual and theoretical framework. Book in the Type field for this purpose, articles, papers, reports and academic theses scanned, the information obtained was used in the study in accordance with the principles of academic work.In the practical part of the study, the survey technique is widely used as a method of data collection in scientific research is preferred. The creation of the research questionnaire and form the questions, the literature was conducted and appropriate research questions are selected. 1 part of the research questionnaire for identifying the characteristics of the thermal accommodation businesses and managers are composed of multiple-choice questions. In Section 2 of the questionnaire is 5'Likert Scale is located in the form of 18 closed-ended questions proposition. Part 2, to be able to analyze the competitiveness of business accommodation situated in the research universe, classified according to Porter's Five Force Model consists of questions.The data obtained in the form of research surveys; was used in the analysis of thermal accommodation business competitiveness. Research data using SPSS 20.0. Were analyzed with the Statistical Package Program assistance and findings have been interpreted using literatüre.According to the findings; the thermal tourism sector accommodation operations of intense competition, the competition has reached the conclusion that took place between the more medium and small-sized enterprises. Also in the sector, large-scale and located in the luxury segment of the hospitality business, more competitive compared to other businesses and have been shown to have the advantage.As a result of analysis of the data according to the achieved results; on competitiveness and competition level of thermal accommodation establishments, to be effective five forces competitive factors and the company has concluded that the conditions of stay of these forces determine.In this context, the thermal accommodation establishments, developing a personalized service delivery to individual-oriented activities are proposed to increase their competitiveness in their differentiation from its competitors and the industry.Key Words: Tourism, Thermal Tourism, Thermal Accommodation Facility, Of Competitiveness, Five Competitive Forces Model.
Collections