SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 364
-
Tedarik zinciri yönetiminin işletme performansı üzerindeki etkisi: Otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Turizm sektörü, son dönemlerde yaşanan ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden birisidir. İşletmeler artık bireysel becerileriyle artan bu rekabet ortamında ayakta durmakta ... -
Yerel sivil toplum kuruluşlarının turizme etkilerini belirlemeye ilişkin bir araştırma: Düzce ili örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yerel Sivil Toplum Kuruluşları (STK), yerel alanlarda önemli turistik etkinliklerde bulunarak, o bölgede turizm endüstrisinin gelişmesinde önemli rol-model oluşturabilirler. Örneğin Yerel STK'lar organize ettikleri ... -
Türk mutfak kültürü tanıtım sorunu: Mengen mutfağı örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türk mutfağı, Türklerin yaşadıkları coğrafyada şekillenen ve birçok uygarlığın izlerini taşıyan geniş bir kültüre sahip olmasına rağmen dünya mutfakları arasında hak ettiği konumda değildir. Bunun en belirgin nedenlerinden ... -
Turizmde lisans öğrenimi gören öğrencilerin kişilik özellikleri ve mesleğe yönelik düşünceleri üzerine bir alan araştırması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Turizmde kalifiye eleman yetersizliği gerek sektör temsilcileri gerekse işletme yöneticileri tarafından sıklıkla dile getirilmektedir. Kalifiye eleman yetersizliği, işletmelerde kaliteli mal ve hizmetlerin üretilmesi ve ... -
Liderlik tarzları ile stratejik kararlar arasındaki ilişki: İstanbul`daki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Liderlik ve strateji işletmeler için önemi her geçen gün artan iki önemli kavramdır. Otel işletmelerinin emek yoğun bir yapıya sahip olması, çevresel değişmelere karşı esnek olması, müşteri isteklerinin sürekli değişmesi ... -
Kalite fonksiyon göçerimi ve hızlı yiyecek içecek işletmelerinde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG), müşteri taleplerine göre işletmenin mevcut ürün veya hizmet tasarımına yönelik tüm yeterliliklerini en etkin biçimde kullanmasını sağlayan bir süreçtir. KFG, müşteri tatminine yönelik ürün ... -
Alternatif bir turizm çeşidi olarak mutfak turizminin değerlendirilmesine ilişkin sektör temsilcilerinin görüşlerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, alternatif bir turizm çeşidi olarak mutfak turizminin değerlendirilmesine ilişkin turizm sektör temsilcilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya toplam 40 otel yöneticisi, otel bölüm yöneticisi ... -
Termal konaklama işletmelerinde yöneticilerin stratejik kalite yönetimi algıları: Afyon bölgesinde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyadaki hızlı ekonomik, siyasal, teknolojik gelişmeler ve değişmelere paralel olarak turizm tüketim kalıplarında da son yıllarda önemli değişimler gözlenmektedir. Turist profilindeki ve tüketim kalıplarındaki değişikliklerin ... -
Finansal stratejilerin finansal performansa etkisi: Havayolu yolcu taşıma şirketlerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı, işletmeler açısından finansal stratejinin önemine vurgu yaparak, havayolu yolcu taşıma şirketlerinin belirledikleri finansal stratejilerin, finansal performanslarına etkisini veri zarflama analizi tekniği ... -
Yat limanlarında inovasyon ve performans ilişkisi: Türkiye üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde küreselleşmeyle birlikte, şiddeti artan rekabet ortamında, işletmeler varlıklarını sürdürmek ve rakiplerinin gerisinde kalmamak için performanslarını artırmaya yönelik çaba harcamaktadırlar. Bu nedenle işletmeler ... -
Kurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Düzce Üniversitesi örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık sağlamada etkili bir unsur olabileceği varsayımına dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, Düzce Üniversitesi akademik personelinin kurumsal itibar yönetimi algılarının ... -
Kent markası ve imajının ölçümü: Düzce ili örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kent markalaşması, bir kentin marka olarak konumlandırılması ve hedeflerin bir vizyon haline getirildiği bir takım faaliyetleri içermektedir. Kent imajı ise kentle ilgili insanların zihinlerinde oluşan algılar olarak ... -
Web tabanlı pazarlama yapan havayolu yolcu taşıma işletmelerinin etik davranışları üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, web tabanlı pazarlama yapan havayolu yolcu taşıma işletmelerinin etik davranışlarının havayolu tüketicileri açısından, pazarlama karması unsurlarına göre incelemektir. Web tabanlı pazarlama yapan ... -
Avrupa Birliği ve Türkiye turizm politikaları: Turizm sektörünün ekonomik etkileri
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ve Türkiye'nin, turizm sektörünü ve turizm politikalarını inceleyerek, karşılaştırmalı bir şekilde tartışmaktır. Ayrıca, turizm sektörünün ekonomiye olan etkilerinin boyutunun ... -
Küreselleşme sürecinin uluslararası turizme ve Türkiye`ye etkileri
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, uzun süreden beri var olan ancak 1980'li yıllardan itibaren etkilerini daha fazla hissettiren küreselleşme sürecini incelemek, bu sürecin turizm sektörüne olan etkilerinden bahsetmek ve son ... -
Finansal yeniliklerin işletme performansına etkisi
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, finansal yeniliklerin hizmet işletmelerininperformansını ne ölçüde etkilediğini incelemektir. Finansal yenilik; ürün/hizmetyeniliği, süreç yeniliği ve sistem yeniliği olmak üzere üç boyuttan ... -
Terör ve turizm ilişkisi: Türkiye üzerine yansımalar
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yüzyılda şiddeti artan terör olayları insanlığın en önemli ortak sorunlarından biri haline gelmiştir. Uluslararası boyutta günden güne artan ve 9/11 saldırıları ile dünyayı sarsan terör olayları Türkiye için de son 30 ... -
Düzce Üniversitesi`nde görevli idari personelin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Düzce Üniversitesi'nde görevli idari personelin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanmasıdır.Araştırmanın evrenini 2011 yılı Kasım ayı itibari ile Düzce Üniversitesi Rektörlüğü'ne bağlı idari ... -
Yiyecek-içecek işletmelerinde müşteri şikâyetlerinin müşteri sadakatine etkisi: Cunda Adası`nda bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yiyecek-içecek işletmelerinde ne tür müşteri şikâyetlerinin olduğu; müşteri şikâyetlerinin ve müşteri şikâyet çözümleme sürecinin müşteri sadakati üzerinde etkisinin olup-olmadığı araştırılmaktadır. Dolayısıyla ... -
Marka değeri ile tüketici satın alma davranışları arasındaki ilişki: İstanbul`daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde pazarın hızla değişmesiyle yoğun rekabet ortamında marka ve marka değeri kavramının önemi daha da artmaktadır. Marka kavramı tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen önemli bir etken haline gelmiştir. Bu ...