Finansal yeniliklerin işletme performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, finansal yeniliklerin hizmet işletmelerininperformansını ne ölçüde etkilediğini incelemektir. Finansal yenilik; ürün/hizmetyeniliği, süreç yeniliği ve sistem yeniliği olmak üzere üç boyuttan oluşmaktadır.Çalışmada nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Birperformans değerlendirme modeli olan Balanced Scorecard'ın finansal boyut,müşteri boyutu, içsel süreç boyutu, öğrenme ve gelişme boyutu ele alınarakgörüşme soruları hazırlanmıştır. Çalışma kapsamında, sektördeki konaklama,seyahat acenteleri, bankalar, sigorta şirketleri, danışmanlık şirketleri,yiyecek-içecek işletmeleri ve sağlık kulüpleri olmak üzere yedi hizmet işletmesininher türünden ikişer tanesi ile görüşülmüştür. Böylece on dört (14) işletmeden verielde edilmiştir. Bahsi geçen işletmelerin üst düzey yöneticileri ile görüşülerek eldeedilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda, hizmet işletmelerinin finansal yenilikleri kullanma ya daoluşturma kararlarında Balanced Scorecard Modeli'nin boyutlarına önem verdikleribelirlenmiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlara göre bazı hizmet işletmelerinin finansalyenilik olarak kullandıkları bir takım faaliyetlerinin olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Finansal Yenilik, Performans Değerleme, BalancedScorecard, Hizmet İşletmeleri The purpose of this study is to examine how financial innovation effects theperformance of service firms. Financial innovation is comprised of threedimensions including product/service innovation, organizational innovation,process innovation. The interview technique, a qualitative research method, wasused in this study. The interview questions were prepared by considering thefinancial dimension, customer dimension, internal process dimension, learning anddevelopment dimension of balanced scorecard, a performance evaluation model.Within the scope of the study, the researcher interviewed with the two enterprisesfrom each type of eight service enterprises including accommodation, travelagencies, banks, insurance companies, consulting companies, food and beveragebusinesses and health clubs within the sector. Thus, the data was obtained fromfourteen enterprises. The data obtained by interviews with managers of mentionedbusinesses were analyzed with content analysis method.As a result of the study, it is determined that service companies giveimportance to the dimensions of balanced scorecard model in their decisions tocreate or use financial innovations. Also, according to the results obtained, it isdetermined that some service enterprises have a number of activities used asfinancial innovation.Key Words: Financial Innovation, Performance Evaluation, BalancedScorecard, Service Businesses.
Collections