Kurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Düzce Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık sağlamada etkili bir unsur olabileceği varsayımına dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, Düzce Üniversitesi akademik personelinin kurumsal itibar yönetimi algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu temel amacın yanı sıra, araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarını ve örgütsel bağlılık düzeylerini belirlemek şeklinde alt amaçları da bulunmaktadır. Çalışma kapsamına Düzce Üniversitesinde görev yapan tüm akademik personel (716 kişi) araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada nicel veri toplama yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizlerde, değişkenler arasındaki ilişkileri, değişkenler arasındaki farklılıkları ve değişkenlerin birbirleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik analiz teknikleri kullanılarak araştırma sorularına cevap aranmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algıları ile örgütsel bağlılığı oluşturan her bir boyut (normatif bağlılık, duygusal bağlılık ve devam bağlılığı) arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılanların kurumsal itibar yönetimi algılarının ve örgütsel bağlılıklarının yüksek düzeyde olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal İtibar, Kurumsal İtibar Yönetimi, Örgütsel Bağlılık. The main aim of this research carried out based on the assumption that corporate reputation management may be an effective factor in providing organizational commitment, is to determine the effect of Duzce University?s academic staff?s perceptions of corporate reputation management on organizational commitments. In addition to this main goal, there are subgoals in order to determine the participants? perceptions of corporate reputation management and their organizational commitment levels. Within the scope of the research, all of the academic staff (716 people) working at the Duzce University were included. In the research, the questionnaire technique, one of the quantitative data collection techniques, was used. The data obtained was analyzed using the program of SPSS 18. In these analyses, the analyses techniques aimed at determining the correlations,the differences between variables and the effects of variables on one another were used. As a result of the research, it has been suggested that there is a positive and significant relationship between the participants? perceptions of corporate reputation management and each dimension forming the organizational commitment (normative commitment, affective commitment and continuance commitment). In addition, it has also been suggested that the levels of the participants? perceptions of corporate reputation management and organizational commitments are high.Key Words: Corporate Reputation, Corporate Reputation Management,Organizational Commitment
Collections