Ortaokul öğrencilerinin ev ödevi yönetim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin ev ödevi yönetim becerilerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir.Yöntem: Ev ödevi yönetim becerilerini etkileyen değişkenleri betimsel olarak inceleyen bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Rize il merkezine bağlı ilçelerdeki (Pazar, Çayeli, Çamlıhemşin, Fındıklı, Hemşin, Ardeşen, Güneysu, Derepazarı) 514 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanabilmesi amacıyla `Kişisel Bilgiler Formu` ve `Ortaokul Öğrencileri İçin Ev Ödev Yönetimi Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilere ilk olarak normallik testi yapılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesinden hareketle t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Kruskal-Wallis H testi yapılmıştır.Bulgular: Araştırma bulgularına göre öğrencilerin ev ödevi yönetim becerileri yüksek düzeydedir. Alt boyutlar açısından ölçeğin yalnızca motivasyonu izleme boyutunda öğrencilerin ev ödevi yönetim becerilerinin orta düzeyde olduğu, diğer boyutlarda ise yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninde kız öğrencilerin ev ödevi yönetim becerileri erkek öğrencilere göre daha yüksektir. Sınıf değişkeninde 5. sınıf öğrencileri lehine anlamlı farka ulaşılmıştır. Baba eğitim durumu değişkeninde babası ortaokul veya lise mezunu olan öğrencilerin ev ödevi yönetim becerilerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Not ortalaması değişkeninde ise 95 ve üstü ortalamaya sahip öğrenciler lehine anlamlı farka ulaşılmıştır. Sonuçlar: Öğrencilerin ev ödevi yönetim becerilerinin yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Ev ödevi yönetim becerileri; çevreyi düzenleme, zamanı yönetme, duygu kontrolü, dikkat dağıtma boyutunda yüksek düzeyde olduğu, motivasyonu izleme boyutunda orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerinin ev ödevi yönetim becerilerin arasında ölçeğin geneli için cinsiyet, sınıf, baba eğitim durumu ve not ortalaması değişkenleri açısından anlamlı farka ulaşılırken anne-baba medeni durumu, anne eğitim durumu, aylık gelir, oda durumu, teknolojik alet kullanma durumu ve kardeş durumu değişkenleri açısından anlamlı bir farka ulaşılmamıştır. Purpose: The aim of this study is to examine middle school students' homework management processes according to various variables.Method: In this study, which descriptively examines the variables affecting homework management, survey model was used. The sample of the study consisted of 514 secondary school students in the districts of Rize city center (Pazar, Çayeli, Çamlıhemşin, Fındıklı, Hemşin, Ardeşen, Güneysu, Derepazarı). `Personal Information Form` and `Homework Management Scale for Secondary School Students` were used to collect data in the study. The data obtained in the study were first tested for normality. Based on the normal distribution of the data, t-test, one-way variance analysis and Kruskal-Wallis H test were performed.Findings: According to the research findings, students' homework management skills are at a high level. In terms of sub-dimensions, it was determined that only in the motivation monitoring dimension of the scale, students' homework management skills were at a moderate level, while they were at a high level in other dimensions. In the gender variable, female students' homework management skills are significantly higher than male students. In the class variable, a significant difference was found in favor of 5th grade students. In the father's education level variable, it was determined that students whose fathers graduated from secondary school or high school had higher homework management skills. In the grade point average variable, a significant difference was found in favor of students with an average of 95 and above.Conclusions: Students' homework management skills were found to be at a high level. Homework management skills were found to be at a high level in the dimensions of organizing the environment, managing time, emotion control and distraction, and at a medium level in the dimension of monitoring motivation. While there was a significant difference between the homework management skills of the students in terms of gender, grade, father's education level and grade point average variables for the overall scale; there was no significant difference in terms of parent marital status, mother's education level, monthly income, room status, use of technological devices and sibling status variables.
Collections