Hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun temelli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve motivasyon düzeylerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun temelli etkinlikler ile işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarı, derse yönelik tutumları ve motivasyonları üzerine etkisini incelemektir. Yöntem: Araştırma, nicel araştırma desenlerinden yarı deneysel desen çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili Şenkaya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir ilkokulun 3. sınıfında öğrenim gören iki farklı şubedeki 31 öğrencinin (DG=16, KG=15) katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, hayat bilgisi dersi tutum ölçeği ve motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Verilerin normal dağılıma uygunluk gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla Shapiro-Wilk testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları arasındaki farklılığı belirlemek amacıyla bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, akademik başarı, derse yönelik tutum ve motivasyon açısından deney ve kontrol gruplarının ön test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Akademik başarı son test puanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilirken derse yönelik tutum ve motivasyon açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sonuçlar: Araştırma sonucunda, hayat bilgisi dersinin eğitsel oyunlarla işlenişinin öğrencilerin akademik başarılarına olumlu etki sağladığı ancak derse yönelik tutum ve motivasyon üzerinde bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Purpose: The aim of this research is to examine the effect of educat games and activities in the life studies lesson on the academic activities in the life studies lesson on the academic achievement, attitudes and motivation of the students. Method: The research was carried out within the framework of the quasi-experimental design, one of the quantitative research designs. In the 2021-2022 academic year, it was held with the participation of 31 students (DG=16, KG=15) from two different branches, studying in the 3rd grade of a primary school affiliated to the Şenkaya District Directorate of National Education in Erzurum. Academic achievement test, life studies lesson attitude scale and motivation scale were used as data collection tools. Shapiro-Wilk tests were used to determine whether the data were in accordance with normal distribution. Independent groups t-test was used to determine the difference between the experimental and control groups. Findings: According to the findings obtained as a result of the research, there was no significant difference between the pre-test scores of the experimental and control groups in terms of academic achievement, attitude towards the course and motivation. While it was determined that there was a significant difference in favor of the experimental group in terms of academic achievement post-test scores, there was no significant difference in terms of attitude and motivation towards the course.Conclusions: As a result of the research, it was concluded that the teaching of the life studies course with educational games had a positive effect on the academic achievement of the students, but had no effect on the attitude and motivation towards the course.
Collections