Erzurum sanat ve mesleki eğitim kurslarında öğrenim görmekte olan üniversite hazırlık öğrencilerinin tarihe yönelik bakış açılarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma, Erzurum Sanat ve Mesleki Eğitim Kurslarında öğrenim gören üniversite hazırlık öğrencilerinin tarihe yönelik ilgi ve bakış açılarının değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışma, fenomenoloji/olgubilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcı grubunu 2018-2019 yılları arasında Erzurum Sanat ve Mesleki Eğitim Kurslarında öğrenim görmekte olan üniversite hazırlık öğrencilerinden kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile seçilen 71 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada görüşme yöntemi kullanılmış olup, veriler yarı yapılandırmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulama merkezlerinde öğrenim gören ve çalışma grubunda yer almayan 10 öğrenciye uygulanarak pilot çalışma yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Pilot çalışma sonucunda uzman görüşleri de ele alınarak eksiklikleri giderilen görüşme formuna son şekli verilmiştir. Bulgular: Çalışmada katılımcıların büyük bir çoğunluğunun tarihi, geçmiş hakkında bilgi sahibi olmak şeklinde tanımladığı tespit edilmiştir. Ayrıca tarihe duydukları merak, beraberinde bu alanla daha ilgili olmalarını sağlamıştır. Tarih bilgisinin, milli bilinç kavramının gelişmesinde etkili olduğu düşüncesini de benimsedikleri görülmüştür. Katılımcıların tarihe yönelik bakış açılarının, tarihi gelecek için bir pusula, bir kılavuz olarak gördükleri tespit edilmiştir. Katılımcıların, öğrenim aşamalarında karşılaştıkları sorunlara ait çözüm önerilerine ulaşılmıştır.Sonuç: Katılımcıların büyük bir çoğunluğunun tarihe ilgi duyduğu ancak tarih öğretiminde birtakım olumsuzluklar ile karşılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılar sınıf ortamında gerek öğretmenin anlatış tarzından gerekse müfredat yoğunluğundan dolayı dersten koparak derse yoğunlaşamama problemi yaşamaktadır. Çalışmaya katılan bireylerin tarih bilgisi edinmesinde çevrenin (aile, arkadaş, tarihsel mekân, öğretmen vb.) önemli bir rol oynadığı görülmektedir. Bununla birlikte güvenilir bir kaynak olarak görmemelerine rağmen teknolojik kaynaklara başvurdukları da tespit edilmiştir. Toplumun her kesiminin bir arada bulunduğu ESMEK gibi yaygın eğitim merkezlerinde tarih ve tarih öğretimine yönelik eğitimlerin yaygınlaştırılmasının bireylerin tarihe yönelik ilgi ve bakış açılarının artacağı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tarih, tarih bilinci, tarih öğretimi, yaygın eğitim, ESMEK. Purpose: This study is carried out by evaluating the interests and perspectives of university preparatory students who are studying at Erzurum Art and Vocational Education Institutions about historyMethod: This study, which is used by the quantitative research approach, is carried out with the phenomenology pattern. The participant group of the research consists of 71 students selected by the easily accessible sampling method from the university preparatory students who are studying in Erzurum Art and Vocational Education courses between 2018-2019.The interview method is used in the research and data are obtained with semi-structured interview form. A pilot study is conducted with 10 students who were studying at the semi-structured interview form application center and were not included in the study group. The data which is obtained by content analysis.As a result of the study, the semi-structured interview form is taken into account and the deficiencies are corrected.By the way its final form is given.Findings: In this study; it was determined that a majority of the participants have described as to have knowledge about background `introduction of history`. Also, it is understood that they are at the forefront their sense of wonder; in terms of giving importance to history. It was seen that the history also adopted idea to have been influence at development ` the concept of national consciousness`.For historical future; it was ascertained that participants saw as an instructive compass and a guide about future according to their view of history.Additionally; when they were at learning process to problem encountered, it was reached to proposed solutions.Result: : It is concluded that the majority of participants are interested in history, but they encounter some negativities in history teaching. Participants, in the classroom atmosphere experience focus problems by breaking away from lesson due to both teacher's style and the intensity of curriculum.It has been concluded that both environment (family,friend, historical place and teacher) and the internet have a great effect of the acqusition of historical information by the individuals participating in the study, but they do not see internet as a reliable source.It has been concluded that the dissemination of education on history and history teaching in non-formal education centers such as ESMEK,where all segments of society come together,will increase individuals interest and perspectives on history.Keywords: history, historical conciousness, history teaching, mass education, ESMEK
Collections