Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlüklerinin 10.sınıf coğrafya dersi çevre ve toplum ünitesindeki akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlüklerinin 10. sınıf coğrafya dersi çevre ve toplum ünitesindeki akademik başarıya etkisini incelemek ve öğrenme günlüklerine ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemektir. Yöntem: Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Bayburt ilinde bir lisenin iki farklı şubesinde öğrenim gören toplam 46 (DG=20, KG=26) 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek için Afetler Başarı Testi, Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlükleri ile ilgili öğrenci görüşlerini tespit etmek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğrenme günlükleri kullanılmıştır. Afetler Başarı Testinden elde edilen verilerin analizinde bağımsız örneklem t- testi, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğrenci günlüklerinden elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre, akademik başarı açısından deney ve kontrol gruplarının ön test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, son test puanları arasında ise deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin öğrenme günlüklerine ilişkin genel olarak olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür.Sonuç: Araştırma sonucunda, yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlüklerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu ve öğrencilerin öğrenme günlüklerine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yansıtıcı düşünme, öğrenme günlükleri, coğrafya, akademik başarı. Purpose: The purpose of this study is to examine the effects of learning diaries improving reflective thinking on academic achievement in the environment and society unit of the 10th grade geography course and to determine students' views on the learning diaries teaching method.Method: The study utilized embedded design, one of the mixed research methods that combine qualitative and quantitative research methods. The study group consists of 46 (DG=20, KG=26) 10th grade students studying in two different branches of a high school in Bayburt. As data collection tools, the Disaster Achievement Test was used to determine the academic achievement of the students, and a semi-structured interview form and learning diaries were used to determine the students' opinions about the learning diaries improving reflective thinking. The independent sample t-test was used in the analysis of data obtained from Disaster Achievement Test. Content analysis was used in the analysis of the data obtained from the semi-structured interview form and learning diaries.Results: According to the findings, it was determined that there a to significant difference between the pre-test scores of the experimental and control groups in terms of academic achievement. Besides, there was a significant difference between the post-test scores in favor of the experimental group. In addition that, it was observed that the experimental group students generally had positive opinions about the learning diaries.Conclusion: As a result of the study, it was shown that the learning diaries improving reflective thinking both had a positive effect on the academic achievement of the students and the students had positive views about the learning diaries.Keywords: Reflective thinking, learning diaries, geography, academic achievement.
Collections