Galimcan Gıylmanov'un povestleri üzerine anlatıbilimsel bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Galimcan Gıylmanov, günümüz Tatar edebiyatında postmodernist çizgide büyülü gerçekçilik tarzında kaleme aldığı eserleriyle ünlüdür. Sözlü ve yazılı edebiyat geleneklerinin birleştirilerek ele alındığı eserlerinde fantastik ve gerçeküstü unsurlar gerçekçi bir anlatı içerisine dokunur. Söz konusu içerik ve yazım tarzının ise yapısal unsurlara etki ettiği görülür. Bu çalışmada öncelikli olarak yazarın ve eserlerinin Türk edebiyat araştırmacılarına tanıtılması ve bu doğrultuda povest türündeki eserlerinin bir anlatının kurucu unsuru olarak kabul edilen anlatıcısı merkeze alınarak anlatıbilim açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Amaç, kapsam ve yönteme dair genel bilgiler ile birlikte Tatar edebiyatında düzyazının tanıtıldığı giriş bölümünün ardından, birinci bölümde yazarın hayatı, edebî kişiliği ve eserleri ayrıntılı şekilde ele alınmıştır. İkinci bölümde ise anlatıbilim ilkeleri temelinde öncelikle anlatıcı meselesi üzerine yoğunlaşılmış, ardından Shlomith Rimmon-Kenan'ın anlatıcılar tipolojisi yöntemi tanıtılmıştır. Üçüncü bölümde yazarın on sekiz povesti ayrı ayrı incelemeye tabi tutulmuş, elde edilen veriler sonuç kısmında değerlendirilmiştir. Galimzhan Gilmanov is famous for his works which he wrote in the postmodernist style of magical realism in contemporary Tatar literature. In his works, in which oral and written literary traditions are combined, fantastic and surreal elements are woven into a realistic narrative. It is seen that the content and writing style in question affect the structural elements in his narratives. In this study, it is primarily aimed to introduce the author and his works to Turkish literature researchers, and in this direction, to examine his povest works in terms of narratology by focusing on the narrator, who is accepted as the founding element of a narrative. In the introduction, there is general information about the purpose, scope and method of the thesis, as well as information about prose in Tatar literature. In the first chapter, the author's life, literary personality and works are discussed in detail. In the second chapter, on the basis of the principles of narratology, firstly the issue of the narrator was focused, then the narrator typology method of Shlomith Rimmon-Kenan was introduced. In the third part, the author's eighteen povests were examined separately, and the data obtained were evaluated in the conclusion part.
Collections