Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1314-1333 of 3035
-
İşletmelerde iş tatmini, örğütsel vatandaşlık ve şirket girişimciliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Örgütsel vatandaşlığın hem bireysel faktörlerin hem de örgütsel faktörlerin bir sonucu olduğu görüşünden hareketle, bu çalışmada, bireysel faktörlerden `iş tatmini` ve örgütsel faktörlerden örgüt kültürünün bir parçası ... -
İşletmelerde kişilerarası çatışmaların çözüm yöntemleri ve bir araştırma
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Adı ve Soyadı : Tümer DEDE Anabilimdalı : İşletme Yönetimi Programı : :Genel İşletmecilik Tez Danışmanı : Prof. Dr. İnci Erdem ARTAN Tez Türü ve Tarihi : Yüksek Lisans - 2004 Anahtar Kelimeler :Yöntem, Başetme, Kişilerarası, ... -
İşletmelerde kurumsal imajın insan kaynakları yönetimindeki yeri ve işletme yönetimine katkıları
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde işletmelerin başarısını ve geleceğini etkileyen en önemli güç unsurlarından biri insan kaynağıdır. İşletmelerin rekabet ettiği konulardan biri de, nitelikli insan kaynağını işletmeye çekebilmek ve işletmede kalıcı ... -
İşletmelerde kuşak farklılığının organizasyon yapısına etkisi ve işveren markası olma yönündeki etkileri
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-29)İşletmelerin varlıklarındaki en büyük tehdit faktörü, değişen dünya düzenine uyumsağlayamamasıdır. İşletmelerin bu değişikliklerle tam bir uyum sağlaması gerektiği birortamda insan ve yetenek faktörü önem kazanmıştır. Bu ... -
İşletmelerde liderlik ve ekip çalışması
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kosulların hızla degitigi günümüz dünyasında, degisime uyum saglayabilmek ayaktakalabilmenin ilk kosulu olarak karsımıza çıkmaktadır. Isletmelerin degisen pazar ve rekabetkosullarına uygun olarak örgüt yapılarını, isleyisini ... -
İşletmelerde mesleki eğitim süreçleri, önemi ve örgütsel iletişim üzerindeki etkileri: Orta ölçekli işletme çalışanları üzerine bir uygulama
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-09-27)Bu tezin amacı, mesleki eğitim süreçlerinin, son yıllarda artan önemleri ile birlikte örgütsel iletişim süreci üzerindeki etkilerinin, pratikte ne şekilde ortaya çıktığını incelemektir. Bu nedenle de çalışmada, ankete ... -
İşletmelerde motivasyon ve çalışanların motivasyonunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde işletmeler hızla küreselleşen ve küçülen dünyada ve bunun sonucu olan artan rekabet karşısında farklılıklarını ortaya koymak ve ayakta kalmak için en önemli kaynağın çalışanları olduğunu kabul etmişlerdir. Çalışanı ... -
İşletmelerde sosyal sorumluluk projeleri ve firma performasına etkisi
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-09)Bu tez çalışmasında işletmelerde uygulanan, uygulanmak istenen sosyal sorumluluk projeleri ve bu projelerden beklentileri, bu beklentilerin firma performansına etkileri üzerine bilgiler yer almaktadır. Şirketlerin ... -
İşletmelerde sözsüz iletişimin çalışan ilişkileri üzerindeki etkisi: Perakende sektöründe bir uygulama
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İşletmelerde iletişim, iş ihtiyacının oluşumundan başlayıp satış süreci ve satış sonrası desteğine kadar işin yapılış süreci sırasında ortaya çıkan her konuda çalışanlar arasındaki bağı ve işbirliğini sağlayan araçtır. ... -
İşletmelerde yeni jenerasyona göre stratejik insan kaynakları yönetimi ve Türkiye finans sektörü uygulamaları
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-02)Araştırma yeni jenerasyona göre stratejik insan kaynakları yönetimi uygulamalarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı ve açıklayıcı olarak planlamıştır. Bu araştırmanın amacı yeni jenerasyona göre stratejik insan kaynakları ... -
İşletmelerde yeni mamül geliştirme uygulamaları ve tibbi cihazlar sektöründe bir inceleme
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsanların ihtiyaç ve isteklerinin arttığı ve beklentileri karşılamak için yeni ve daha etkili yolların keşfedildiği bugünün yüksek rekabetçi ortamında, imalat yapan işletmelerin müşterilerinin artan beklentilerini karşılamak ... -
İşletmelerdeki pazarlama uygulamalarında sosyal medyanın önemi ve kampanya örnekleri
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, klasik pazarlama anlayışından modern pazarlama anlayışına kadar ki olan süreçlerle birlikte, internet ve sosyal medyanın doğuşu, gelişimi incelenmiştir. İşletmeler açısından önemini ortaya koymak amacıyla, ... -
İşletmelerin tersine lojistik uygulamalarının işletme performansına etkisi üzerine bir araştırma
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-20)Lojistik kavramı doğru ürünün (talep edilen ürün), doğru yere (talep edilen yere), doğru zamanda (istenilen zamanda), ürüne zarar verilmeden, en az maliyetle ulaştırılmasıdır. Globalleşen dünya da işletmelerin, pazardaki ... -
İşletmelerin uluslararası faaliyetlerinin firma performansı üzerine etkisi: Orta Karadeniz Bölgesi örneği
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Türkiye'de Orta Karadeniz Bölgesi'nde faaliyet gösteren işletmelerin uluslararası faaliyetlerinin, bu işletmeler üzerindeki performanslarına etkisi incelenmiştir. Özellikle KOBİ'lere nasıl etki ... -
İşveren marka yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: İstanbul`da hizmet sektöründe bir araştırma
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-21)Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmelerle birlikte küresel rekabetin artmasıyla işletmelerin nitelikli eleman arayışının da artmakta olduğu görülmektedir. Rekabet avantajını elinde bulundurmak isteyen işletmelerin ... -
İşveren markalamasında işveren çekiciliğinin farklı boyutlarına verilen önemin çalışanların demografik özellikleri temelinde farklılaşması
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İşveren çekiciliği, potansiyel çalışanları şirketlere çekmeye yarayan prestij, örgüt kültürü ve örgüte ait ödül sistemleri gibi çeşitli işveren boyutlarını içeren bir yapıdır.Bu çalışma, şirket çalışanlarının, işveren ... -
İşyerinde öğrenmenin çalışan performansı üzerindeki etkisi: Küçük ve orta ölçekli işletmelerde bir araştırma
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-10)Bu çalışmanın amacı işyerinde öğrenmenin çalışan performansına etkisini analiz etmektir. Eğitim, çalışanın becerilerini geliştirir, kendine olan güvenini arttırır, işin kalitesini yükseltir. Öğrenen çalışan daha az hata ... -
İtaat (Kısa film)
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Büfe işletmecisi olan Orkun ve öğretmen olmak için atanmayı bekleyen Murat'ınyolları, gönüllü denek olarak kullanılacakları laboratuvarda kesişir. Murat `denek` olmakarşılığı verilen ücretin peşindedir. Orkun ise ... -
İz
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu kurmaca filmde, üniversite yaşamına yeni başlamış, utangaç kişiliği nedeniyle toplumdan soyutlanan bir öğrencinin hoşlandığı bir kıza olan saplantılı tutkusu, sürpriz sonucu anlatılmaktadır. Olay örgüsünün onun ... -
İzlenim yönetimi ve performans değerlemenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
(BEYKENT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-09)Hastanelerin rekabet ortamına uyum sağlayıp, sağlık hizmetlerinin kaliteli şekilde sunulabilmesi için çalışanların örgütsel bağlılıklarının sağlanması önemli bir unsurdur. Bu çalışma izlenim yönetimi ve performans değerlemenin ...