İşletmelerde yeni mamül geliştirme uygulamaları ve tibbi cihazlar sektöründe bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların ihtiyaç ve isteklerinin arttığı ve beklentileri karşılamak için yeni ve daha etkili yolların keşfedildiği bugünün yüksek rekabetçi ortamında, imalat yapan işletmelerin müşterilerinin artan beklentilerini karşılamak için yeni çözümler geliştirmeleri gerekmektedir. Yeni ürünler geliştirmek müşterilerin mevcut ve olası problemlerine, isteklerine ve ihtiyaçlarına yeni çözümler sunmanın en bilinen yollarından birisidir.Bu çalışmanın amacı genel olarak yeni mamul geliştirilmesi sürecini analiz etmek ve Türk Tıbbi Cihazlar Endüstri'sindeki bir işletmenin uygulamasını incelemektir. Çalışma temel olarak iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, yeni ürün geliştirme alanındaki literatür incelenmiş ve süreç temel boyutları ile tanımlanmıştır. İkinci bölümde, Türk Tıbbi Cihazlar Sektöründen bir uygulama ele alınarak irdelenmiştir.Birinci kısımda değinildiği üzere, yeni mamul fikirlerinin toplanması, bu fikirlerin ön elemeden geçirilmesi, ticari analizin yapılması, kavram geliştirme, pazar testi ve pazara sunuş (ticarileştirme) yeni ürün geliştirmenin belli başlı süreçleri arasındadır. Türk Tıbbi Cihazlar Sektöründeki uygulama bu süreçlerin hemen hepsinin Türk işletmeleri arasında uygulanmakta olduğunu, ancak yeni mamul geliştirme fikrinin büyük oranda başarılı ürünleri taklit etme veya benchmark etme çabalarına dayandığını göstermiştir. Türk tıbbi cihazlar işletmelerinin yeni mamul geliştirme süreçleri için daha çok kaynak ayırmaları ve daha çok çaba göstermeleri gerektiği ve devletin de bu çabaları finansal yardım ve danışmanlık hizmeti sağlayarak desteklemesi gerektiği tavsiye edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İşletmelerde Yeni Mamül, Yeni Mamül Geliştirme Süreçleri, Türk Tıbbi Cihaz Sektörü, Yeni Mamül Test, Yeni Mamül Pazara Sunum. In today?s highly competitive world where people?s needs and desires are increasing and new and more effective ways of satisfying expectations are being discovered, manufacturing companies also need to develop new solutions to meet increasing expectations of their customers. Developing new products is one of the most common ways of providing new solutions to customers? current and potential needs, wants, and problems.The objective of this study was to analyze the new product development process in general and to investigate an application of a company in Turkish Medical Devices Industry. The study mainly consists of two parts. In the first part, the literature on the new product development process was reviewed and the process was identified with its major aspects. In the second part of the study, an application from the Turkish Medical Devices Sector was examined.As mentioned in the first part of the study, collecting new product development ideas, filtering the ideas, trading analysis, concept development, market testing, and commercialization are primary stages of new product development. The application in the medical devices sector in Turkey provided evidence that almost all of the stages of new product development process were applicable in Turkish companies, but new product development ideas are widely based on efforts to imitate or benchmark successful products. It was recommended that Turkish medical companies should reserve more resources and more efforts for new product development process and the state should support these efforts by providing financial aids and consultancy services.Key Words: New Products in Companies, New Product Development Processes, Turkish Medical Disposable Products Sector, New Product Testing, Introduction of New Product.
Collections