İşletmelerde liderlik ve ekip çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kosulların hızla degitigi günümüz dünyasında, degisime uyum saglayabilmek ayaktakalabilmenin ilk kosulu olarak karsımıza çıkmaktadır. Isletmelerin degisen pazar ve rekabetkosullarına uygun olarak örgüt yapılarını, isleyisini ve çalısma biçimlerini revize etmelerigerekmektedir. Bu süreçte en önemli en önemli ve zor olan ise isletmelerin insan kaynagınınve bu insan kaynagının çalısma biçimlerinindegisimi yakalayacak sekilde yeniden organizeedilmesidir. Bu süreçte en önemli görev dinamik bir çalısma anlayısı benimsemis ve klasikyönetim anlayısını terk edebilmis ?liderlere? ve organizasyonda daha güçlü bir enerji vesinerji etkisi saglayacak, yenilik ve yaratıcılıgı ortaya çıkarabilecek ?ekiplere? düsmektedir.Liderlik birçok tanım ve teori ile açıklanabilen bir uygulamadır ve yapılan bu çalısmalargöstermistir ki, her duruma uygun olan tek bir liderlik modeli yoktur. Liderlik biçimi isletmeyapısına, çalısılan gruba ve çalısılan konuya göre farklılıklar göstermelidir. Tek adambasarısının egemenligini kaybettigi günümüz kosullarında ekip çalısması önem kazanırken,basarılı ekip çalısmasının temel ilkelerini isletmenin ekip çalısmasını yönetim olarakdesteklemesi, ekip çalısmasına uygun bir is ortamı yaratılması, insan kaynagının dogru seçimiolusturmaktadır. Etkili ekip çalısmasının temel ve en önemli gereklerinden birisi de liderliktir.Bu çalısmada liderlik ve ekip çalısması teorik olarak incelemistir.Anahtar Kelimeler: Isletmelerde degisim, Liderlik, Liderlik Teorileri, Ekip, EkipÇalısması, Takım Çalısması In today?s world where the conditions change rapidly, the adaptation to the changecomes as first condition of being alive.The companies should revise their organizationstructure,oparetion and working attitudes in accordance with the changing market andcompetition reorganize the human resources and the working attitudes of this human resourceas to catch the change. The most important duty in this process belongs to the ?leaders? whohave adopted a dynamic working aproach ahd left classical management and the ?teams? thatwill reveal the innovation and creativity as to provide more powerful energy and synergy inthe organization. Leadership is an application that can be explained with various definitionsand theories and the performed studies have shown that there is no single leadership modelappropriate for aech case. The leadership type shows difference according to the structure ofthe company, working group and the subject of the work. In today?s conditions where singleman success has lost its dominance, the team activities started to gain importance and thebasic principles of a successful team work are formed of the support of the company on theteam work as a management, creating a suitable site fort he team work and correct selection ofthe human resource. One of the basic and most important reguirements of an efficient teamwork is leadership.In this study, leadership and team work have been reviewed in theoretial.Key Words: Change in companies, Leadership, Leadership Theories, Team,Team Work, Group Work
Collections