İşletmelerde motivasyon ve çalışanların motivasyonunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde işletmeler hızla küreselleşen ve küçülen dünyada ve bunun sonucu olan artan rekabet karşısında farklılıklarını ortaya koymak ve ayakta kalmak için en önemli kaynağın çalışanları olduğunu kabul etmişlerdir. Çalışanı bir makine olarak gören ve sadece para ve cezalandırma yöntemi ile motive edebileceğine inanılan klasik yönetim anlayışları çok gerilerde kalmıştır. Günümüzde örgütsel verimlilik ve etkinlik insana odaklanmış , insanın her şeyden önce sosyo-psikolojik bir varlık olduğu kabul edilmiştir. İnsan faktörünün öneminin ortaya çıkması ile birlikte onun ekonomik ve sosyal olarak tatmin edilmesi gerektiği düşünülmüş bunun içinde motivasyon teorileri geliştirilerek, çeşitli özendirici araçlar uygulamaya konmuştur. Nowadays, the enterprises have recognized that the most important source is their employees in the world globalizing and becoming small quickly to show their differences for increasing competition as a result of this and to survive. Classic management perceptive considering an employee as machine and believing that he can be motivated with only wage and punishment method is no longer valid. Today, organizational efficiency and productivity focus on the human and it has been recognized that the human is a socio- psychological being above all. It was thought that the human had to be satisfied in economic and social aspects with appearing the significance of human factor and motivation theories were developed and various incentive tools were put into practice.Key words: Human, motivation, incentive tools.
Collections