Browsing FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 379
-
12. sınıf fen lisesi öğrencilerinin matematiksel düşünme becerilerinin özelleştirme, tahmin, ispat ve genelleme basamakları bağlamında incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-21)Bu araştırmanın amacı, 12. sınıf fen lisesi öğrencilerinin matematiksel düşünme becerilerini özelleştirme, tahmin, ispat ve genelleme basamakları bağlamında incelemektir. Araştırmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. ... -
1x1 Rib örgü yapısındaki karbon elyafından elde edilen kompozit yapıların mekanik özelliklerinin incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kompozitlerin hayatımızın her alanına yerleşmiş malzemeler olmasının yanı sıra karbon lifleriyle elde edilen kompozit malzemeler mükemmel özelliklerine rağmen yüksek maliyetlerinden dolayı sınırlı alanda kullanılmaktadır. ... -
1x1 Rib örgü yapısındaki karbon ve cam elyafından elde edilen hibrit kompozit yapıların mekanik özelliklerinin incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sağladığı üstün özellikler ve hafifliği nedeniyle kompozit malzemelere olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Farklı yapıdaki malzemelerin farklı şekil ve yöntemlerle birleştirilmesiyle çeşitli kompozitler üretilmektedir. ... -
2-klorofenol`ün Allium cepa L. kök meristem hücreleri üzerine sitogenetik ve genotoksik etkileri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)Organik kirleticilerden biri olan 2-Klorofenol (2-KF) yüksek klorlu bileşiklerin sentezinde, bazı boyalarda, koruyucularda, herbisitlerde, fungusitlerde ve plastiklerin sentezinde ara ürün olarak kullanılmaktadır. Bu ... -
3 boyutlu afin uzayında bazı özel yüzeyler
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, giriş kısmına ayrılarak genel bir bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, 3 boyutlu Afin ve Öklid uzaylarında temel tanım ve teoremler verilmiştir. Üçüncü bölümde, ... -
3- boyutlu öklid uzayında eğri kongrüansları
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Moduler aritmetikte kullanılan `mod` bağıntısı, lineer cebir alt yapısını kullanılarak eğriteorisindeki Frenet vektörlerine ve Frenet düzlemleri kullanılarak yeni eğri çiftlerioluşturulabilir. Bu tez çalışması beş bölümden ... -
3-boyutlu izotropik uzayda bazı afin yüzeyler
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde çalışmanın amacı ve konunun ele alınma nedeni tartışıldı. Bunun yanı sıra afin küreler ve afin regle yüzeyler üzerine yapılan çalışmalardan bahsedildi. Temel kavramlar ... -
3-boyutlu Öklid uzayında eğri çiftleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, temel tanım ve teoremler verilmiştir.İkinci bölümde, eğri çiftlerinin Frenet vektörlerinin karşılıklı olarak lineer bağımlı olma durumları incelenmiştir.Üçüncü bölümde, eğri ... -
3-boyutlu Öklid ve Minkowski uzaylarında biharmonik eğriler
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez altı bölümden oluşmuştur. İlk bölüm giriş kısmına ayrılmıştır ve bu kısımda konu hakkında ön bilgiler verilmiştir.İkinci bölümde, Öklid ve Minkowski Uzayına ve Bishop Çatısına ait genel tanımlar ve bilgiler ... -
3-boyutlu Öklid ve Minkowski uzaylarında Mannheim eğri çiftleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez üç bölümden oluşmaktadır.Tezin birinci bölümünde temel tanımlar verildi.İkinci bölümde, 3-boyutlu Öklid uzayında Mannheim eğri çiftlerinin karakterizasyonları incelendi.Üçüncü bölümde, 3-boyutlu Minkowski uzayında ... -
3-boyutlu uzaylarda modifiye ortogonal çatıya göre adjoint eğriler
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışma 6 bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde çalışmanın amacı ve konunun ele alınma nedeni tartışıldı. Bunun yanı sıra Adjoint eğriler ve modifiye ortogonal çatı üzerine yapılan çalışmalardan bahsedildi. Temel ... -
3. sınıf fen bilimleri öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-19)Bu araştırmada 2014/2015 öğretim yılı ile birlikte uygulanmakta olan 3.sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı'na yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün (CIPP) program değerlendirme ... -
5. sınıf matematik öğretmenlerinin kesirlerle işlemler alt öğrenme alanında öğrenme güçlüğüne sahip öğrenciler ve normal öğrenciler için sınıfta oluşturmayı amaçladıkları sosyomatematiksel normlar
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-05-20)Bu çalışmada kaynaştırma öğrencilerinden öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin olduğu bir sınıfta matematik öğretmeninin sınıf içerisinde ortaya çıkarmaya çalıştığı sosyomatematiksel normları belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma ... -
6306 sayılı kanun`a göre riskli yapıların coğrafi bilgi sistemiyle incelenmesi: Uşak ili örneği
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-08-20)Türkiye coğrafi konumu nedeniyle deprem tehlikesi altındadır. 1999 yılında gerçekleşen Marmara Depremi, 2011 yılında gerçekleşen Van Depremi ve bu zamana kadar gerçekleşen depremlerde yaşanan can ve mal kayıpları kentsel ... -
6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu öncesi ve sonrası faaliyet gruplarına göre iş kazalarının değerlendirilmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı; 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu öncesi ve sonrası faaliyet gruplarına göre iş kazalarının değerlendirilmesidir. Faaliyet alanları olarak `Maden Sektörü`, `Metal Sanayi`, `İnşaat Sektörü`, ... -
7. sınıf elektrik enerjisi ünitesinde FeTeMM yaklaşımına dayalı tasarlanan öğrenme ortamının fen bilimleri eğitimine etkileri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-15)Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf elektrik enerjisi ünitesinde Fen Bilgisi, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) yaklaşımına dayalı tasarlanan öğrenme ortamının fen bilimleri eğitimi üzerindeki etkisini belirlemektir. ... -
7. sınıf kuvvet ve enerji ünitesinde Ters Yüz Sınıf Modeli destekli FeTeMM yaklaşımına dayalı tasarlanan öğrenme ortamının başarı ve motivasyona etkisi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, Ters Yüz Sınıf modeli destekli FeTeMM yaklaşımına dayalı 7. sınıf fen bilimleri dersi kapsamında tasarlanan öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına ve fen bilimleri öğrenmeye yönelik ... -
8. sınıf öğrencilerinin kullandıkları problem çözme stratejileri ve problem çözme sürecinde karşılaştıkları hatalar
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-07)Bu araştırma, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin problem çözerken kullandıkları stratejilerin neler olduğunu ve öğrencilerin problem çözme sürecinde hangi aşamada hata yaptıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç ... -
8.sınıf fen bilimleri dersi öğrenci başarılarının TIMMS temelli sorular ışığında farklı değişkenler açısından incelenmesi; Uşak il merkezi örneği
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-02)Bu araştırmanın amacı; 8.sınıf fen bilimleri dersi öğrenci başarılarının TIMSS temelli sorular ışığında farklı değişkenler açısından Uşak il merkezi örneğinde incelemektir. Araştırmanın örneklemini Uşak merkez ortaokullarında ... -
8.sınıf öğrencilerinin uzamsal becerileri ile geometri başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-17)Bu araştırmanın amacı; 8. sınıf öğrencilerinin uzamsal becerileri ile geometri başarıları arasındaki ilişkiyi cinsiyet, okul öncesi eğitim, öğrenim türü, akıl-zekâ oyunları etkileşim düzeyi, resim-çizim etkinlikleri sevme ...