8.sınıf fen bilimleri dersi öğrenci başarılarının TIMMS temelli sorular ışığında farklı değişkenler açısından incelenmesi; Uşak il merkezi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; 8.sınıf fen bilimleri dersi öğrenci başarılarının TIMSS temelli sorular ışığında farklı değişkenler açısından Uşak il merkezi örneğinde incelemektir. Araştırmanın örneklemini Uşak merkez ortaokullarında 2015-2016 eğitim-öğretim yılında eğitim gören 293, 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi, Üst Biliş Etkinlik Ölçeği ve TIMSS 2011 açıklanan fen soruları içerisinden uzman görüşü alınarak seçilmiş 20 soru üzerinden toplanmıştır. Çalışmada nicel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin normallik varsayımı için çarpıklık ve basıklık değerleri hesaplanmış ve normal dağılım gösterdiği varsayılmıştır. SPSS paket programında tanımsal istatistik (frekans, yüzde, varyans, standart sapma) ve çıkarımsal istatistik (t-testi ve ANOVA, korelasyon) kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucuna göre öğrencilerin fen başarıları, mantıksal düşünme yeteneği düzeyleri ve problem çözmeye yönelik üst biliş yeteneği düzeyleri arasında anlamlı ilişki bulunmuş ayrıca cinsiyet ve sınıflandırılmış okul farklılıkları bakımında sonuçlarda anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Çalışmaya göre kız öğrenciler fen başarısı, mantıksal düşünme yetenekleri ve üst biliş yetenekleri bakımından erkek öğrencilerden daha başarılı olduğu söylenebilir. Ayrıca öğrencilerin bulundukları mahalle ve okul farklılıkları öğrencilerin fen başarısı, mantıksal düşünme ve üst biliş yeteneği üzerinde etkiye sahip olduğu söylenebilir. The purpose of this study was to investigate the 8th grade students' science achievements based on the TIMMS Questions with the different variables as a sample of Uşak Province Center. The sample of study covers 293 8th grade students schooled during 2015-2016 school year. The data of this study were collected by the scale of Logical Thinking Ability, the scale of Metacognitive and a Science Achievement Test with the 20 questions chosen from the 2011 TIMSS with help of an expert. The quantitative research methods were applied in the study. It was assumed that the data set indicated normality based on the Skewness and Kurtois values. Descriptive and inferential statistical methods (t-test, one-way ANOVA and Pearson Correlation) by means of a statistical packed program were implemented to analyze the data of study.As a result of study, it was found that there were statistically significant relationships among students' science achievements, logical thinking abilities and meta-cognitive abilities toward to solve problems. Additionally, there were significant mean differences based on the gender of students as well as the classified schools based on the locations. The results of female students' science achievements, logical thinking and meta-cognitive abilities were significantly higher than those of male students. Besides these findings, it could be said that the schools located at the different parts of Usak Province Center revealed significant means differences based on the science achievement test, logical thinking and meta-cognitive abilities.
Collections