EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 201-217 of 217
-
Türk dünyası edebi metinlerinin ortaokul Türkçe ders kitaplarında kullanılabilirliği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-10)Bu çalışmada, Türk Dünyası edebî metinlerinin 8. sınıf Türkçe dersi millî kültürteması çerçevesinde öğretilebilirliği incelenmiştir. Millî kültür teması için dört adet metinhazırlanmıştır. Metinlerden biri seçilmiş ve ... -
Futbol eğitiminde yüksek irtifa maskelerinin fiziksel performans üzerine etkileri
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-23)Bu çalışmanın amacı, yükseklik antrenman maskesi ile yapılan kronik antrenmanın futbolcuların performansına etkisinin incelenmesidir.Bu çalışmaya, Bursaspor Kulübü U17 ve U19 takımlarında futbol hayatına devam eden yaş ... -
Didaktik durumlar teorisi ve 5E öğrenme modelinin teorik olarak ve uygulama esnasında karşılaşılan yaşantılar bakımından karşılaştırılması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bu çalışmanın amacı didaktik durumlar teorisi ve 5E öğrenme modelinin teorik olarak ve uygulama esnasında oluşan yaşantılar bakımından karşılaştırılıp benzer ve farklı yönlerini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda didaktik ... -
Scratch İle Programlama Öğretiminin Ortaokul 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-12)Pek çok yerel, ulusal ve uluslararası araştırmaların sonuçları ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin en başarısız oldukları alanlar içerisinde problem çözme becerisinin olduğunu göstermiştir. Bu araştırmanın amacı, ... -
Üniversite öğrencilerinin özel yaşam alanları umut düzeyleri, çocukluk dönemi mutluluk ve huzur anıları, kişilik özellikleri ve algıladıkları duygusal istismar arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin özel yaşam alanları umut düzeyleri ile algıladıkları duygusal istismar, çocukluk dönemi mutluluk ve kişilik özellikleri anıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. ... -
Köy enstitülerinden mezun öğrencilerin enstitülerin eğitim programlarıyla ilgili görüşleri: Bursa örneği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu çalışmanın amacı Köy Enstitülerinde uygulanan eğitim programlarının öğrenciler üzerindeki bilişsel, duyuşsal, psikomotor etkilerini incelemek ve buradan mezun öğrencilerin programla ilgili görüşlerini açığa çıkarmaktır. ... -
Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin fiziksel aktivite ve mesleki tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)daha sonra doldurulacaktır -
Amatör dövüş sporcularının sosyal güvenlikleri ile ilgili farkındalıklarının belirlenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Dövüş sporları yaralanma ya da sakatlanma riskinin yüksek olduğu spor dallarındanbiridir. Bu nedenle özellikle amatör dövüş sporcularının antrenman anında ya da sonrasındayaşanması muhtemel sağlık risklerine karşı sağlık ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin boşaltım konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesine kavramsal değişim metinlerinin etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Öğrenciler, yaşadıkları yakın çevre ve ilişkide bulundukları okul dışı ortamlardan bazı deneyimler kazanırlar. Bu deneyimler sonucunda, bazı kavramları hatalı ya da eksik öğrenebilmektedir. Okul ortamına geldiklerinde, ... -
Yöresel olarak kullanılan kavramların fen ile ilişkilerinin incelenmesi: Güney Doğu Anadolu ve Akdeniz bölgeleri örneği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Bu çalışmanın amacı Güney Doğu Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde beslenmeyle ilgili yöresel ürünlerin üretiminde kullanılan dilin bilimsel dile dönüştürülmesi ve okullarda yerel bilim temelli fen eğitiminin güçlendirilmesini ... -
Ortaokul görsel sanatlar dersi öğretim programına ve sınıf ortamında uygulamaya yönelik planlanmış üç boyutlu çalışmalar: Bir durum çalışması örneği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)İlk insandan günümüze insanın gelişimi ile ilgili bulguların büyük çoğunluğu insanın yaşadığı her çağda sanat ile iç içe olduğu ve yaşadığı toplumu, içsel kaygılarını, geleneklerini, ritüellerini, inançlarını, tepkilerini, ... -
Monolojik öğretim yapan bir fen öğretmeni ile diyalojik öğretim yapan bir fen öğretmenin öğretim söylemi açısından kıyaslanması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Yapılan kıyaslamalı durum çalışmasının amacı monolojik (öğretmen merkezli) öğretim yapan bir Fen Bilimleri öğretmeni ile diyalojik (öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci etkileşimine dayanan) öğretim yapan bir Fen Bilimleri ... -
Cebirsel sözel problemler konusundaki öğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerilerinin gelişimine etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu araştırmada, sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin cebirsel sözel problemler konusundaki öğretimin üstbiliş becerilerinin gelişimine etkisi araştırılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, ... -
Harmanlanmış öğretim ortamında DynEd kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-01)Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli İngilizce öğretim yazılımı olan DynEd'in harmanlanmış öğretim yöntemi ile uygulanmasına ilişkin; öğrenci görüşlerini, öğrencilerin DynEd kullanım durumlarını ve İngilizce akademik ... -
İlkokul öğrencilerinin yaptıkları resimlerinde sınıf öğretmeni algısı
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-15)Çocuklar resimlerinde dış dünyaya yönelik algılarını ortaya koyarak kendi iç dünyalarına ilişkin birçok ipucu verirler. Aynı zamanda çocuk resimleri, çocukların gelişimi hakkında da bizlere bilgi vermektedir. Öğretmenler, ... -
Üstün yetenekli öğrencilere yönelik farklılaştırılmış sorgulama temelli fen bilgisi ders modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Üstün yetenekli öğrenciler özel ve farklı bir eğitim ortamı ihtiyacı içerisindedirler. Akademik / zihinsel anlamda ise, iyi bir genel eğitime sahip olmak; zihinsel anlamda zorlanmak ve dolayısıyla motive olmak; çalışmalarında, ... -
The impact of peer teaching on EFL students` self-regulation and vocabulary learning
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-26)Bir sosyal öğrenme teorisi olarak, akran eğitimi, şüphesiz öğrencilere öğreterek öğrenmelerini sağlar. Bu çalışma, karşılıklı akran eğitimlerinin İngilizce kelime hazinelerini öğrenmedeki olası gücünü ve kendi kendine ...