EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 217
-
Fen bilimleri öğretmenlerinin öğrenme ortamlarına teknoloji entegrasyonu: Öğretmen inançları değişkeni açısından incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-10)Bu araştırmada literatürde sıkça çalışılan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)modeli değerlendirilerek teknoloji entegrasyonuna inanç sistemini temel alan alternatif birmodel üretmek amaçlanmıştır. Bu amaçla yapılan ... -
Sekiz haftalık pilates egzersizlerinin futbol eğitiminde denge, esneklik ve futbola özgü teknik beceriler üzerine etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-02-26)Bu çalışmanın amacı, genç futbolcuların futbol antrenmanlarına ilave edilmiş pilates mat egzersizlerinin futbolcularda; denge, esneklik ve futbola özgü temel beceriler (şut, pas verme, top sürme) üzerine etkisinin olup ... -
A case study on the willingness to communicate and intrinsic motivation of foreign language students taking online conversation classes through the use of Live Learning Program (LLP)
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)Uluslararası bir dil olarak, Ġngilizce, iletiĢim amaçları için birinci, ikinci ya da yabancıbir dil olarak üç yüz yirmi sekiz milyonun üzerinde insan tarafından kullanılmaktadır(Richards & Burns, 2012). Bu durumda, ... -
Öğretmenlik uygulaması sürecinde görsel sanatlar uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına olan yaklaşımları (Bursa ili örneği)
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-12)Bu araştırmada görsel sanatlar uygulama öğretmenlerinin öğretmen adaylarına olan yaklaşımlarının, görsel sanatlar öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Görsel sanatlar öğretmen adaylarından ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre eğitimi ile ilgili inanç sistemlerinin merkezilik ve çevresellik açısından incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-02)Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının çevre eğitimi ile ilgili inanç sistemlerinin merkezî ve çevresel olmak üzere nasıl konumlandıklarını ortaya çıkarmak ve bu konumlanmaları kullanarak genel çevre eğitimi ... -
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin gelişiminde ve okumaya yönelik tutumlarında dijital hikayelerin etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-10)Daha sonra doldurulacaktır. -
Bursa ilinde öğrenci-veli- öğretmenlerin eğitim bilişim ağının kullanım sıklığının belirlenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-01)Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) FATİH Projesi kapsamında Eğitim Bilişim Ağı (EBA) adıyla tüm öğretmen ve öğrencilerin ücretsiz olarak kullanabileceği bir eğitim platformu sunmaktadır. EBA öğretmen ve öğrencilere müfredata ... -
Müzik öğretmenliği lisans programındaki müziksel işitme okuma yazma eğitiminin piyano eğitimine etkisine yönelik öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-03)Bu araştırmada; Türkiye'deki eğitim fakültelerinde okutulan müziksel işitme, okuma yazma eğitiminin, piyano eğitimine olan etkilerini saptamak ve olumlu/olumsuz etkilerini ortaya çıkarmak amaçlanmış, YÖK programında ... -
Öğretmen inançları perspektifinden fen bilimleri öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonu
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-10)Bu araştırmada literatürde sıkça çalışılan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) modeli değerlendirilerek teknoloji entegrasyonuna inanç sistemini temel alan alternatif bir model üretmek amaçlanmıştır. Bu amaçla yapılan ... -
Fen öğretmenlerinin epistemik muhakemelerinin ölçülmesi amacıyla bir ölçek geliştirilmesi ve epistemik muhakemelerin pedagojik çıkarımlar üzerindeki etkisinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-28)Araştırma epistemik muhakemeleri etkili bir şekilde ölçebilmek amacıyla Epistemik Muhakeme Ölçeği (EMÖ) denen bir ölçeğin geliştirme çalışması olup, bu süreçte bu ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik süreçlerinin ve özellikle ... -
Müzik eğitiminde kullanılan şarkıların eşliklenmesine yönelik materyal geliştirme ve kullanılabilirliği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-06)Bu araştırmada, altıncı sınıf müzik dersinde, müzik öğretmenleri tarafından ders kitabı ile belirli gün ve haftalarda kullanılan şarkıların belirlenerek bir dağarcık oluşturulması ve bu şarkılara klavyeli çalgılar ile ... -
Elektronik hikâye kitaplarının farklı sosyo-ekonomik düzeyden gelen 4-6 yaş çocukların anlamlı kelime edinimleri üzerine etkisi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-04)Bu araştırmanın amacı; e-kitaplara hikayeyi etkili hale getirmek adına örneğin; canlandırma, müzik ve ses efektleri gibi eklenen tekniklerin, normal gelişim gösteren çocukların kelime edinimi ve hikaye anlama becerileri ... -
Strateji eğitimi ile 5. sınıf öğrencilerinin yabancı dil konuşma becerilerinin geliştirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-10)Yabancı dil öğrenirken strateji kullanımı öğrenme sürecini kolaylaştırdığından,edinilen becerilerin başka bağlamlara aktarımını sağladığından ve öğrencilerin otonomolmalarına (özerkliğine) ve öğrenme sorumluluğunu taşımalarına ... -
Modern dönem İtalyan bestecilerinin kontrbas eserleri ve kontrbas eğitimine katkıları
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-23)Bu araştırma, modern dönem İtalyan bestecilerinin kontrbas literatürüne yaptıkları katkıları ortaya koyma ve modern dönem eserlerini belirleme amacına yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın problem cümlesi modern dönem ... -
Sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik bir profesyonel gelişme çalışmasının fen bilimleri öğretmenlerinin sosyobilimsel konuların doğası ile ilgili inançlarına olan etkileri
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-21)GDO'lu besinler ve nükleer santraller gibi sosyobilimsel konular (SBK) ülkelerin gündemini meşgul etmekte ve ülkeler bu konularda halkın adil kanıt değerlendirmesi yapılabilmesi için SBK'yı fen eğitimi müfredatlarına ... -
Üniversite öğrencilerinde romantik ilişki doyumu ile kişilik özellikleri ve benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-16)Bu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin romantik ilişkiden aldıklarıdoyum ile kişilik özellikleri ve benlik saygısı arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Ayrıca romantik ilişki doyumu ve ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Uludağ Üniversitesi örneği
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-21)İnsan hayatındaki önemi ve yeri tartışılmaz olan iletişimin eğitim hayatından ayrı düşünülmesi mümkün olamaz. İnsan doğumdan ölüme kadar iletişim faaliyeti içerisindedir. Öğretmenlik bilgi, beceri, tutum ve davranışların ... -
Raket sporcuları ve spor yapmayan üniversite öğrencilerinin reaksiyon zamanlarının, mental rotasyon performanslarının ve seçkili eylem düzeni başarı düzeylerinin karşılaştırılması
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-08)Sunulan araştırmanın amacı, raket sporcuları ve spor yapmayan üniversite öğrencilerinin reaksiyon zamanlarının, mental rotasyon performanslarının ve seçkili eylem düzeni başarı düzeylerinin karşılaştırılmasıdır.Araştırma ... -
Onuncu sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik öğretim ortamının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-31)Geometri, günlük hayatımızın pek çok alanında belki de fark etmeden kullandığımız matematiğin dallarından biridir. Bu nedenle bireyler, sadece geometri derslerinde değil; hayatının farklı alanlarındaki problem çözme ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematiksel düşünme süreç ve becerilerinin boylamsal incelenmesi
(ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Bireyin nasıl öğrendiğinin önemli hâle gelmesiyle birlikte, öğrenme sürecinde sahip olduğu beceriler ile bu becerilerin geliştirilmesi fikri ön plana çıkmıştır. Matematiksel düşünme süreçlerini inceleyen araştırmacılar; ...