Türk dünyası edebi metinlerinin ortaokul Türkçe ders kitaplarında kullanılabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türk Dünyası edebî metinlerinin 8. sınıf Türkçe dersi millî kültürteması çerçevesinde öğretilebilirliği incelenmiştir. Millî kültür teması için dört adet metinhazırlanmıştır. Metinlerden biri seçilmiş ve Bursa-Osmangazi-Ş. J. Çvş. Erman AydınOrtaokulu ve İmam Hatip Ortaokulu 8. sınıfta öğrenim gören 15 öğrenciye uygulanmıştır.Çalışmada veri toplama aracı olarak Türk Dünyası Edebî Metinleri Başarı Testi(TDEMBT), Türk Dünyası Edebî Metinlerine Yönelik Tutum Ölçeği (TDEMTÖ), TürkDünyası Edebî Metinleriyle Hazırlanan Ders içeriği (TDEMHDİ) kullanılmıştır. TDEMTÖ veTDEMBT ön test-son test olarak uygulanmıştır.TDEMHDİ'nin hazırlanmasında içerik analizinden yararlanılmıştır. TDEMBT veTDEMTÖ ön test ve son test sonuçları nicel veri analizi yöntemleriyle elde edilmiştir. viÇalışmada SPSS 22.00 programı kullanılmıştır. TDEMTÖ'nün yapı geçerliliği için açımlayıcıfaktör analizi, öğrencilerin yaş ve cinsiyetlerine göre tutumlarının karşılaştırılmasındabağımsız örneklemler için t- testi ve Mann Whitney U testi, TDEMBT ve TDEMTÖ ön testve son test sonuçlarının karşılaştırılmasında bağımlı örneklemler için t- testi kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonunda TDEMBT ön test ve son test ortalamalarının anlamlıdüzeyde farklılaştığı görülmüştür. Bu sonuçla birlikte, çalışmanın Türk Dünyası edebîmetinlerinin öğretilebilirliği konusunda başarıya ulaştığı ve bu araştırmanın araştırmacılararehber olacağı söylenebilir. In this study, the teachability of Turkish World literary texts within the frame ofnational culture theme in the eight grade Turkish course were investigated. Four texts wereprepared for the national culture theme. One of the texts was chosen and this text wasperformed with 15 students in the 8th grade of Ş. J. Çvş. Erman Aydın Middle School and Ş.J. Çvş. Erman İmam Hatip Middle School-Osmangazi-Bursa.In the research, Turkish World Literary Texts Achievement Test (TWLTAT), AttitudeScale Towards Turkish World Literary Texts (ASTWLT) and Course Content prepared WithTurkish World Literary Texts (CCPTWLT) were used as data collection tools. The TurkishWorld Literary Texts Achievement Test and Attitude Scale Towards Turkish World LiteraryTexts were performed as pre-post tests.viiiThe content analysis was used to prepare the CCPTWLT. TWLTAT and ASTWLTpre-post test results were obtained by quantitative data analysis methods. In the study SPSS22.00 program was used. The exploratory was used for structure validity of ASTWLT; t-testand Mann Whitney U test were employed for the independent samples for the comparison ofthe students in terms of their age, gender and attitudes; the t-test was used for the dependentsamples for the comparison of TWLTAT and ASTWLT pre-test and post test results.At the result of this research, it was seen that the aritmetic mean values of theTWLTAT pretest and posttest results became significantly different. With this result, it can besaid that the study succeeded in the teachability of Turkish World literary texts and thisresearch will be guide for the researchers.
Collections