Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 209
-
0-6 yaş çocuğa sahip anne babaların sosyo-ekonomik durumlarının ve benlik saygılarının çocuk yetiştirme tutumlarına etkisi
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Mersin il merkezinde 0-6 yaş arası çocuğu olan anne ve babaların çocuk yetiştirme tutumlarınn belirlenmesi ve ebeveynlerin sosyo-ekonomik düzeylerinin ve benlik saygılarının çocuk yetiştirme tutumları üzerine ... -
2011-2012 eğitim öğretim yılı Toros Üniversitesi gençlerin Türkiye`nin geleceğine ilişkin bakış açıları: Toros Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)`Toros Üniversitesi öğrencileri geleceğe bakış anketi` 61 kız 61 erkek toplam 122 öğrenciye uygulanmıştır. Bu öğrencilerin 83'ü hazırlık 39 'u birinci sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin % 70.5'i Akdeniz Bölgesi ... -
6. ve 7. sınıf öğrencilerinde akademik motivasyon ve siber zorbalığın incelenmesi
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-05)Bu çalışma akademik motivasyon ve siber zorbalığın cinsiyet, sınıf düzeyi, ebeveynlerin birlikte yaşama durumu, internetin en çok kullanıldığı ortam, karne not ortalaması, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine ... -
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu kapsamında, şirketlerin bağımsız dış denetime hazırlığı konusunda, Mersin`de büyük işletmeler üzerinde bir saha araştırması
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye?de yaklaşık olarak 55 yıldır (01.01.1957 yürürlüğe giriş tarihi) yürürlükte kalan, Türkiye?de ki ticari faaliyetlere hukuki dayanak teşkil eden mevcut 6762 sayılı Türk Ticaret Kanununun yerine, 01.07.2012 Tarihinde ... -
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin empatik eğilimleri ile sosyal duygusal öğrenme becerilerinin zihin kuramını yordaması
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-13)Zihin kuramı, inanç, istek, niyet, hayal, duygu gibi zihinsel durumlardan çıkarsama yaparak eylemde bulunmak şeklinde tanımlanmaktadır (Wellman ve Estes, 1986). Araştırmanın amacı, ortaokul 7. ve 8. sınıfta okuyan öğrencilerin, ... -
7.sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları ve tutumlarının akademik başarı ile ilişkisi
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-09-25)Bu çalışma, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin ders çalışma tutum ve alışkanlıklarının akademik başarılarıyla ilişkisini incelemek için yapılmıştır.Araştırma 2015-2016 eğitim - öğretim yılında Mersin ili Akdeniz ve ... -
Ahlaki imgelem ile örgütün duygusal iklimi arasındaki ilişki
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yöneticiler çok çeşitli ve karmaşık ahlak durumları ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Değişen teknolojik, bilgi sistemi ve iş koşulları yeni karar mekanizması gerektirmiştir. Bu nedenle ahlaki imgelem işletme yönetimde ... -
Aile işletmelerinde algılanan örgütsel demokrasinin işten ayrılma niyeti üzerine etkisi
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-31)Bu araştırmada, `Aile İşletmelerinde Algılanan Örgütsel Demokrasinin İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisi` incelenmiştir. Araştırma, aile işletmelerinde çalışanların algılarına göre, örgütsel demokrasinin işten ayrılma ... -
Aile şirketlerinde örgüt kültürünün örgütsel bağlılığa etkisi Mersin ili örneği
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-01)Küreselleşen dünya ticaret ve ekonomi ağı ile her geçen gün sınırlar ortadan kalkarak ticaret farklı bir boyut kazanmaktadır. Ticaret ve ekonominin en temel taşı olan şirketler ve bu şirketlerin türevleri işveren ve işgören ... -
Aile şirketlerinin kurumsallaşması konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-22)Aile şirketleri, özel şirketlerin öncelikli çalışma alanlarından bir tanesini oluşturmaktadır. Bu çeşit firmaların devamlı büyümeleri ve varlıklarını devam ettirmeleri uzun süreli hedeflerini oluşturmalarına ve yapılarını ... -
Ambalajın tüketici satın alma karar sürecine etkisi: Şampuan ambalajı üzerine bir uygulama, Mersin ili örneği
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada tüketici için ambalajın önemini ve tüketici tercihlerinde etkili olan ambalaj özelliklerini anlamak için ambalaj tercihlerinde ambalajın fonksiyonlarına ilişkin tüketici tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. ... -
Antrenörlerde zihinsel sağlamlılık üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-17)Spor, günümüzde pek çok kişi için vazgeçilmez bir uğraş haline gelmiştir. Sporun fiziksel ve psikolojik açıdan faydaları nedeniyle, amatör ve profesyonel olarak pek çok insan sporla ilgilenmektedir. Bir spor dalının en iyi ... -
Avrupa Birliği ve Dünya Ticaret Örgütü çerçevesinde uygulanan teşvikler
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-09)Teşvikler, uluslararası ticarette rekabetin güçlendirilmesi ve toplumun refahını arttırıl-ması için tüm ülkelerde devletin serbest piyasa ekonomisine müdahalede bulunabildiği en etkili araçlarından biridir. Hükümet tarafından ... -
Belediye çalışanlarının psikolojik yıldırma ile güdülenme düzeyleri arasındaki ilişki (Mersin ili örneği)
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Psikolojik yıldırma iş yaşamında var olan en yaygın tehlikelerden biridir. Psikolojik yıldırmanın yaşandığı ortamlarda güdülenme düzeyinde ve iş veriminde düşüş olmaktadır. Ciddi sıkıntılar yaşanmasına neden olan iş yerinde ... -
Bilgi yönetimi süreci ile insan kaynakları uygulamaları arasındaki ilişki; Mersin`de faaliyet gösteren lojistik firmaları üzerine bir araştırma
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-21)Bu çalışmanın amacı bilgi yönetimi süreci ile insan kaynakları uygulamaları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu doğrultuda bilginin yoğun olarak kullanıldığı sektörlerden biri olan Mersin ilinde faaliyet gösteren ... -
Bir ödeme metodu olarak akreditif ve ucp 600
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-05)Uluslararası ticaretin doğası gereği yapılan uzak mesafeli ticari işlemler, taraflar arasında güven eksikliğinin varlığını ortaya koymuştur. Akreditifler kendine özgü araçlardır. Akreditif satıcı ve alıcı arasında güvenli ... -
Bir pazarlama yöntemi olarak spor sponsorluğu: Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin görüşlerinin tespiti üzerine bir araştırma
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Spor Sponsorluğuna ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği ... -
Bireylerin finansal okuryazarlık düzeyi ile riske karşı tutumu arasındaki ilişki
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Finansal okuryazarlık kavramı ülkemizde dahil olmak üzere tüm dünya ülkelerini kapsayan yeni oluşum gösteren bir kavramdır. Finansal okuryazarlık temel olarak para ve bütçe yönetiminden çok daha fazlası olduğu söylenebilir. ... -
Bireysel değerlerin marka kişiliği, markaya yönelik tutum ve marka sadakati algısı üzerine etkisi: Alışveriş merkezi örneği
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-09)Günümüzde marka önemli bir kavram haline gelmiştir. Tüketicilerin farklılık arayışı ve markalara anlam yüklemesi markaların birbirleriyle rekabet halinde olmasına neden olmaktadır. Bir markanın rakiplerinden farklı ... -
Cezaevi hükümlülerinin. ruhsal belirtileri ve stresle başa çıkma tarzlarının incelenmesi
(TOROS ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin hazırlanmasındaki amaç cezaevinde bulunan hükümlülerin ruhsal belirtileri ve stresle başa çıkma tarzları incelenmiştir. Araştırma Adana ili Sarıçam ilçesindeki Adana F Tipi Yüksek Güvenlikli Kapalı Ceza İnfaz ...