Aile şirketlerinde örgüt kültürünün örgütsel bağlılığa etkisi Mersin ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen dünya ticaret ve ekonomi ağı ile her geçen gün sınırlar ortadan kalkarak ticaret farklı bir boyut kazanmaktadır. Ticaret ve ekonominin en temel taşı olan şirketler ve bu şirketlerin türevleri işveren ve işgören ilişkisine bağlı olarak varlıklarını sürdürebilmektedir. Bu aşamada kurumların yaratacağı örgüt kültürü çalışanları işe ve firmaya bağlayarak örgütsel bağlılık durumunu oluşturmaktadır. Aile şirketlerinde ise bu kavramların başarısı kuşaklar arası geçişi ve başarıyı sağlamaktadır. Araştırmanın sorunsalına uygun olarak yerel, uluslararası ve internet literatür kaynakları incelenmiştir. Tez konusu olan `Aile Şirketlerinde Örgüt Kültürünün Örgütsel Bağlılığa Etkisi` ile ilgili birçok ulusal ve uluslararası araştırmada tutarlığı test edilmiş `Rekabetçi Değerler Modeli` kullanılarak elde edilen katılımcıların demografik bilgileri doğrultusunda bütünleşik örgütsel kültür ve örgütsel bağlılık durumlarının ölçülmesi planlanmıştır. Uygulanan anket kapsamında katılımcılara iki bölümden oluşan beşli ( 5'li ) likert sistemine göre sorular sorularak elde edilen veriler IBM SPSS programı vasıtası ile bilimsel yöntemler kullanılarak inceleme ve araştırma yapılması planlanmıştır. With the globalizing world trade and economic network, the borders are disappearing and the trade gains a different dimension. Companies, which are the cornerstones of trade and economy, and their derivatives can survive depending on the relationship between employer and employee. At this stage, the organizational culture to be created by the institutions constitutes the state of organizational commitment by connecting the employees to the work and the company. In the family business, the success of these concepts ensures intergenerational transition and success. In accordance with the problematic of the research, local, international and internet literature sources were examined. It is planned to measure the integrated organizational culture and organizational commitment in line with the demographic information of the participants obtained by using the tutar Competitive Values Model tutar whose consistency has been tested in many national and international studies on `The Impact of Organizational Culture on Organizational Commitment` which is the subject of the thesis. Within the scope of the applied questionnaire, the participants were asked questions according to the five-point Likert system consisting of two parts and the data obtained were planned to be examined and researched by using scientific methods by IBM SPSS program.
Collections