7.sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları ve tutumlarının akademik başarı ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin ders çalışma tutum ve alışkanlıklarının akademik başarılarıyla ilişkisini incelemek için yapılmıştır.Araştırma 2015-2016 eğitim - öğretim yılında Mersin ili Akdeniz ve Yenişehir ilçelerinde ortaokula giden 7. Sınıf öğrencilerden seçilmiş 340 öğrenciden toplanan verilerle yapılmıştır.Araştırmada 'Holtzman-Brown Çalışma Tutum ve Alışkanlıkları Ölçeği'' (SSHA) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. 340 öğrenciden alınan verilerden araştırma konusu olan 7 bağımsız değişken ile ilgili 7 alt puan ve her öğrenci için yılsonu akademik başarı ortalaması programa yüklenmiş ve veriler kategorize edilmiştir. Yapılan bu araştırmada şu sonuçlara varılmıştır.Öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları içinde yer alan gecikmeleri önleme düzeyleri ile çalışma yöntemlerini etkili kullanma düzeyleri arttıkça akademik başarıları arttığı bulunmuştur. Öğrencilerin ders çalışmaya ve öğretmene karşı tutumlarının düzeyi ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki vardır. Ders çalışma oryantasyonları ile öğrencilerin akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. This study was conducted to investigate the relationship between the academic achievements and study habits of the seventh grade students in secondary school. The study group was consisted of 340 7th grade students in Akdeniz and Yenişehir districts in Mersin province in the 2015-2016 academic year.In the study, Study Habits and Attitudes' Scale (SHAS) was used as a data collection tool. Seven sub-scale scores related to 7 independent variables and CGPA of the 340 students have collected from school records.In the present study, the following results have been obtained:It has been found that students' academic achievements have increased as prevention levels of the delays and the effective use of study methods included in studying habits of the students increase.There is a significant relationship between the level of students' attitudes towards studying and teacher and their academic achievements.It has been observed that there is a significant relationship between study orientations and academic achievement of the students.
Collections