8. Sınıf öğrencilerinin sınav kaygıları ile umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 8. Sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile umutsuzluk düzeyleriarasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmada kullanılan veriler ve yöntemlerdeğerlendirildiğinde araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini Samsun ili Canik, Kavak, Asarcık ve İlkadım ilçelerininortaokullarında eğitim gören 794 adet öğrenci oluşturmaktadır. Oluşturulan evrenin tamamıörneklem olarak ele alınmıştır.Araştırmada Beck umutsuzluk ölçeği ve çocuklarda sınav kaygısı ölçeğindenfaydalanılmıştır. Ölçeğin ilk 9 sorusu öğrencilerin kişisel bilgilerini elde etmeye yöneliktir.Toplamda 20 adet soru ile oluşturulan ölçek ile elde edilen veriler çeşitli istatistikselyöntemler ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin sınav kaygı düzeyini belirlemek için ise`Children's Test Anxiety Scale`nin Türkçeye uyarlanmış versiyonu kullanılmıştır. Ölçektoplamda 30 sorudan oluşup dörtlü bir puanlama sistemine sahiptir.Araştırma bulgularına göre öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri nedir? sorusuna üç altboyutta cevap verilmiş ve toplam sınav kaygısı puanı olarak değerlendirme yapılmıştır.Öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri cinsiyete göre incelendiğinde görev dışı alt boyutta anlamlıfarklılık göstermezken, sınav kaygısı ölçeği düşünceler, otonom tepkiler alt boyut puanları vetoplam ölçek puanlarının anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. 8.sınıf öğrencilerininailelerinin ortalama aylık gelir durumuna göre, öğrencilerin başarı durumuna ve babalarınıneğitim durumlarına göre sınav kaygısı ölçeği alt boyutlarından ve ölçek toplamından aldıklarıpuanlar istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermedikleri tespit edilmiştir. Anne eğitimdurumlarına göre ise görev dışı davranışlar ve otonom tepkiler alt boyutunda anlamlı farklılık violmadığı, düşünceler alt boyutunda sınav kaygısı düzeylerinde anlamlı farklılık olduğu tespitedilmiştir. 8.sınıf öğrencilerinin umutsuzluk düzeylerinin cinsiyete, anne ve baba eğitimdurumlarına, başarı durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği fakat ortalama gelir düzeyinegöre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Sınav kaygısı ölçeği toplam puanlarıartıkça Beck umutsuzluk ölçeği puanları artmaktadır. Genel olarak değerlendirildiğinde, sınavkaygısı artıkça umutsuzluk düzeyinin azaldığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Ortaokullar, 8. Sınıf Öğrencileri, Sınav Kaygısı, Umutsuzluk, BeckUmutsuzluk Ölçeği, Çocuklarda Sınav Kaygısı Ölçeği The aim of this thesis is to reveal the relationship between 8th grade students' anxietyand hopelessness levels. When the method and the data obtained are evaluated, it isunderstood that it is a descriptive study.The population of the thesis consists of 794 students studying in secondary schools inCanik, Kavak, Asarcık and İlkadım districts of Samsun. The whole universe was taken as asample.In this study, Beck Hopelessness Scale was used as data collection method. The first 9questions of the scale are aimed at obtaining the personal information of the students. Thedata obtained with the scale which was formed with a total of 20 questions were analyzedwith various statistical methods. The Turkish version of the Children's Test Anxiety Scale wasused to determine students' anxiety level. The scale consists of a total of 30 questions andconsists of a four-point scoring system.What is the anxiety level of the students according to the research findings? wasanswered in three sub-dimensions and evaluated as total test anxiety score. When examanxiety levels of students were examined by gender, it was found that exam anxiety scalethoughts, autonomic responses subscale scores and total scale scores showed significantdifferences in the non-task subscale. According to the educational status of their fathers, itwas determined that the scores they got from the sub-dimensions of Exam Anxiety Scale andthe scale total did not show statistically significant difference. According to the mothereducation level, there was no significant difference in the non-task behaviors and autonomicreactions sub-dimension and there was a significant difference in the level of exam anxiety in viiithe thoughts sub-dimension. 8. There was no significant difference according to the averageincome level. As the total scores of the Test Anxiety Scale increased, Beck HopelessnessScale scores increased. In general, it can be said that the level of hopelessness decreases as thetest anxiety increases.Keywords: Secondary Schools, Students in 8th Class, Exam Anxiety, Hopelessness, BeckHopelessness Scale, Children's Test Anxiety Scale
Collections