6.sınıf sosyal bilgiler `kültür ve miras` öğrenme alanında hikâye anlatım yönteminin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenmeyi verimli hale getirmek ve bunun kalıcılığını sağlama amacı ile pek çok farklı öğrenme modeli ve öğretim yöntemi oluşturulmuştur. Tüm derslerde olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersinde de tek bir metoda bağlı kalınmamalı, farklı yöntem ve tekniklerden yararlanılmalıdır. Öğretmen sınıfta rehber olarak fırsat verildiğinde herkesin öğreneceğini bilmelidir. Öğretim ortamı düzenlenirken öncelikle en doğru yöntemin seçilmesi önem arz etmektedir.Bu araştırmada Hikâye Anlatım Yönteminin öğrencinin akademik başarısına etkisi araştırılmıştır. Sosyal Bilgiler Dersi 6.sınıf Kültür ve Miras öğrenme alanında Hikâye Anlatım Yöntemini kullanmanın öğrencinin akademik başarısına etkisinin olup olmadığı çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Yozgat ili Sorgun ilçesi Fatih Ortaokulunda 6.sınıf öğrencilerinden rastgele seçilen 56'şar kişilik toplam 112 kişi olmak üzere deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Araştırma 7 hafta 21 ders saati sürmüştür. Öğrencilerin deneysel işlem öncesi ve sonrası başarı durumlarını karşılaştırabilmek amacıyla araştırmacı tarafından çoktan seçmeli başarı testi geliştirilmiştir. Uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarına öntest, uygulama sonrası ise sontest yapılmıştır. Sonuçlar Spss for Windows 25.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular Mann Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli Sıralar testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular hikâye anlatım yönteminin deney grubu sontest puanları ile kontrol grubu sontest puanları arasında geniş düzeyde bir etkide bulunduğunu göstermiştir. Sonuç olarak Hikâye Anlatım Yönteminin 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi Kültür ve Miras öğrenme alanında akademik başarıya olumlu katkı sağladığı görülmüştür. In order to make learning productive one maintain its permanence, a great deal of various learning and teaching styles( methots) have been built up. As in the other subjects, in social sciences only a method shouldn't be used, different methods should be used. As a guide, the teacher must know that everyone can learn when they have opportunrty. First of all, it is important to choose the best method while the learning environment is organized. In this research, the effect of Story Telling Method on the academic achievements of the students has been searched. The research's aim is whether using story telling method is effective on teaching the learning area 6 grade, Culture and heritage or not. An experimental method was used in the research. In 2018-2019 Academic year in Fatih Secandary Scholl, Sorgun, Yozgat, an experimend and a control group were built up whose students were chosen randomly and each group comprised of 56 students . The research lasted for 21 hours,7 weeks. A multiple choice exam was developed by the researcher so that academic achievements of the students after and before the experiment and control groups had pretest and after application, they had final test. The results were analyzed by using spss for windows 25.0 pocket programme. The findings were analyzed by using Mann Whitney U test and Wilcoxon marked desks tests. The findings showed that Story Telling Method had very important effect on the pretest and final test marks of the experiment group. Consequently, it was seen that Story Telling Method had possitive effect on academic achievement in Social Sciences and the learning area of Culture and heritage.
Collections