EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 472
-
Bilim tarihi temelli hikâyelerin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket ünitesi kavramlarını anlama düzeylerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, bilim tarihi temelli hikâyelerle öğretimin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ?Fen ve Teknoloji? dersi öğretim programında yer alan ?Kuvvet ve Hareket? ünitesindeki konu ve kavramları anlama düzeylerine etkisini ... -
Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri sosyal uyum ve iletişim becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme, sosyal uyum ve iletişim becerileri arasındaki ilişkileri incelemektir.Araştırmanın evrenini, Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri, örneklemini ... -
Hasta hakları çalışanlarının danışma ihtiyacına yönelik çevrimiçi mesleki gelişim programının değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilginin hızlı değişip eskimesi özellikle sağlık gibi dinamik bir alanda çalışan kişilerin mesleki yeterliliklerini muhafaza edebilmelerini zorlaştırmaktadır. Bir zorunluluk haline gelen sürekli mesleki gelişim etkinliklerine ... -
Ortaöğretim kurumlarındaki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerin tespit edilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ortaöğretim kurumlarındaki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik görüşlerini belirlemek, bunların beden eğitimi dersine gösterdikleri ilgi düzeylerini ortaya çıkarmak ... -
Tarih öğretmenlerinin araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkında görüşleri: Uşak örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi, son yıllarda tarih eğitiminde daha işlevsel biçimde kullanımı gündeme gelen ve üst düzey düşünme becerilerinin kazandırılmasındaki başarısıyla dikkat çeken bir öğretim ... -
Geometrik optik öğretiminde yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen laboratuar materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, geometrik optik konularının öğretimine yönelik yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak hazırlanan ders materyallerinin Genel Fizik Laboratuar III dersi kapsamında fen ve teknoloji öğretmen ... -
2010 FIFA Dünya Kupası finallerinde gol ile sonuçlanan hücumların analizi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)FIFA 2010 Dünya Kupası Finallerinde gol ile sonuçlanan hücum organizasyonlarının yapısı ile ilgili verilerin toplanması ve gol oluşumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.FIFA 2010 Dünya Kupası Finallerinde ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin istatistiksel okuryazarlık seviyelerine ve istatistiğe yönelik tutumlarına etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin istatistiksel okuryazarlık seviyeleri ve istatistiğe yönelik tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla veri toplama araçlarından istatistiğe yönelik ... -
Asit ve baz konusuyla ilgili REACT stratejisine ve 5E modeline göre etkinliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve karşılaştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Asit ve Bazlar konusunda REACT stratejisine ve 5Emodeline göre hazırlanan etkinliklerin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının anlamalarına,kimyaya yönelik tutum ve deneyimlerine olan etkisini araştırmak, ... -
Rekreatif etkinliklere katılımın önündeki engellerin belirlenmesi: Üniversite öğrencileri örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin boşzamanlarında rekreatifetkinliklere katılamamalarının önündeki algılanan engelleri belirlemek; bu engellerin bazıbağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığınıortaya ... -
Türkiye`de uzaktan eğitim programları için akreditasyon standartlarının Delphi tekniğiyle belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Uzaktan eğitim programlarının sayısının gün geçtikçe artması, bu yolla sunulan öğretimin kalitesi konusunda da kaygılar doğurmuştur. Gerek resmi makamlar, gerekse kamu uzaktan eğitimin kalitesi konusunda bilgilendirilmeye ... -
Gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüklerinde çalışan personelin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi: Doğu Anadolu illeri örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı: Doğu Anadolu Bölgesinde bulunan Gençlik Hizmetleri veSpor İl Müdürlüklerinde çalışan personellerin ?Örgütsel Bağlılık? düzeylerininbelirlenmesidir. Çalışmaya Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan 8 ilde ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi: Bir ders imecesi (Lesson study) çalışması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Alan yazında, etkili öğretim için alan bilgisinin yeterli olmadığı ve öğretmenlerin derin ve geniş bir alanı öğretme bilgisine sahip olmaları gerektiği vurgulanmaktadır. Alanı öğretme bilgisi, alan bilgisinin öğrencinin ... -
6-8. sınıflar matematik öğretim programında yer alan becerileri ölçmeye yönelik ölçek geliştirme çalışması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Problem çözme, iletişim, akıl yürütme ve ilişkilendirme gibi temel matematiksel becerilere ve bu becerilerin ölçülmesine verilen öneme rağmen öğrencilerin bu becerilerine yönelik ölçme araçları yetersizdir. Bu tespitten ... -
İnsan endokrin sistemi konusunda probleme dayalı bilgisayar destekli materyalin geliştirilmesi ve uygulanması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; `İnsan Endokrin Sistemi` konusunda Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Materyali (PDBDM) geliştirerek uygulanabilirliğini ve bu materyalle birlikte yürütülen uygulamalar süresince öğrencilerin problem ... -
Öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık düzeylerinin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ağ toplumlarında dijital vatandaş olarak tanımlanan bireylere rehberlik edecek öğretmenlerin öncelikli olarak teknolojik becerilere sahip olmaları beklenmektedir. Bu beklenti doğrultusunda araştırmanın amacını Türkiye'deki ... -
Dokuzuncu sınıf Türk edebiyatı dersi şiir ünitesindeki dış yapı kavramlarının anlaşılma düzeyinin öğretmen-öğrenci görüşlerine göre incelenmesi; Trabzon örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 9.sınıf Türk Edebiyatı Dersi Şiir Ünitesindeki, Şiirde Dış Yapı konusuyla ilgili olarak şiirde dış yapı kavramlarının anlaşılma düzeyini ölçmektir. Öğrencilerin kavram öğrenmelerine etki eden faktörlerde ... -
8. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecinde kullandığı üstbiliş becerilerin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Problem çözme matematik eğitimi alanında yapılan çalışmalarda önemli bir yer tutmaktadır. Matematik eğitiminin önemli amaçlarından birinin bireyleri iyi birer problem çözücü olarak yetiştirmek olması bu durumun nedenlerinden ... -
Web tabanlı uyarlanabilir test sisteminin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi: Olasılık ünitesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın ana amacı 11. sınıf matematik dersi olasılık ünitesi alt konuları olan permütasyon, kombinasyon, binom açılımı ve olasılık konularına yönelik bir bilgisayarlaştırılmış uyarlanabilir test sistemi geliştirmek ... -
Karma mesleki gelişim programı sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi deneyimleri üzerine bir çalışma
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; TPAB odaklı karma mesleki gelişim programının ilköğretimsınıf öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan bilgisi gelişimine etkisini incelemek,TPAB gelişim süreçlerinin nasıl değiştiğini ve ilgili ...