Karma mesleki gelişim programı sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi deneyimleri üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; TPAB odaklı karma mesleki gelişim programının ilköğretimsınıf öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan bilgisi gelişimine etkisini incelemek,TPAB gelişim süreçlerinin nasıl değiştiğini ve ilgili süreçteki deneyimlerini ortaya koymakve sınıf öğretmenlerinin ilgili programa ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada;birincil bir veri setine dayandırılan bir araştırmada diğer bir veri setinin destekleyici,ikincil rol üstlendiği karma araştırma gömülü deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanınnicel aşaması; tek grup ön test-son test deneysel deseni kapsamaktadır.Araştırmanın katılımcıları, Trabzon ilinde bulunan farklı ilköğretim okullarındagörev yapan 24 sınıf öğretmenidir. Bu araştırma; ölçek geliştirme, tarama ve karmadeneysel model olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır. Karma mesleki gelişim programıçerçevesinde gerçekleştirilen etkinlikler; alan uzmanlarının katılımıyla yüzyüze veçevrimiçi yürütülmüş, web 2.0 paylaşım ortamı (Facebook grubu) ile desteklenmiş vekatılımcılara süreç boyunca sürekli destek sağlanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen nicel bulgular katılımcıların TPAB bileşenlerinintümüne ilişkin algılanan bilgi düzeylerinde etkili ve anlamlı artış meydana geldiğini, nitelbulgular ise katılımcıların TPAB gelişimine ilişkin göstergeleri karşılayan bilgi, beceri veeylemleri yansıttığını ve yürütülen karma mesleki gelişim sürecine ilişkin katılımcıdüşüncelerinin olumlu olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucunda; ilgili alanuzmanlarının aktif rol aldığı, araştırmacıların ve BÖTE mezunu öğretmenlerin mentör rolüüstlendiği, yeterli teknolojik donanıma sahip eğitim ortamlarında uygulamaya dayalı karmamesleki gelişim programlarının düzenlenmesiyle sınıf öğretmenlerinin TPABgelişimlerinin sağlanabileceği ve TPAB göstergelerini karşılayan deneyimleryaşanabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu, Teknolojik Pedagojik AlanBilgisi, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Gelişimi, KarmaMesleki Gelişim, Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi The purpose of this study was to examine the effectiveness of blended professionaldevelopment program focused TPACK on the TPACK development of primary schoolteachers. An embedded mixed method design was be used, and it is a design in which onedata set provides a supportive, secondary role in a study based primarily on the other dataset.The participants of the study were 24 primary school teachers living in Trabzon. Thestudy comprised three major phases: scale development, pre-study and survey, mixedmethod design including quantitative and qualitative phases. In the quantitative phase ofthe study, an one group experimental research design was concluded. The seminars inblended professional development program which supported by web 2.0 sharingenvironment (Facebook group) were carried out with through face-to-face and online withactive participation of relevant field experts. Interviews and observations, diaries and scalewere used to collect data.As a result of the research, data yielded from interviews and self-report surveyindicated that all participants developed increased perceived TPACK knowledge and skillswith respect to their subject matter and pedagogical approaches. According to the results ofthis research, it has been obvious that the seminars in blended professional developmentprogram were effective on TPACK development of primary school teachers. Participants?views on the blended teacher professional development were positive. It has beendetermined that blended professional development program which supported by web 2.0environment may be carried out with through face-to-face and online with activeparticipation of relevant field expert to development of TPACK.Keywords: Technology Integration in Education, Technological Pedagogical ContentKnowledge Development, Development of Technological PedagogicalContent Knowledge, Blended Professional Development, ProfessionalDevelopment of Teachers
Collections