Ortaöğretim kurumlarındaki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin görüşlerin tespit edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaöğretim kurumlarındaki yönetici, beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik görüşlerini belirlemek, bunların beden eğitimi dersine gösterdikleri ilgi düzeylerini ortaya çıkarmak ve dersin uygulanmasında karşılaşılan problemleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında, Trabzon'da çeşitli ortaöğretim kurumlarındaki 7 yönetici, 7 beden eğitimi öğretmeni ve 7 öğrenci olmak üzere toplam 21 kişilik bir çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, mevcut durum hakkında derinlemesine görüşleri ortaya koymak için nitel yöntem desenlerinden özel durum çalışması yapılmıştır. Verilerin toplanmasında 3 ayrı yarı yapılandırılmış mülakat (görüşme) formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler yazıya aktarılıp, içerik analizine tabi tutularak verilerin kodlama işlemi yapılmıştır. Birbirine benzeyen veriler belirli kavram ve temalar çerçevesinde bir araya getirilip her üç grup çapraz karşılaştırma tekniği ile karşılaştırılarak yorumlamaya gidilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre, genel olarak beden eğitimi dersine sözde verilen değerle gerçekte olan değer arasında çelişkiler bulunmaktadır. Dersin kurallarına uygun olarak yapıldığında öğrencinin gelişimini olumlu etkilediği görülmüştür. Eğitimdeki yerinin diğer dersler kadar önemli olmadığının farkına varılmıştır. Buna neden olan bir takım sorunların farkına varılıp, gerekli önlem almak açısından çalışma önem taşımaktadır. Sonuçlara göre, beden eğitimi dersinin önemini azaltan nedenlerden yararlanılarak, toplumun bu derse olan olumsuz bakış açısının değiştirilebileceği önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Dersi, Okul Yönetici, Beden Eğitimi Öğretmeni, Öğrenci, Nitel Araştırma In this study, it has been aimed to determine the views of head-teachers, physical education teachers and students towards the physical education, and to find out their level of interests that they demonstrate to the physical education lesson, and thus to determine the problems that they are faced while running the lesson in the secondary education schools. The study has been carried out on 21 participants, who are 7 head-teachers, 7 physical education teachers and 7 students in 2011-2012 Academic Year in different secondary schools in the city of Trabzon. In the study, a case study method from qualitative approach was preferred for aiming to get the views of the participants in a deep manner about the aim of the study. It has been used three semi-structured interview forms to collect the data. The data have been transcribed, and thus processed by means of content analysis. Similarities among data, collected from three groups, according to certain concepts and themes have been determined by means of constant comparative method, and thus these have been interpreted accordingly.According to the results, in general, there are contradictions between the supposed values and real values that are given to the physical education lesson. It has been seen that while the lesson is applied according to its rules, it affects the students? developments as a whole positively. It has been realized that it is not as important as the other lessons in the education. It is realized the problems that cause this, and so it is important in the point of taking precautions. The results in mind, it can be recommended that it is necessary to take the societies? point of views in to account about physical education lesson while benefiting the causes that decrease the importance of physical education lesson.Key Words: Physical Education Lesson, Head-teacher, Physical Education Teacher, Student, Qualitative Study
Collections