Browsing TEZLER by Author "Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı"
Now showing items 1-11 of 11
-
İlkokul müdürlerinin iletişim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özkadam, Zeki (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-03)Bu araştırmanın amacı ilkokul müdürlerinin iletişim becerilerine sahip olma düzeyleri ile sınıf öğretmenlerinin örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır.Araştırmanın evrenini; 2016–2017 eğitim öğretim ... -
Lise öğrencilerinin sosyal başarı hedefleri ve akran zorbalığı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Alkan, Hilal (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-04)Bu araştırma, sosyal başarı hedefleri ve akran zorbalığı arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca, bu değişkenlerin demografik özelliklere göre nasıl değişim gösterdiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Mesleki ve teknik anadolu liselerinde uygulanmakta olan işletmelerde beceri eğitiminin yönetimine ilişkin öğretmen ve işveren görüşleri
Tarhan, Gökhan (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-03)Bu çalışmada mesleki ve teknik anadolu liselerinde uygulanmakta olan işletmelerde beceri eğitiminin yönetimine ilişkin öğretmen ve işveren görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. İstanbul'un Anadolu yakasında yer ... -
Okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan liderlik stilleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki (Tekirdağ örneği)
Hidiroğlu, Abdurrahman (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-29)Çalışmanın amacı öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin liderlik stilleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada betimsel ve ilişkisel tarama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Okul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşleri
Seçkin, Turgut (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-07)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de okul müdürü görevlendirmelerinde esas alınan kriterlere ilişkin okul müdürlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada araştırma yöntemlerinden nitel yöntem kullanılmış olup, olgubilim ... -
Okul yöneticilerinin çocuk haklarına yönelik tutumlarının belirlenmesi
Şentürk Tüysüzer, Buse (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-03)Çocukluk dönemi, insan hayatının en önemli dönemidir. Bu dönemde çocuğun bedensel, zihinsel ve duyuşsal gelişimi sağlanmaktadır. Kişilikli bireyler yetiştirebilmek için çocuklara hakları öğretilerek, bu haklarını ... -
Okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Şahin, Burak (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021-04-23)Bu çalışma, devlete bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel adanmışlık düzeyleri arasındaki ilişkinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin okula bağlılıklarında önemli bir faktör: Okul kültürü
Ceylan, Harun (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021-04-09)Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin algılarına göre, resmi ortaokul ve İmam Hatip Ortaokullarında oluşturulan okul kültürünün, bu okullara devam eden öğrencilerin okula bağlılıklarına olan etkisini ortaya koymayı ... -
Öğretmenlerin örgütsel güven ve örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki
Uyar Bulut, Burcu (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı resmi ortaokullarda çalışan öğretmenlerde örgütsel güven ve örgütsel sinizm düzeylerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini İstanbul ili Küçükçekmece ... -
Özel eğitim öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin incelenmesi İstanbul Esenyurt örneği
Bilgin, Hakim (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmada özel eğitim öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik özellikleri incelenmiştir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Esenyurt ilçesinde görev yapan özel eğitim öğretmenleri ... -
Yönetici görüşlerine göre imam hatip ortaokullarındaki hafızlık projesinin değerlendirilmesi
Kuloğlu, Rahime (İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-03)Ülkemizde Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2014- 2015 eğitim öğretim yılında itibaren milli eğitime bağlı imam hatip orta okullarında eğitime ara vermeksizin hafızlık yapma imkânı tanınmıştır. Proje kapsamında hafızlık ...