Lise öğrencilerinin sosyal başarı hedefleri ve akran zorbalığı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sosyal başarı hedefleri ve akran zorbalığı arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca, bu değişkenlerin demografik özelliklere göre nasıl değişim gösterdiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplamda 384 lise öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma İlişkisel Tarama Modeli ile kurgulanmıştır. Araştırmada, veri toplama araçları olarak 'Sosyodemografik Bilgi Formu', 'Sosyal Başarı Hedefleri Ölçeği' ve 'Akran Zorbalığı Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Gruplar t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sosyal başarı hedefleri toplam puanı ve akran zorbalığı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, akran zorbalığının sosyal başarı hedefleri performans yaklaşımı alt boyutu ile istatistiksel olarak anlamlı ilişkili olduğu belirlenirken performans kaçınma ve beceri alt boyutları ile anlamlı ilişki bulunmadığı belirlenmiştir. The purpose of this research is to examine the relationship between social achievement goals and peer bullying among college students and how these variables change according to demographic characateristics of sample group were investigated. The population of the research consists of 384 college students. Stratified sampling method was used in order to collect research data. Socio-Demographic Form', Social Achievement Goals Scale, and 'Peer Bullying Scale' were used. Relational Survey Model were used in this research. Independent Sample t Test, Variance Analysis and Correlation Analysis were used to analyse research data. The results of the study indicated that there is a meaningful relationsip between social achievement goals and peer bullying. Besides, it is found that there is a meaningful relationship between peer bullying and performance demostration approach subscale but no meaningful relationships found between peer bullying and skill subscale and performance avoidance subscale.
Collections