Öğretmenlerin örgütsel güven ve örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı resmi ortaokullarda çalışan öğretmenlerde örgütsel güven ve örgütsel sinizm düzeylerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan ortaokul öğretmenleri oluşturmakta olup, araştırmanın örneklemi ise 390 ortaokul öğretmenidir. Çalışmada veri kaynağı olarak kişisel bilgi formu, `Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği` ve `Örgütsel Sinizm Ölçeği` kullanılmıştır. Veriler sosyal bilimler için geliştirilen istatistik paket programı ile analiz edilmiş olup, tanımlayıcı istatistiklerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar arasındaki varyansın tespitinde ise ANOVA testi kullanılmıştır. Bağımsız değişkenlere ait ortalamalar arasındaki farkın saptanmasında t testi, değişkenler arasındaki korelasyonların saptanmasında ise Pearson Korelasyon Testi kullanılmıştır. Örgütsel güven puanlarının örgütsel sinizm üzerine etkisini belirlemek amacıyla doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada p değerinin 0,05'in altında olması anlamlı kabul edilmiştir. Çalışmada öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark gösterdiği; yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, toplam hizmet süresi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim düzeyi, toplam hizmet süresi değişkenlerine göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ortaokullarda görev yapan öğretmenlerde örgütsel güven ve örgütsel sinizm düzeyleri arasında istatistiksel açıdan negatif yönde yüksek bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinin örgütsel sinizm düzeylerini yordama gücü % 52 olduğu hesaplanmıştır. The purpose of this study is to determine the level of organizational trust and organizational cynicism and relationship between them in teachers working in secondary school. The population of the research in the relational screening model is composed of the secondary school teachers in the Küçükçekmece district of Istanbul and the sample of the research is 390 secondary school teachers. Personal information form, `Organizational Trust Scale at School` and `Organizational Cynicism Scale` were used in the study. Data were analyzed by statistical package program developed for social sciences and frequency, percentage, mean, standard deviation were analyzed in the formation of descriptive statistics and ANOVA test was used to determine variance among independent groups. Independent t test was used to determine the difference between the means and Pearson Correlation Test was used to determine the correlations between the variables .It was considered significant that the p value was below 0.05 in the study. In the study, organizational trust levels of teachers showed significant difference according to gender variable; age, marital status, level of education, total duration of service were not statistically significant. It was found that organizational cynicism levels of teachers did not show statistically significant differences according to gender, age, marital status, education level, total service duration variables. In the study, there was a statistically significant negative correlation between organizational trust and organizational cynicism levels in teachers working in secondary schools. In addition, as a result of the regression analysis, it was calculated that the organizational trust levels of the teachers were 52% in terms of the organizational cynicism levels.
Collections