TEZLER: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 398
-
İlköğretim 6,7 ve 8. sınıflarda din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde öğrenci başarısını etkileyen faktörler: Tosya örneği
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki öğrenci başarısını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı?nda Kastamonu İli Tosya ... -
Mukatil b. Süleyman`ın Tefsiri ile el-Vücuh ve`n Nezair adlı eserinin mukayesesi
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mukâtil b. Süleyman İslam tefsir geleneğinde önemli tefsir otoritelerinden biridir. İsnad ilmine önem vermeyişi sebebiyle bazı eleştirilere maruz kalmakla beraber, tefsir alanında kabul görmüş önemli müfessirlerdendir. ... -
Kalkınma ajansı uygulamasının gelişmiş ve az gelişmiş ülke örnekleri açısından sonuçları
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bölgesel gelişmişlik farklarının II. Dünya Savaşı?ndan sonra kendini göstermesi ve giderek dünya üzerinde yayılması bölgesel kalkınma anlayışına gereksinim duyulmasına neden olmuştur. Bölgesel dengesizliklerin giderilmesi ... -
Hanefî ve Şâfiî usûlcülerin sünnet anlayışı: Debûsî ve Sem`anî örneği
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tezimizin konusu Hanefî ve Şâfiî Usûlcülerin Sünnet Anlayışı (Debûsî ve Sem?ani Örneği)?dir. Tez çalışmamızda Sünnet kavramı ve kaynak değeri hakkında bilgi verildikten sonra Hanefî usûlcü Debûsî ve Şâfiî usûlcü Sem?ani?nin ... -
Ebussuûd tefsirinde cihad kavramı
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ebussuud Efendi, 30 Aralık 1491 tarihinde Çorum'un İskilip ilçesinde doğdu. İskilipli Şeyh Muhyiddin Mehmed Efendi'nin oğludur (anne tarafından da Ali Kuşçu'nun torunudur.). 1530'larda İstanbul, Bursa ... -
İlköğretim 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ünitelerinin aktif öğrenme yöntemlerine göre işlenişi
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda dünya çapında yaygınlaşan, etkin bir eğitim sistemi haline gelen yaşayarak öğrenme olarak özetlenen aktif öğrenme yöntemleri, eğitim-öğretimde sıkça uygulanmaktadır. Aktif öğrenme yöntemleri öğrenme sürecinde ... -
İslâm kelâmında Nüzûl-i İsa retoriği
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Asırlardır toplumların kurtarıcı beklentisi içinde olduğunu ve toplumsal kaoszamanlarında bu beklentinin inanca dönüştüğünü görüyoruz. Mesih inancı çeşitliyorumlarla ve farklı beklentilerle üç ilahi dinde de vardır. ... -
Türkiye`nin demokratikleşme sürecinde Kemal Tahir`in yeri
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Seçmiş olduğumuz konu başlığı Anadolu insanını ve Anadolu Siyaseti?nin yaşamış olduğu süreci anlamamız açısından önemlidir. ?Anadolu Yerliliği? terimi ile ifade etmeye çalıştığımız husus, modernleşme ve/ya batılılaşma ... -
Hüseyin Gazi Külliyesi ve Hüseyin Gazi`nin Alevi-Bektaşi geleneğindeki yeri
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Seyyid Hüseyin Gazi Külliyesi; Çorum, Alaca ilçesinin 3 km güneyinde Söğütözü mevkiinde yer almaktadır. Alaca?daki bu yapı kompleks olarak düzenlenmiştir. Kompleks içerisinde türbe, medrese, imaret, misafirhane, havuz ve ... -
Hayâ kavramında peygamberlerin örnekliği
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İffet, insandaki şehevi kuvvetin ifrat ve tefrite düşmeden yani helali olmayanlara şehvet hissi duymadan itidal yolda kanalize edilmesi anlamına gelmektedir. İnsandaki iffet cevherinin açığa çıkarılabilmesi için, hayâ ... -
Hz. Peygamber`in (sav) Ehl-i Beyt eğitimi
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Hz. Peygamber (sav) peygamberlik vazifesi ile görevlendirildiği zaman, Arap Yarımadası dini hayat ve eğitim açısından sıkıntılı bir dönem yaşıyordu. Buna paralel olarak dönemin aile yapısı ve değerleri de yıpranmıştı. Hz. ... -
Bir değer eğitimi olarak ilköğretim döneminde doğruluk eğitimi
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Değer eğitimi, toplumun sahip olmuş olduğu değerlerin bireyler üzerinde kalıcı etkiler bırakmasını ve bu değerlerin unutulmamasını amaç edinen eğitim alanıdır. Bu çalışmamızda değer kavramı açıklandıktan sonra, değer ... -
Türkiye`nin dış borç sorunu ve kriz etkileri
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dış borçlanma, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin iç tasarruf yetersizliği nedeniyle ekonomik kalkınmalarında yoğun olarak kullandığı bir finansal kaynaktır. Dış borçlar alındığında ülke ekonomisine ek kaynak niteliği ... -
20. yüzyıl başlarında İslam Hukukunda talâk (boşama) tartışmaları: Ahmed Muhammed Şâkir ve Zâhid el-Kevseri örneği
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmamız boşama tartışmalarıyla ilgili olarak 20. Yüzyıl başlarında yaşayan İslam Hukukçularının çağın sorunlarını da dikkate alarak geliştirdikleri düşünce yapısı ve nassları yorumlama yöntemleri üzerinedir.Çalışmamız, ... -
Büyümenin ekonomi politiği: Türkiye örneği
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ekonomik büyüme düşük gelir düzeyi ile tanımlanan ve eşitsiz gelir dağılımı, işsizlik ve yoksulluk gibi büyük problemleri olan Gelişmekte Olan Ülkeler (GOÜ) açısından çok önemlidir. Ekonomik büyüme, politik ve sosyal ... -
Çağdaş Türk düşünce tarihinin oluşumunda Aydınlar Ocağı`nın yeri
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)14 Mayıs 1970 tarihinde kurulan Aydınlar Ocağı?nın yakın geçmişte Türkiye siyasi ve fikri yapısının oluşmasında tesirlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Aydınlar Ocağı, Türk İslam Sentezi fikri çerçevesinde ürettiği proje ... -
Taberî ve Mâturîdî tefsirlerinin nesh meselesine yaklaşımları açısından mukayesesi
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, hicrî VI. yüzyılın başında yaşamış Taberî ve Mâturîdî'nin nesh meselesine dair yaklaşımlarını ele almaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde tefsir ilminde önemli ve tartışmalı bir konu olan nesh meselesinin, ... -
Tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının benimsenmesinin, tedarik zinciri ve işletme performansına etkisi
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Hızla değişen pazar koşullarında rekabet edebilmek hatta ayakta kalabilmek için sürekli mücadele içinde olan işletmeler son yıllarda tedarik zinciri yönetiminin bir avantaj yarattığını keşfetmişlerdir. Bu konuyla ilgili ... -
Mukâtil b. Süleyman`ın müteşâbih kabûl edilen âyetlere yaklaşımları
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mukâtil b. Süleyman hicrî birinci ve ikinci yüzyıllarda ilim ve düşünce merkezleri olan Belh, Horasan, Irak, Basra gibi bölgelerde yaşamış ve bu bölgelerde yaşananilmî, fikrî ve siyasal değişimlere şahitlik etmiş bir ... -
Ebu`l-Hüseyin el-Malatî`nin et-Tenbih ve`r-Red alâ Ehli`l-Ehva Ve`l-Bid`a adlı eserinin İslam mezhepler tarihi açısından değerlendirilmesi
(HİTİT ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmamızın başında, Makâlât ve Milel-Nihal geleneği bağlamında kaleme alınan klasik dönem Mezhepler Tarihi eserlerinin genel özellikleri tanıtıldı. Daha sonra Tenbih'in müellifi Ebû'l-Hüseyin el-Malatî'nin ...