Bir değer eğitimi olarak ilköğretim döneminde doğruluk eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değer eğitimi, toplumun sahip olmuş olduğu değerlerin bireyler üzerinde kalıcı etkiler bırakmasını ve bu değerlerin unutulmamasını amaç edinen eğitim alanıdır. Bu çalışmamızda değer kavramı açıklandıktan sonra, değer eğitimin önemi ve değer eğitiminde hangi yöntem ve tekniklerin kullanılabileceği üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda değer eğitiminde ailenin ve okulun fonksiyonları ele alınmıştır.Evrensel değerler arasından doğruluk değeri seçilerek, doğruluk hakkında içerik çalışması yapılmıştır. Sonrasında doğruluğun önemi, doğruluk davranışının kazanılmaması sonucunda ortaya çıkabilecek olumsuz davranışlar ve doğruluk davranışının dini literatürdeki yeri üzerinde durulmuştur.Bir birey hakkında verimli bir çalışma yapabilmek için o bireyin özelliklerini iyi tanımak gerekir. Bunun için çalışmamızda ilköğretim döneminde bulunan öğrencilerin gelişim özellikleri de ele alınmıştır. Value education is a field of of education that aims to leave a long lasting impact of values of a society on individuals and not to be forgotten by them. In this work, after the term of value is explained, it is focused on the importance of value education and which methods and techniques can be used in value education. Besides, family and school functions are discussed.Honesty is selected among universal values, and a content work has been carried out on it. After that, the importance of honesty, negative behaviors that may arise as a result of the behavior of honesty and the place of honesty in religious literature are discussed.It is required to know qualities of an individual in order to carry out an efficient work on an individual. Because of that the developmental characteristics of the students in primary education are discussed.
Collections