Now showing items 1-15 of 15

    • Akkoyunlu-Türkmen Yakub Bey albümlerindeki Kalem-i Siyahî resimlerinde Çin etkisi 

      Lei, Chuanyi (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-10-28)
      Çin resim tarihinde, Sung-Yüan devrinde (11-14. yy.) gelişen Bai-miao isimli çizgisel mürekkep resim üslubu, Moğollar vasıtasıyla Orta Asya, Batı Asya ve Anadolu coğrafyasına ulaşmıştır. Çin metropolitan ressamları ve yerel ...
    • Hattat Şekerzade Mehmed Efendi 

      Eid, Shady (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-10-01)
      XVIII. yüzyılda III. Ahmed ve I. Mahmud döneminde yaşamış olan hattat Şekerzâde Mehmed Efendi, Topkapı Sarayı'nda hocalık yapmış, pek çok talebe yetiştirmiş ünlü bir sanatçıdır. Şeyh Hamdullah ve Hâfız Osman'ın ...
    • İbnülemin hat koleksiyonundaki sülüs-nesih kıt`aların içerik ve sanat yönünden incelenmesi 

      Doğan, Ayşe (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      İbnülemin Mahmud Kemal İnal Osmanlı İmparatorluğun'nun son, Cumhuriyet'in ilk dönemine şahitlik etmiş bir fikir adamı ve sanatseverdir. Harf inkılâbıyla sekteye uğrayacağını düşündüğü Hat sanatının yok olmaması ...
    • Nakkaş Osman ve Levni`ye ait padişah portrelerinin kompozisyon ve teknik açıdan karşılaştırılması 

      Peçe, Zaliha (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlılarda padişah portreciliği 15. yüzyılda başlanmış olup bu dönemde padişah portreleri tarih konulu yazmalardaki minyatürler içerisinde diğer figürlerle birlikte yer almıştır. Sonraki dönemde padişah portreleri tek ...
    • Osmanlı minyatürlerinde `deli` figürlerinin tasvir analizi 

      Deveci Bilgili, Dilek (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı ordu teşkilatının eyalet askerlerine mensup olan `Deli` birlikleri, sınır muhafızları olarak görev yaptıkları gibi; savaşlarda da gözünü budaktan esirgemeyen cesur ve atılgan, öncü kuvvetler arasında yer almışlardır. ...
    • Osmanlı minyatürlerinde ordu teşkilatına mensup süvari birlikleri tasvirlerinin teknik analizi 

      Özbek, Hanife (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı Devleti'nin Anadolu'dan Avrupa'ya uzanan ve dünya lideri konumda bir devlet olmasında etkin rol oynayan süvari birlikleri, şehâdet şerbetini içme şerefine nail olabilme uğruna sınırların ötesinde ...
    • Rüstem Paşa Camii çinilerinde lale ve karanfil motifleri 

      Çevik, Gülüzar (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rüstem Paşa Camii 16. yüzyılda Rüstem Paşa tarafından Mimar Sinan'a yaptırılan ilk sekizgen planlı camidir. Dışarıdan bakıldığında sade ve gösterişsiz duran caminin asıl zenginliği son cemaat yerinden başlayarak iç ...
    • Seçilmiş örnekler bağlamında Fatih Dönemi minyatürlerinin teknik çözümlemesi 

      Yaman, Asiye (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fatih Sultan Mehmed'in İstanbul'u fethiyle başlayan yeni dönemde, içeride ve dışarda birçok yenilik hareketinin ortaya çıktığı görülmektedir. Her alanda kendini hissettiren bu yenileşme, kültür ve sanat ortamında ...
    • Tarihi tekstillerde bozulma nedenleri ve restorasyon öncesi yapılması gereken işlemler 

      Tepeyurt Merev, Ayşe (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-10-14)
      Tarihi Tekstillerde Bozulma Nedenleri ve Restorasyon Öncesi Yapılması Gereken İşlemler ana başlığı altında oluşturulan, kaynak taramaları ve deneyimler ışığında şekillenen tez altı ana bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde; ...
    • Tezyinî açıdan Kadırga Sokullu Mehmet Paşa Camii 

      Pamuk, Şule (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kadırga Sokullu Mehmet Paşa Külliyesi, 16. yüzyılda inşa edilen, mimarî ve tezyinî açıdan Osmanlı İmparatorluğu'nun en güzel eserlerinden biridir. Dönemin siyasî dehası Sokullu Mehmet Paşa tarafından mimar-mühendis ...
    • Topkapı Sarayı Kütüphanesi Y.Y.999 no`lu Karahisârî Mushafının tezyînî yönden incelenmesi 

      Bostanci Tuluk, Serap (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Kitap sanatlarımız` içerisinde, tezyînâtın yoğunluklu olarak işlendiği yazma eserler arasında en önemli yer Mushaf- ı Şerîflere aittir. Mushafların güzel yazı ile yazılmasına verilen ehemmiyetle beraber tezhiplenmesine de ...
    • Topkapı Sarayı Müzesi Kütüphanesi E.H.1512 numarada bulunan Mantıku`t-Tayr nüshası minyatürlerinin teknik çözümlemesi ve sembolik anlatımları 

      Soyer, Ferhat (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Minyatür sanatı, yazma eserlerin içerisinde resimlerle ifade edilir. Kendine has üslubu, boyama tekniklerinin uygulanışı ve farklı fırça çizimleri ile tasarlanan görsel betimleme unsurlarının bir arada bulunmasıdır.Bu ...
    • Tsmk, a. 3593 no`lu Surnâme-i Vehbî`den seçilmiş minyatürlerin kompozisyon ve renk açısından imcelenemsi 

      Doğanay, Selin (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-17)
      18. Yüzyıl, Osmanlı Devleti'nin özellikle sanat alanında batıya açıldığı bir dönem olmuş ve beraberinde yenilenme çabaları hız kazanmıştır. Bu dönemin sultanı olan III. Ahmed ise sanata olan ilgisiyle adından söz ...
    • TSMK`da bulunan III. Murad tuğrasının desen ve renk yönünden incelenmesi 

      Ak, Sibel (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Osmanlı Devleti'nin simgesi ve arması olan tuğra, padişahın imzası niteliğindedir. Ferman, berat, nâme-i hümâyun gibi resmî belgelerin üzerine çekilen tuğra, ilerleyen kültür ve sanat anlayışı ile birlikte hem yazı ...
    • Üsküdar Atik Valide Sultan Camii çinileri 

      Kaplan, Gülcan (FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-12-09)
      16. yüzyıl Osmanlı Devletinin, siyaset, ekonomik, sanat vb. alanlarda dünyaya hükmettiği dönemdir. Bu yüzyılda Osmanlı saraya bağlı bir sanat kolu ola¬rak gelişmiş olan klasik yapılarında, mimariyle bütünlük arz eden çini ...