Search
Now showing items 1-9 of 9
Bağlanma türlerinin gastronomide yenilikten korkma (neofobi) ve yenilik arama (neofili) davranışına etkisi: Geleneksel yöntemler ve nöropazarlama araçlarıyla incelenmesi
(2022)
Yemek yeme faaliyetinin turizm sektörü açısından önemi `sine qua non/ olmazsa olmaz` olarak nitelemek mümkündür. Yeme faaliyetlerinin tüm turizm çeşitlerinde önemli bir rolü olmakla birlikte son yıllarda sadece yiyecek ...
Yetkinlikler ve görev performansı ilişkisinde kişilik özelliklerinin etkisi
(2022)
Çalışmada yetkinlikler ve görev performansı ilişkisine kişilik özelliklerinin etkisi incelenmektedir. Bu bağlamda, örgüt için en önemli çıktı olan görev performansını etkileyen faktörlerden kişilik özellikleri, yetkinlikler ...
Küresel finansal kriz dönemlerinde adaptif piyasa hipotezinin pay piyasalarında test edilmesi: Borsa Istanbul endeksleri üzerine bir uygulama
(2022)
Adaptif Piyasa Hipotezi, Andrew W. Lo tarafından ortaya atıldığı 2004 yılından bu yana, piyasa işleyişine getirdiği farklı bakış açısı ile birçok çalışmanın araştırma konusu olmuştur. Etkin piyasa hipotezi ve davranışsal ...
Bilişsel ve duygusal eğilimlerin finansal karar verme süreçlerine etkisinin davranışsal finans açısından değerlendirilmesi: Sağlık profesyonelleri üzerine bir uygulama
(2022)
Bu araştırmanın amacı sağlık profesyonellerinin finansal karar verme sürecinde bilişsel duygusal eğilimlerin etkilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu araştırmada sağlık profesyonellerinin seçilmesinin birkaç amacı bulunmaktadır. ...
Kazanç yönetiminde karma ve tahakkuk modellerinin karşılaştırılması ve bir uygulama
(2022)
Dünya genelinde yaşanan muhasebe skandalları sebebiyle yankıları çokça hissedilmeye başlayan ekonomik kayıplar, bakışların kazanç yönetimi üzerine çevrilmesine sebep olmuştur. Yaşanılan skandallarda firma yöneticilerinin ...
Tüketicilerin özel indirim günlerinde online yaptıkları alışverişlerindeki tüketim eğilim düzeylerinin tespiti
(2022)
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte günümüz dünyasında online ortamlarhayatın bir parçası olmuştur. Pazar ortamı da online çağa ayak uydurmuş ve onlinealışverişin önemini artırmıştır. Artan önemle birlikte, tüketiciyi online ...
Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren serbest bölgelerin performanslarının karşılaştırılması ve ekonomi üzerindeki etkileri
(2022)
Bu çalışmada, çok kriterli karar verme yöntemleri kullanılarak, 7 farklı serbestbölgenin; belirlenen 15 kriter gözetilerek performanslarının karşılaştırılması incelenmiştir.Çalışmada, Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) ...
Pazarlamada oyunlaştırma teknikleri ve müşteri sadakatine etkisi
(2022)
Son yıllarda internet teknolojilerinde yaşanan baş döndürücü gelişmelerin pazarlamaya yansımaları yeni bir paradigmanın doğuşuyla kendini göstermiştir. Pazarlama 3-0 denilen bu yeni paradigmada tüketici ile duygusal bağ ...
Çalışma koşullarının beyaz yakalı çalışanların iş tatmini ve işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisi: Kişilik özellikleri açısından bir değerlendirme
(2022)
Bireylerin kişiliğinin ve değer sistemlerinin oluşmasını; yaşamın ilk yıllarından itibaren aile, içinde bulunulan çevre ve toplum, yaşanılan dönem ve bu dönemdeki olaylar etkilemektedir. Kişilik özellikleri ise, insanların ...