Yetkinlikler ve görev performansı ilişkisinde kişilik özelliklerinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada yetkinlikler ve görev performansı ilişkisine kişilik özelliklerinin etkisi incelenmektedir. Bu bağlamda, örgüt için en önemli çıktı olan görev performansını etkileyen faktörlerden kişilik özellikleri, yetkinlikler ve bunların alt boyutları üzerinde durulmuştur. Araştırmanın evreni, Türkiye genelinde çeşitli kamu ve özel sektör çalışanlarından 704 işgöreni kapsamaktadır. Araştırma LinkedIn platformu üzerinden çevrimiçi anket bağlantısı paylaşımı yoluyla gerçekleştirilmiştir Verilerin normal dağıldığı belirlendikten sonra, doğrulayıcı faktör analizi, tanımlayıcı istatistikler, korelasyon analizleri, basit ve hiyerarşik regresyon analizleri yapılmıştır. Kişilik özelliklerinden gelişime açıklık özelliği ile görev performansı ilişkisinde; değişime açık olma yetkinlikleri grubundan kendini geliştirme yetkinliğinin (ß = 0,111, p < 0,01) tam aracılık etkisi, iş birliği yetkinlikleri grubundan takım çalışması yetkinliğinin (ß = 0,134, p < 0,05) tam aracılık etkisi, iş yönetimi yetkinlikleri grubundan, planlama ve organizasyon (ß = 0,173, p < 0,01), sonuç odaklılık (ß = 0,154, p < 0,01) ve problem çözme yetkinliklerinin (ß = 0,179, p < 0,01) tam aracılık etkisinin olduğu; sorumluluk özelliği ile görev performansı ilişkisinde, değişime açıklık olma yetkinlikleri grubundan kendini geliştirme yetkinliğinin (ß = 0,055, p < 0,05) kısmi aracılık etkisi, iş birliği yetkinlikleri grubundan takım çalışması yetkinliğinin (ß = 0,095, p < 0,05) tam aracılık etkisinin olduğu; uyumluluk özelliği ile görev performansı ilişkisinde değişime açık olma yetkinlikleri grubundan kendini geliştirme yetkinliğinin (ß = 0,091, p < 0,01) kısmi aracılık etkisi, iş birliği yetkinlikleri grubundan takım çalışması yetkinliğinin (ß = 0,106, p < 0,05) kısmi aracılık etkisi, iş yönetimi yetkinlikleri grubundan, planlama ve organizasyon (ß = 0,154, p < 0,01), sonuç odaklılık (ß = 0,132, p < 0,05) ve problem çözme yetkinliklerinin (ß = 0,143, p < 0,01) kısmi aracılık etkisinin olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. In the study, the effect of personality traits on the relationship between competencies and task performance is examined. Personality traits, competencies and their sub-dimensions, which are among the factors affecting the task performance, which is the most important output for the organization, are focused on. The scope of the research covers 704 employees from various public and private sector employees throughout Turkey. The research was carried out through the online survey link sharing on the LinkedIn platform. After it was determined that the data were normally distributed, confirmatory factor analysis, descriptive statistics, correlation analysis, simple and hierarchical regression analyzes were performed. In the relationship between personality traits of openness to development and task performance; self-development competency (ß = 0.111, p < 0.01) from the openness to change competencies group has full mediation effect, teamwork competency (ß = 0.134, p < 0.05) from the cooperation competencies group has full mediation effect, planning and organization (ß = 0.173, p < 0.01), results orientation (ß = 0.154, p < 0.01) and problem solving (ß = 0.179, p < 0.01) from the group of business management competencies has full mediation effect while in the relationship between responsibility and task performance; self-development competence (ß = 0.055, p < 0.05) from the openness to change competencies group has partial mediation effect, teamwork competency (ß = 0.095, p < 0.05) from the cooperation competencies group has a full mediation effect. In the relationship between compatibility feature and task performance; self-development competence (ß = 0.091, p < 0.01) from the openness to change competencies group has partial mediation effect, teamwork competence (ß = 0.106, p < 0.05) from the cooperation competence group has partial mediation effect and planning and organization (ß = 0.154, p < 0.01), results orientation (ß = 0.132, p < 0.05) and problem solving (ß = 0.143, p < 0.01) from the business management competencies group have the partial mediation effect.
Collections