Tüketicilerin özel indirim günlerinde online yaptıkları alışverişlerindeki tüketim eğilim düzeylerinin tespiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte günümüz dünyasında online ortamlarhayatın bir parçası olmuştur. Pazar ortamı da online çağa ayak uydurmuş ve onlinealışverişin önemini artırmıştır. Artan önemle birlikte, tüketiciyi online alışverişeyöneltecek çeşitli uygulamalar geliştirilmiş ve özel indirim günleri de buuygulamaların bir parçası haline gelmiştir. Bu nedenle, özel indirim günlerindekitüketici eğiliminin faydacı mı yoksa hedonik mi olduğu cevaplanması gereken birsoru halini almıştır. Bu çalışmanın temel amacı, bu soru baz alınarak türetilmiş olup,tüketicileri bu özel indirim günlerinde satın almaya yönelten güdülerinin hedonik miyoksa faydacı mı olduğu şeklinde belirlenmiştir.Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, giriş ele alınmışve bu ana başlık altında araştırmanın problemine, amacına, önemine, varsayımlarına,sınırlılıklarına ve tanımlarına yer verilmiştir. İkinci bölümde, kuramsal çerçeve ileilgili araştırmalara yer verilmiştir. Bu bölümde; tüketim kavramı, özel indirimgünleri, online alıpverip ve demografik faktörlerden oluşan 4 alt başlık yeralmaktadır. Üçüncü bölüm; araştırmanın yönteminin yer aldığı bölümdür. Dördüncübölümde, araptırmanın yönteminden elde edilen bulgular yer almaktadır. Verileranaliz edilmiş, hipotezler sınanmış ve gerekli yorumlar yapılmıştır. Beşinci bölümdeise araştırmanın sonucuna yer verilmiş ve ilgili taraflara gerekli önerilerdebulunulmuştur.Araştırma kapsamında bir model oluşturularak tüketicilerin tüketim eğilimdüzeylerini test etmek için SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın verilerikartopu örnekleme yöntemi ile toplanmıştır.Araştırmada, tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde faydacı vehedonik tüketim eğiliminin özel indirim günleri üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisiolduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarından yola çıkılarak firmalara vearaştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Elektronik Alışveriş, Özel İndirim Günleri, Faydacı Tüketim, Hedonik Tüketim With the development of technology, online environments have become a part of lifein today's world. The market environment has also kept up with the online age and hasincreased the importance of online shopping. With the increasing importance, variousapplications have been developed to direct the consumer to online shopping and specialdiscount days have also become a part of these applications. Therefore, whether the consumertrend on special sale days is utilitarian or hedonic has become a question that needs to beanswered. The main purpose of this study was derived based on this question, and it wasdetermined whether the motives that lead consumers to buy on these special discount days arehedonic or utilitarian.The study consists of five main parts. In the first chapter, the introduction is discussedand under this main heading, the problem, purpose, importance, assumptions, limitations anddefinitions of the research are given. In the second part, researches about the theoreticalframework are given. In this chapter; There are 4 sub-titles consisting of the concept ofconsumption, special discount days, online shopping and demographic factors. Third part;This is the part of the research method. In the fourth chapter, the findings obtained from theresearch method are presented. Data were analyzed, hypotheses were tested and necessarycomments were made. In the fifth chapter, the result of the research is given and necessarysuggestions are made to the interested parties.SPSS package program was used to test the consumption tendency levels ofconsumers by creating a model within the scope of the research. The data of the research werecollected by snowball sampling method.In the research, it was concluded that the utilitarian and hedonic consumption tendencyof consumers in their online shopping has a significant and positive effect on special discountdays. Based on the results of the research, suggestions were made to companies andresearchers.Key Words: Electronic Shopping, Special Sale Days, Utilitarian Consumption, Hedonic Consumption
Collections