Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Eğitim ve Öğretim"
Now showing items 1-10 of 10
-
Beşinci sınıf olağan gelişim gösteren ve özel yetenekli öğrencilerin okuma tutumları ve okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Özel yetenekli çocuklar, çevrelerini daha detaylı inceleme, düşünme biçimlerinin farklı olma, dikkat seviyelerinin yüksek olması, araştırma yapmayı ve keşfetmeyi sevmeleri ve yüksek bilişsel seviyeleri yönlerinden olağan ... -
Ortaokul öğrencilerinde sosyal etkinliklere katılma durumu ile stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenme
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-25)Eğitim bir bütün olarak değerlendirildiğinde, sadece akademik bilgi birikiminin kazanıldığı bir yapı değil aynı zamanda bireyleri hayatın getirebileceği tüm zorluklarla başa çıkabilme ve başarılı olma yeteneklerinin de ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere yüz ifadelerini tanımanın öğretiminde ayrık denemelerle öğretim ile sanal gerçeklik gözlüğü ile öğretimin etkililiğinin karşılaştırılması
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-18)Bu çalışmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan öğrencilere yüz ifadelerini öğretmekamacıyla Ayrık Denemelerle Öğretim (ADÖ) ve Sanal Gerçeklik Gözlüğü (SGG) ileyapılan öğretimin sonuçlarının etkililik ve verimlilik ... -
Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin okul rehberlik hizmetleri ve psikolojik danışman ile ilgili metaforik algılarının incelenmesi
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-27)Bu araştırmanın temel amacı eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin okul psikolojik danışmanı, rehberlik hizmetleri ve rehberlik servisi odasına ilişkin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma ... -
Özel eğitim kurumlarında çalışan özel eğitim öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu tez çalışmasında, özel eğitim kurumlarında çalışan özel eğitim öğretmenlerinin, mesleki tükenmişlik ve öznel iyi oluş düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenerek, farklılaşıp farklılaşmadığının tespiti ... -
Özel eğitim okulları ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde görev yapan rehberlik öğretmenlerinin özel eğitimde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin özyeterliliklerinin incelenmesi
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-09)Bu araştırmanın temel amacı özel eğitim okulları ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde görev yapan rehberlik öğretmenlerinin özel eğitimde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin özyeterliliklerinin ... -
Sınıf içi temel tepki öğretiminin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ifade edici dil becerileri üzerindeki etkisi
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-03-24)Bu araştırma ile; sınıf-içi temel tepki öğretiminin otizm spektrum bozukluğu olan çocukların ifade edici dil becerileri üzerindeki etkililiği belirlemek istenmiştir.Araştırmanın bağımlı değişkeni; katılımcıların 4N1K `Ne, ... -
Sınıf öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Hatay İskenderun ilçesi örneği)
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-13)Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim öğretim yılında Hatay İskenderun ilçesindeki tüm sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin tükenmişliklerinin belirlenmesi ve çözümler bulunmasıdır. ... -
Üniversite öğrencilerinde depresyonun yordayısı olarak duygusal zeka ve duyguları ifade etme
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-02)Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin ve duyguları ifade etme düzeylerinin depresyon düzeylerini yordama derecesi incelenmiştir. Bunun için araştırmanın alt boyutları olarak, depresyon düzeyinin ... -
Üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin umutsuzluk düzeyi ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi
(BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04-22)Üniversitede eğitim gören genç bireylerin bağlanma stillerinin umutsuzluk düzeyi ve benlik saygısı ile ilişkisini incelenmesi ve bunların çeşitli değişkenler açısından anlamlı bir farklılık ortaya çıkarıp çıkarmadığını ...