The evaluation of application process of major english teaching methods and techniques, applied by primary school teachers and the analysis of students` attitudes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin İngilizce öğretim tekniklerine karşı sahip oldukları tutumları, bu teknikler karşısında ne hissettiklerini ve öğretmenlerinin bu teknikleri kullanım sıklığını tespit etmektir. Çalışma Ordu ili Fatsa ilçesindeki 18 ilköğretim okulundaki tesadüfi olarak seçilmiş 336 ilköğretim 8. Sınıf öğrencisi ve 23 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Tüm katılımcıların benzer eğitim-öğretim geçmişine sahip oldukları görülmüştür.Uygulanan tekniklere karşı öğrencilerin tutumlarını ve uygulanan tekniklerin sıklığını belirlemek üzere kullanılan ölçme aracı araştırmacı tarafından yüz yüze görüşme yöntemiyle 3 İngilizce öğretmeni yardımıyla tartışma yoluyla oluşturulmuştur.Anket 2009 yılı Mayıs ayı içerisinde uygulanmıştır. Anketler ilk önce 20 öğrencilik bir pilot guruba uygulanmıştır. Çalışmanın kapsamı öğrencilerin kullanılan tekniklere karşı tutumlarını ve bununla ilişkili olarak öğretmenlerin kullanım sıklığını ortaya koymuştur. Testin uygulandığı kitlenin bütün evreni temsil ettiği varsayılmıştır.Sonuç olarak öğrencilerin görsel niteliğe sahip teknikleri daha çok beğendikleri ancak öğretmen ve öğrenci tercihlerinde uyuşmazlık olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmanın İngilizce öğretmenlerine öğretme felsefelerini belirlerken ve geleceğe ait ders planlarını yaparken yardımcı olması umulmaktadır. The purpose of this study is to define the students? attitudes against English teaching techniques, and frequency of teachers? usage. Questionnaires were applied to randomly selected 336 8th grade primary school students living in Fatsa/Ordu and 23 English language teachers. It was seen that all the participants had had similar educational past.The questionnaire, used to define the student attitudes and the frequency of techniques used by the teachers, was formed by the researcher with the help of 3 English language teachers with the interview method.The questionnaire was applied in May of 2009 and it was tested with a pilot class of 20 8th grade students. The resulting framework of the study gave us clues about the student attitudes against techniques and frequency of teachers? usage. The participants of the questionnaires are considered to represent the whole universe of study. As a result of this research, it can be concluded that students prefer techniques that have visual qualities and it also implies an inconvenience between teacher and student preferences. Hopefully, this study will help English teachers to plan their lessons and to define their teaching philosophies according to student interests.
Collections