İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerine ısı ve sıcaklık konusunun laboratuar yöntemiyle öğretilmesinin başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilimsel bilgilerin buna bağlı olarak teknolojik yeniliklerin sürekli arttığı günümüz bilim ve teknoloji çağında ülkelerin geleceklerinin fen ve teknoloji dersi öğretimine verdikleri öneme bağlı olacağı açıkça görülmektedir. Fen ve teknoloji dersinde, laboratuar yöntemini kullanmadan etkili bir öğretim yapmak mümkün değildir.Araştırmanın amacı ilköğretim beşinci sınıfta ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde laboratuar yönteminin anlatım yöntemine göre başarıya etkisinin araştırılmasıdır.Araştırmanın örneklemini Erzurum ili Yakutiye ilçesindeki bir ilköğretim okulunun beşinci sınıflarının iki farklı şubesindeki 35 öğrenci oluşturmaktadır. Bu şubelerin biri deney, diğeri kontrol grubu olarak rastgele belirlenmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen, veri toplama aracı olarak 21 maddelik ısı ve sıcaklık başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler t-testi ile analiz edilmiştir.Sonuç olarak deney ve kontrol gruplarının sontest puanları karşılaştırıldığında grupların sontest puanları arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Buna göre laboratuar yöntemi fen ve teknoloji dersi ısı ve sıcaklık konusunun öğretiminde anlatım yöntemine göre daha etkilidir.Anahtar Sözcükler: Fen Bilgisi Öğretimi, Isı, Sıcaklık, Laboratuar Yöntemi, Anlatım Yöntemi In science and technology age in which scientific knowledge continuously increases in parallel to technological innovations, it is clearly seen that the future of the countries will depend on importance given teaching science and technology course. It is impossible to make an effective teaching without using laboratory methods in the science and technology course.This study aims to compare the effect of laboratory instruction and expression method in teaching heat and temperature fifth grade in primary science and technology course.The sample of the study consists of 35 students from two different fifth grade classes in a Public Primary School in Erzurum city center. One of the classes was determined randomly as the control and the other as the experimental group. Data were collected through ?Heat and Temperature Achievement Test? which is composed of 21 multiple choice questions. The test was applied as pre and post test. The data were analyzed through independent sample t-test.As a result a statistically significant difference was observed in favor of experimental group. When post test mean scores were compared. Accordingly, laboratory method is more effective than expression method in teaching heat and temperature subject in the science and technology course.Keywords: Science Teaching, Heat, Temperature, Laboratory Methods, Expression Methods
Collections