Tarih öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim uygulamaları hakkındaki görüşleri: Erzurum örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yapılan bu araştırmayla, 2008-2009 eğitim-öğretim yılından itibaren ülkemizokullarının tarih ders programlarında uygulanmaya başlanan yapılandırmacı eğitimanlayışı ile ilgili tarih öğretmenlerinin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada nitel bir yaklaşım benimsenmiş olup veri toplama aracı olarak yarıyapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Erzurum'dagörev yapan tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu evrenden tesadüfî yöntemleseçilmiş 20 öğretmen ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Elde edilenveriler içerik analizi ile incelendikten sonra kategoriler ve kodlar oluşturulmuştur.Verilerin sunumunda tablolar hazırlanmış ve ilgili görüşler frekans ve yüzdeleri ileverilmiştir. Verilerin sunumunda öğretmen görüşlerinden aynen alıntılar yapılarakfaydalanılmıştır. Alıntılarda öğretmenlerin gerçek ismi yerine takma isimlerkullanılmıştır.Görüşme sırasında öğretmenlere, yapılandırmacı eğitim anlayışı hakkında nedüşündükleri, yeni tarih programının alt yapısının oluşturulup oluşturulmadığı,lisans eğitimleri sırasında yapılandırmacı eğitim anlayışı doğrultusunda eğitim alıpalmadıkları, yeni programın uygulamaya girmesinden sonra herhangi bir eğitimsemineri alıp almadıkları, derslerinde hangi öğretim yöntemlerini kullandıkları,derslerinde hangi ölçme ve değerlendirme araçlarını kullandıkları, yapılandırmacıeğitim anlayışı doğrultusunda hazırlanan tarih kitapları hakkındaki düşünceleri,derslerinde görmeyi arzu ettikleri öğrenci modeline yönelik düşünceleri, derslerindehangi öğretim araçlarını kullandıkları ve yeni programın uygulanması sırasındakarşılaştıkları sorunlara yönelik sorular yöneltilmiştir.Araştırmada, tarih öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim anlayışı ilgiliyüzeysel bilgilere sahip oldukları, yeni tarih programının alt yapısınınoluşturulmadan uygulamaya geçildiğini düşündükleri, yapılandırmacı eğitimanlayışı ile ilgili hizmet içi eğitim semineri almak istedikleri, yeni tarih derskitaplarını genel anlamda olumlu buldukları ve yeni tarih programının uygulanmasısırasında en çok teknoloji eksikliğini sorun olarak gördükleri sonuçlarınaulaşılmıştır. ABSTRACT With this research, the views of the history teachers about the constructivisteducation understanding, carried out in the history lessons of our governmental schoolssince 2008-2009 education year, has been tried to be found out.A qualitative approach has been adopted in the research and a semi-structuralinterview form has been used as a means of collecting data. The history teachers inErzurum constitute the space of the research. 20 teachers, selected by accidentalmethod, constitute the models of the research. Categories and codes were constitutedafter the datas were examined with the analysis of contents. Tables were prepared onpresenting the datas and the relevant views were given with the frequency andpercentage. Quoted views of teachers were benefited on presentation of datas. In thequestions, the nicknames were used instead of the real names of the teachers.During the conversation the teachers were asked what they think about thestructural education understanding, whether the substructure of the new historyprogramme has been completed or not, whether they were taught according to thestructural education understanding in their undergraduate education or not, whether theyhad any education seminar after the programme was put into practice or not, whichteaching methods they use, which means of measurement and evaluation they use intheir lessons, their thoughts about the textbooks of history lesson prepared according tothe structural understanding, their thoughts about the student models they desire to seein their lessons, which teaching equipments they use in their lessons and the questionsabout the problems they faced during the application of the new programme.In the research, it has been concluded that the teachers of history havesuperficial information about constructivist teaching understanding, they think the newprogramme is applied before its substructure has been completed, they want to have inservicetraining about the constructivist teaching understanding, they find the newtextbooks of history generally positive and they see the lack of technology as a problemduring the application of the new history programme.
Collections